Nasávání zima - léto

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Štěpán Getsko píše:Takže to, jestli mi to přidá se studeným vzduchem pár koníku je podle mě dosti diskutabilní
Nezapomeň na to, že studený vzduch má mnohem větší roztažnost, což v reálu znamená, že do válce nacpeš více směsi a tím zvýšíš potažmo i výkon. Ovšem že by to bylo na našich motorech nějak poznat ...

Co se týká režimu léto/zima, já přepínám pravidelně a mému motoru to celkem vydatně pomáhá. Zahřeje se znatelně rychleji a teplota po zahřátí tolik nekolísá. Rovněž na zimu pokaždý nacpu papundekl před půlku chladiče (mezi chladič a čelo). Do +10°C to krásně drží stálou teplotu. ... pak už to vře :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Ja si myslim, ze se muzeme shodnout alespon na tom, ze prepinani na nasavani tepleho vzduchu, zejmena v prechodech rocniho obdobi pri teplotach okolo nuly, ma svuj vyznam. Uz i proto, ze to neni skutecne jenom z hlavy ruskych konstrukteru, ale tuto myslenku vyuzivaji i jini vyrobci (uz v predrevolucnim obdobi to mela i skodovka). To vsechno ale plati pri provozu vozidel tak, jak byla puvodne schvalena - t.j. na benzin. W.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Vašátor píše:Zahřeje se znatelně rychleji a teplota po zahřátí tolik nekolísá.
Souhlasím, i já na teploměru vidím že ručička leze nahoru o něco rychleji, než když je sání přepnuto na léto, a teplota je při režimu jízdy dlouhá rovinka - stání v koloně daleko stabilnější. S tím že bych vařil jsem nikdy neměl problém (a to mám v chladící soustavě odhadem o litr méně chladící kapaliny než má být!), v koloně mi na chvíli sepne větrák a za chvíli má motor po horečce :D
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

zeptám se do tohoto tímatu mám pocit že se t tu už řešilo co je nejlepší dát na přední kapotu jako zevnitř?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

tak ja dnes vďaka debate na túto tému s Drobek81(je to pokazené to prepínanie ale aj minulú zimu to v pohode išlo tak sa tým zatiaľ nebudem zaťažovať) keď sa pýtal na rok výroby(1986) som zistil že nemám platnú emisnú 2 dni ale už sa to vybavilo a zajtra idem po nálepku,ešte že som pozrel do tých papierov,lebo v sobotu mám pred sebou dlhšiu cestu
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Túto zimu nechám sanie tak ako je teraz. Uvidíme, že ako sa bude správať auto, ale oco čo s Ladou jazdí 18 rokov, tak stále ma to sanie otvorené a nemal problém pri jazde. O tom, že auto vytopí rýchlo nemám pochýb. Z domu po miesto keď je už v aute celkom prijemne nie je ani 300m. Tu deku používal ale potom si musel zapnúť ventilátor aby mu fúkal teplý vzduch do auta.

Skúsim prečítať Tumu a iné príručky čo píšu o tomto nasávani.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Co dodat? Moje loňská /vlastně letošní/ zimní zkušenost se studeným sáním.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4524
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Jak už někdo psal, dečka má víznam jen na vrtulových (01, 02, 04, 05) autech protože na ostatních teplotu výce či méně reguluje elektrickej větrák, já dávám kus papírový škatule tak přes půl chladiče a vše je ok až do doby než začne pršet, ona se rozmočí a motor tě vaří a ty jí doluješ ven... :lol:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

ja to mám nastavené,vlastne sa nedá povedať žeby to bolo nastavenie:tá páčka je v polohe Zima ale klapka zatvára prívod teplého vzduchu ale keď sa pridá plyn tak sa trochu pootvorí,ináč tou páčkou to nejde prepnúť,asi tam bude niečo zlomené,zatiaľ som s tým nemal problémy ani v zime ani v lete
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

dusan.dd píše:a to mám nastavené,vlastne sa nedá povedať žeby to bolo nastavenie:tá páčka je v polohe Zima ale klapka zatvára prívod teplého vzduchu ale keď sa pridá plyn tak sa trochu pootvorí,ináč tou páčkou to nejde prepnúť,asi tam bude niečo zlomené,zatiaľ som s tým nemal problémy ani v zime ani v lete
To dusan.dd: Jseš si jistý, že mluvíš o nasávání vzduchu do karburátoru? Spíš mi přijde že mluvíš o nastavení přívodu vzduchu do interiéru... :roll:


Jinak co se týče origo dečky, tak si myslím že má hlavně 2 významy:
1) chrání krásnou chromovanou mřížku chladiče a chladič samotný před agresivní směsí soli, písku a dalšího bordelu odletujícího od auta jedoucího před vámi, taktéž při jízdě ve vánici brání sněhu aby se zbytečně máčel (a tím korodoval) chladič
2) když někam přijedete a hodinu tam v zimě stojíte tak motor tolik nevychladne jako bez dečky
Naposledy upravil(a) Pajas dne čtv říj 11, 2007 20:01, celkem upraveno 1 x.
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

áno o nasávaní do karburátoru,to čo som popísal je na airboxe(už si aj názvoslovie osvojujem)
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

Ja to prepinam,

po 1. nejazdim jak s dutou kozou pol hodiny(obrazne)
po 2. skorej sa zohreje,neni mi zima:D
po 3. cim sa skorej zohreje,tym je lepsia spotreba
po 4. studeny motor sa niekolko nasobne viac opotrebuvava ako zohriaty, a aby som mohol jazdit pri studenom musim ho aj trosku tocit,tak sa mi efekt opotrebovavania znasobuje.
po 5.nezamrza mi karbec(mne este nikdy nezamrzol nastastie)

:wink:
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
dusan.dd
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 11, 2007 13:39
Bydliště: Ružiná okr.Lučenec

Příspěvek od dusan.dd »

ale ja so zohriatím motora alebo kúrenim nemám žiaden problém a karburátor mi tiež ešte nezamrzol,ono sa mi tá klapka trochu pootvorí keď pridám plyn ale pozeral som sa na to len 2x a to vždy pri studenom motore,ešte to obzriem keď bude motor teplý že ako sa to správa
Lada 2105 1300 LPG
r.v.1986
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

kto sa neviete rozhodnut dajte tam ten medzikus zo samary (samoska pasuje to iba na airboxy z hranatakov), ten ma bimetal a prepina si to sam podla potreby...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

dusan dd., ako sa ti moze ta klapka pohybovat len tak lahko? :shock: Nemas nahodou automaticku regulaciu?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“