Tlak oleje - nízký - 2103
Moderátor: Moderátoři
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Tlak oleje - nízký - 2103
Tak dnes jsem vyměnil termostat který jsem koupil od Petra 06 (ještě jednou díky), motor konečně udržuje lehounce pod 90°C předtím ta teplota létala od 50°C při brzdění motorem po 100°C při jízdě po dálnici
No, ale k věci - se správnou pracovní teplotou se znatelně snížil mazací tlak oleje. Třeba při 3000rpm to má tak 2 bary tlaku, ale s přimhouřenýma očima...
Co s tim? Má cenu podkládat ten redukční ventil tou 12 podložkou nebo je už vylágrované olejové čerpadlo?
Motor jako takový má najeto 76 500km důchodcovským stylem, tlaky ve všech válcích jsou 12 bar, olej je MOGUL SUPER STABIL starý asi 1500km, včetně filtru samozřejmě.
Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.
P.S. S tou výměnou termostatu jsem dal fridex růžový G12 napůl s destilkou. Doufám že to není nějak nevhodný fridex pro ladu?
No, ale k věci - se správnou pracovní teplotou se znatelně snížil mazací tlak oleje. Třeba při 3000rpm to má tak 2 bary tlaku, ale s přimhouřenýma očima...
Co s tim? Má cenu podkládat ten redukční ventil tou 12 podložkou nebo je už vylágrované olejové čerpadlo?
Motor jako takový má najeto 76 500km důchodcovským stylem, tlaky ve všech válcích jsou 12 bar, olej je MOGUL SUPER STABIL starý asi 1500km, včetně filtru samozřejmě.
Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.
P.S. S tou výměnou termostatu jsem dal fridex růžový G12 napůl s destilkou. Doufám že to není nějak nevhodný fridex pro ladu?
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...

