Pohasínání svetel(pokles napětí)

Moderátor: Moderátoři

Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No ttroska som zle napisal tocil som hodinu mozno a jviac 5500-6000 ot a vydrzal :) Prakticky sa mu nema co stat. Je pravda ze som skontroloval vinutie c idobre drzi aby pri vysich otackach neotrhlo.

Loziska SKF ... a kolko s i tocil ? V tom musel byt nejaky zadrhel.

KEd uz favorit toci 5500 ci kolko, zadne lozisko je take iste ako na lade a vydrzi......

Ozaj uz to budu skoro 2 roky co to beha na mensej remenici :D ma to asi 25tis nabehane :)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

maximalne ci dlhodobo?
maximalne bez par otacok 8000,
dlhodobo vyse 6000(to je tak vyse pol hodiny vkuse vela krat, hold dialnice su sfine na moje kratke prevody)...

tym chcem povedat ze na seriovej remenici v pohode, ja to s tockami prehanam a je normalne ze loziska dlho nevydrzia, len na mensej remenici by vydrzali este menej, teda u mna nic :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

skoro 6000 hodinu pokaždý když jedu do práglu :D

Jinak Kalině pohasínají světla taky, a to ještě tak nepříjemně, že na semaforech koukám, jak 2s svítí víc, 2s míň, otáčky motoru jsou stejný.
Laďce světla pohasínají skoro neznatelně a to už nemám božskou Vartu, kterou mi ukradli a přepólovali na felicii.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

dmatej píše:Jinak Kalině pohasínají světla taky, a to ještě tak nepříjemně, že na semaforech koukám, jak 2s svítí víc, 2s míň, otáčky motoru jsou stejný.
Skontroluj si napnutí klínového řemenu, může být lehce křivá řemenice a díky málo napnutému klíňáku to dělá toto ... případ bratránkovi 21061.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Kdepa ... spíš to vypadá, že je tam dobíjení nějak spínaný.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

svetlá trochu inak

Příspěvek od dandy »

čakal som, či to niekto nenakusne. Môj Nikita odmieta riadne svietiť naraz dialkovými aj stretávacími svetlami. Mám na mysli svetelnú húkačku za jazdy, je jedno či idem na IV. kvalte 65 alebo 95km/h. Veľmi výrazne poklesne sila svetla. Za tmy je to veľmi viditeľné. Skontroloval som všetky ukostrenia a vyzerajú OK. Je to normálne? Ešte som sa s tým nestretol.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

dmatej píše:Kdepa ... spíš to vypadá, že je tam dobíjení nějak spínaný.
Podobné úkazy dělává elektrohydraulický posilovač řízení, ale to při stání na světlech asi nebude Tvůj problém... Viděl bych to na regulátor, nebo na nějakou vadnou diodu v alternátoru.
Mimochodem, pohasínání a opětovné rozsvěcení světel bylo obvyklým projevem Wartburgů s elektronickým regulátorem. Nebylo to diodami, ale zkrátka se takhle choval regulátor- při menší zátěži to bylo v pořádku, ale po rozsvícení světel, nebo jiném zatížení, neudržel napětí klidně na jedné hladině, ale s velkými skoky nahoru a dolů. V podstatě je to správná funkce regulátoru. Velmi rychle vypíná a zase zapíná buzení alternátoru, buď vibrujícím kontaktem (při 2. stupni), nebo to dělá tranzistor- princip je stejný. Ale tak velké skoky to normálně dělat nemá...
Digitální měřák to nepoznal, ale dioda batestu blikala jako zblázněná... U sedana jsem to měl dobré a okem nepostřehnutelné, ale u kombíka to bylo znát i za jízdy na osvětelní přístrojů. Zkušení servisáci říkali, že nemá cenu, abych s tím něco dělal, nebo kupoval nový regulátor, protože za chvíli bych to měl zpátky. S dobíjením problém nebyl, celá elektřina byla 2x lepší, než u žigula, takže jsem se na to vykašlal a jezdil.
Pokud Tobě to na té Kalině nějak nedělá neplechu a nemáš problém s dobíjením, nebo přebíjením, tak bych to asi také nechal plavat. I když můžeš to uplatnit v rámci záruky- schválně, co Ti řeknou...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: svetlá trochu inak

Příspěvek od Vašátor »

dandy píše:čakal som, či to niekto nenakusne. Môj Nikita odmieta riadne svietiť naraz dialkovými aj stretávacími svetlami. Mám na mysli svetelnú húkačku za jazdy, je jedno či idem na IV. kvalte 65 alebo 95km/h. Veľmi výrazne poklesne sila svetla. Za tmy je to veľmi viditeľné. Skontroloval som všetky ukostrenia a vyzerajú OK. Je to normálne? Ešte som sa s tým nestretol.
No normální to určitě není. Na ladátorovi jsem měl zapojená dálková světla tak, aby se potkávací nevypnula a tudíž to svítilo jak těsně před auto, tak i do dálky. Světla svítila normálně, žádné pohasínání jsem nepozoroval. (samozřejmě na neutrál to lehce pohaslo, to ano).

Skontroloval bych, jestli někde není volnější kontakt. Třebas na spínací skříňce, spínači světel, na páčkách u volantu - projít všechny kontakty a kleštěma je přiohnout aby řádně držely. Nejlepším řešením by bylo zapojit světla přes relé, ale to u tvého veterána odpadá, že.

Zrovna včera jsem sousedovi spravoval elektriku na Fiatu Punto. Z ničeho nic mu přestali fungovat světla, stěrače, vyhřívání zadního skla, mlhovka, ventilátor topení. Pojistky v pořádku. Po půl hodině hrabání se v elektrice jsme přišli na uvolněný kontakt u spínačky 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Ad Kalina - dělá to malinko, na garančkách jsem na to zapomněl, takže jsem tě stejně předběhl ;-) - neřeším to.

Vašátor - jo, to znám, mě jednou na Žigulovi vypadl ze spínačky jeden drát, byl jsem asi 1 km za Planou, v úplný tmě :D . Zhasly komplet všechny světla, jel jsem tak 80 km/h. Ještě že to tam znám z paměti :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Díky Vašku, vyskúšam. Všetky spínače sú pôvodné, takže to môže byť správna diagnóza.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“