Výmena chladiacej kvapaliny

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Výmena chladiacej kvapaliny

Příspěvek od miso2087 »

Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes :?: V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Laďuša »

miso2087 píše:Aký je najlepší postup výmeny vody v chladiacej sústave za nemrznúcu zmes :?: V každej knihe (návode) sa píše niečo iné. Takže preto sa pýtam, aby som náhodou niečo neposral.
Stejně tady každej zase napíše něco jinýho....áááá, už jen čekam.... :oops: :oops:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

mne to robil kamoš,tuším že na chladiči a niekde na motore otvoril nejaké ventyly a keď to prestalo vytekať tak pozatváral a nalial nemrznúcu zmes a pomaly dolieval ako to vybublinkávalo a keď už prestalo tak do tej nádržky ešte nalial a hotovo,nič nebolo treba odvzdušňovať
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Uživatelský avatar
Effo
Příspěvky: 21
Registrován: pát zář 15, 2006 16:05
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

např.

Příspěvek od Effo »

Jo jo, já si například odčerpám trochu vody a doleju to fridexem... Potom se jedu projet pro smíchání vody s fridexem... :iroc:
ŽIJ NAPLNO ! ! ! LOVE-2103
http://effo.rajce.idnes.cz/moje_aftomobil/
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
Pokud nebyla chladicí kapalina dlouho měněná, tak jen samotná výměna nepomůže. Je potřeba chladicí soustavu pořádně propláchnout.

1. otevři kohout topení
2. vyšroubuj zátku dole na chladiči (Pozor! Nervi jen za zátku - mohla by se vyrvat matice z tenkého, mosazného pláště. Chyt si druhým klíčem kontra. Matice 13, zátka 10). Dál vymontuj zátku na levé straně bloku motoru.
3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
4. vrať zátky zpět a nalij do chladiče vodu s fridexem (příp. jiným antifreezem) v požadovaném poměru. Nejlepší je, když je při tom auto čumákem mírně do kopečka. Při plně naplněném chladiči promačkej postupně velké hadice, aby se dostaly vzduchové bubliny ven. Dobré je také odpojení horní hadice k topení, nebo čidla teploty vody. Vzduch se dostane lépe a rychleji ven. Během této operace postupně dolévej vodu a fridex aby byla v chladiči stále max výška kapaliny. Jakmile z hadice topení, příp. dírou čidla teploty začne vytékat voda, tak je vrať zpět (hadici/snímač). Nastartuj motor a trošku ho protoč do otáček. Zavři chladič a dolej směs do expanzní nádobky.
5. jeď se s autem projet. Po pár minutách zkontroluj množství vody v expanzce, příp. můžeš zkusit otevřít víčko chladiče a zkontrolovat hladinu. Na závěr eventuelně doplň kapalinu v expanzce.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motor
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

dusan.dd píše:
miso2087 píše:Noo, ja ani neviem kedy bola tá voda čo tam je menená. Určite ale poriadne dlho, lebo v nej pláva pekný sajrajt :pukeright:
minule som debatil s kamošom na túto tému a hovoril že je dobré meniť nemrznúcu zmes každé 3 roky,lebo ona vraj nestráca nemrznúce účinky ale sa strácajú nejaké konzervačné účinky čím by sa mohol po dlhšej dobe používania poškodiť motor
Ano. Dochází k vymizení vlastností antikorozivních přísad. Poté začne docházet ke korozi v chladícím systému. Na místech s nejvyšší teplotou se může začít usazovat i vodní kámen. Pokud byla použita obyč. voda.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Vďaka za rady. No s tou hadicou s prúdom vody bude problém, lebo budem to asi robiť na parkovisku pred panelákom.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

miso2087 píše:Vďaka za rady. No s tou hadicou s prúdom vody bude problém, lebo budem to asi robiť na parkovisku pred panelákom.
Tak to ti nezávidím. Taky jsem to jednou takhle dělal, ale hrozně jsem se naběhal. To jak sem lítal s kýblema a kanystrama vody. Už nikdy víc! :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Podnětná, místy i emocionálně zabarvená diskuze, sice ne přímo určená na tvůj dotaz, ale i jeho problematiku zahrnující. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou :-). Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Vašátor píše:
Hurikán píše: 3. po vypuštění kapaliny strč do chladiče hadici z vodovodu a nech vodu protékat tak dlouho, až teče ven zcela čistá.
K tomuto bych doporučil mít nastartovaný motor, protože takto proleješ pouze chladič, zatímco bordel v motoru zůstane.
Druhou možností je napustit chladící systém vodou z vodovodu a s autíkem se projet až do otevření termostatu (zahřátí motoru). Mno a pak to ještě pro jistotu prolít vodou :-). Oranžádě nepomohlo ani 5 průplachů všemi možnými způsoby.
Mě se podařilo propláchnout motor i bez nastartování. Nejlepší samozřejmě je demontáž chladiče a jeho důkladné propláchnutí a protřepání s vodou a proplach motoru s demontovaným termostatem. Takhle sem to taky jednou dělal. Připadá mě to ale už zbytečně složité. Ve většině případů by měl být dostačující prvně zmiňovaný postup.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující :P :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Vašátor píše:Já proplachoval 5x a chladič je stále lehce zanesen usazenou zežmolkovatělou rzí. Jenže můj chladící systém je dle mého názoru dosti velký extrém.
Bod č.3 dle Hurikána je pro normální smrtelné žigulíky plně dostačující :P :wink:
Ale nie pre takých, čo nemajú rodinný dom so záhradou. :(
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“