-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S těma podložkama v redukčním ventilu bych pro jistotu moc neoperoval, přeženeš to a někde provalíš těsnění pod hlavou a gufera ventilů... Spíše bych ten ventil vyčistil, protože pístek může díky usazeninám přestat těsně doléhat.
Obecně platí, čím novější olej a čistší motor, tím vyšší tlak oleje.
Já mám na tom svém podobné tlaky, možná o něco vyšší. Při 5 tisících otáčkách by měl ukazovat plus mínus 4, mně to ukazuje tak 3,5 při starším oleji. Ale jestli ten Tvůj motor není na takovéto otáčky zvyklý tím důchodcovským stylem, tak to snad ani radši nezkoušej, nebo ho postupně připravuj na sportovnější styl jízdy.
Kontrolka tlaku oleje zhasíná okamžitě i při startování, protože olej je hustý, to ale neznamená, že správně maže na všech místech, to čidlo je totiž značně benevolentní a je jen informativní, tlakoměr, pokud ukazuje správně, je samozřejmě mnohem lepší kontrola celkového stavu mazání.
tj. u žigula stejně taková polovičatá, protože je namontován v místě, kde je ještě vyšší tlak oleje, než např. v hlavě válců. Pokud zhasne kontrolka a budík něco ukáže, nemusí to znamenat, že se správně mažou ventilové rozvody. Ale to poznáš podle klepání, když se nemažou. Třeba když auto dlouho stojí, tak je charakteristické klepání rozvodů slyšet první 2 vteřiny po nastartování vždy.
Obecně platí, čím novější olej a čistší motor, tím vyšší tlak oleje.
Já mám na tom svém podobné tlaky, možná o něco vyšší. Při 5 tisících otáčkách by měl ukazovat plus mínus 4, mně to ukazuje tak 3,5 při starším oleji. Ale jestli ten Tvůj motor není na takovéto otáčky zvyklý tím důchodcovským stylem, tak to snad ani radši nezkoušej, nebo ho postupně připravuj na sportovnější styl jízdy.
Kontrolka tlaku oleje zhasíná okamžitě i při startování, protože olej je hustý, to ale neznamená, že správně maže na všech místech, to čidlo je totiž značně benevolentní a je jen informativní, tlakoměr, pokud ukazuje správně, je samozřejmě mnohem lepší kontrola celkového stavu mazání.
tj. u žigula stejně taková polovičatá, protože je namontován v místě, kde je ještě vyšší tlak oleje, než např. v hlavě válců. Pokud zhasne kontrolka a budík něco ukáže, nemusí to znamenat, že se správně mažou ventilové rozvody. Ale to poznáš podle klepání, když se nemažou. Třeba když auto dlouho stojí, tak je charakteristické klepání rozvodů slyšet první 2 vteřiny po nastartování vždy.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
tak já u sem konečně dosáhl uspokojení s upravou čerpadla... jak je motor studenej (olej hustej) tak max otáčky které jsou dle budíku unosné jsou 3500 jinek se rafička zalamuje o max na doraz... ale jak se ohřeje jsou taky naprosto bezvadné.. ale s klasickým olejem bych to asi nedělal ja jezdim na řidke polosintetice (10w-40)..
Jirko, v první řadě zkus pořádně vyčistit čidlo tlaku oleje (jak pro kontrolku, tak i budík a celý ten bazmek ... také elektroinstalaci - přechodové odpory ). Nejlépe zkusit čidlo z jiného auta. Před tím než začneš do něčeho vrtat, prověř tzv. banalitky ...
Výměna termostatu nemůže mít v žádném případě vliv na tlak oleje. Respektive píšeš že teplota kolísala, tím pádem by měl lehce kolísat i tlak oleje. Po výměně termostatu může max. nastat ustálení.
Výměna termostatu nemůže mít v žádném případě vliv na tlak oleje. Respektive píšeš že teplota kolísala, tím pádem by měl lehce kolísat i tlak oleje. Po výměně termostatu může max. nastat ustálení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Takhle..
S ti našim žigulem se téměř vylučně jezdí po městě. Pokud nepočítám, že se občas zastavilo v koloně kde se to ohřálo někdy až moc že bylo třeba pustit saharu tak teplota s tím starým termostatem byla 50 - 70°C, teď je s tím novým termostatem asi těch 90°C, takže olej je o něco řidší..
Zkusím vyčistit ty čidla, elektrika je jinak v pořádku (na tu jsem pes)
Díky.
P.S: A co ten druh toho fridexu?
S ti našim žigulem se téměř vylučně jezdí po městě. Pokud nepočítám, že se občas zastavilo v koloně kde se to ohřálo někdy až moc že bylo třeba pustit saharu tak teplota s tím starým termostatem byla 50 - 70°C, teď je s tím novým termostatem asi těch 90°C, takže olej je o něco řidší..
Zkusím vyčistit ty čidla, elektrika je jinak v pořádku (na tu jsem pes)

Díky.
P.S: A co ten druh toho fridexu?
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...

tlak oleje
mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlak oleje
jj, decentně potúrovat taky trošičku pomůžerosta píše:mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
No, vždycky když ho studeného startuji tak ho moc neprošlapávám, chytne hned a je okamžitě na 1500 - 2000 rpm, kontrolka mazání vetšinou ještě svítí, ale zhasne max. během sekundy... (když se startuje po jízdě tak už nesvítí). Občas potřebuje sice lehce protůrovat aby se udržel, ale NIKDY jsem tu rafiku otáčkoměru při tomto krátkodobém protůrovávání nepřehnal přes 3000 rpm..
A víc asi tůrovat fakt nebudu, je mi toho motoru prostě líto ho takhle točit když je uplně studený.....

Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...

Mne zhasina kontrolka uz pri startovani a som zvedavy ake hodnoty by mi ukazoval tlakomer,keby som ho mal 

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nikdy nic po nastartování netůrovat a pokud možno otáčky srazit sytičem nejvýše do 1500 (i to už u svého motoru nepřipustím a nastavuji pro první vteřiny tak 1200) nebo se ti někudy ten olej vyvalí a nejedeš. Motor to při svém věku nemusí vydržet. Proveď očistu a kontrolu všeho doporučeného a snad to pomůže.
Kontrolka oleje mně při startování zhasíná taky a když náhodou musím opakovat, rozsvítí se až cca po 3- 5 vteřinách. Opatrně s těmi studenými motory...
Kontrolka oleje mně při startování zhasíná taky a když náhodou musím opakovat, rozsvítí se až cca po 3- 5 vteřinách. Opatrně s těmi studenými motory...

Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno