Výmena chladiacej kvapaliny
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Výmena chladiacej kvapaliny
Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena chladiacej kvapaliny
Stejně tady každej zase napíše něco jinýho....áááá, už jen čekam....miso2087 píše:Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
mne to robil kamoš,tuším že na chladiči a niekde na motore otvoril nejaké ventyly a keď to prestalo vytekať tak pozatváral a nalial nemrznúcu zmes a pomaly dolieval ako to vybublinkávalo a keď už prestalo tak do tej nádržky ešte nalial a hotovo,nič nebolo treba odvzdušňovať
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
r.v.1986
např.
Jo jo, já si například odčerpám trochu vody a doleju to fridexem... Potom se jedu projet pro smíchání vody s fridexem...
ŽIJ NAPLNO ! ! ! LOVE-2103
http://effo.rajce.idnes.cz/moje_aftomobil/
http://effo.rajce.idnes.cz/moje_aftomobil/
Pokud nebyla chladicí kapalina dlouho měněná, tak jen samotná výměna nepomůže. Je potřeba chladicí soustavu pořádně propláchnout.miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
1. otevři kohout topení
2. vyšroubuj zátku dole na chladiči (Pozor! Nervi jen za zátku - mohla by se vyrvat matice z tenkého, mosazného pláště. Chyt si druhým klíčem kontra. Matice 13, zátka 10). Dál vymontuj zátku na levé straně bloku motoru.
3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
4. vrať zátky zpět a nalij do chladiče vodu s fridexem (příp. jiným antifreezem) v požadovaném poměru. Nejlepší je, když je při tom auto čumákem mírně do kopečka. Při plně naplněném chladiči promačkej postupně velké hadice, aby se dostaly vzduchové bubliny ven. Dobré je také odpojení horní hadice k topení, nebo čidla teploty vody. Vzduch se dostane lépe a rychleji ven. Během této operace postupně dolévej vodu a fridex aby byla v chladiči stále max výška kapaliny. Jakmile z hadice topení, příp. dírou čidla teploty začne vytékat voda, tak je vrať zpět (hadici/snímač). Nastartuj motor a trošku ho protoč do otáček. Zavři chladič a dolej směs do expanzní nádobky.
5. jeď se s autem projet. Po pár minutách zkontroluj množství vody v expanzce, příp. můžeš zkusit otevřít víčko chladiče a zkontrolovat hladinu. Na závěr eventuelně doplň kapalinu v expanzce.
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motormiso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
r.v.1986
Ano. Dochází k vymizení vlastností antikorozivních přísad. Poté začne docházet ke korozi v chladícím systému. Na místech s nejvyšší teplotou se může začít usazovat i vodní kámen. Pokud byla použita obyč. voda.dusan.dd píše:minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motormiso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Podnětná, místy i emocionálně zabarvená diskuze, sice ne přímo určená na tvůj dotaz, ale i jeho problematiku zahrnující. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou . Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Mě se podařilo propláchnout motor i bez nastartování. Nejlepší samozřejmě je demontáž chladiče a jeho důkladné propláchnutí a protřepání s vodou a proplach motoru s demontovaným termostatem. Takhle sem to taky jednou dělal. Připadá mě to ale už zbytečně složité. Ve většině případů by měl být dostačující prvně zmiňovaný postup.Vašátor píše:K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou . Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/