Tlak oleje - nízký - 2103

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Tlak oleje - nízký - 2103

Příspěvek od Jirka 2103 »

Tak dnes jsem vyměnil termostat který jsem koupil od Petra 06 (ještě jednou díky), motor konečně udržuje lehounce pod 90°C předtím ta teplota létala od 50°C při brzdění motorem po 100°C při jízdě po dálnici

No, ale k věci - se správnou pracovní teplotou se znatelně snížil mazací tlak oleje. Třeba při 3000rpm to má tak 2 bary tlaku, ale s přimhouřenýma očima...

Co s tim? Má cenu podkládat ten redukční ventil tou 12 podložkou nebo je už vylágrované olejové čerpadlo?

Motor jako takový má najeto 76 500km důchodcovským stylem, tlaky ve všech válcích jsou 12 bar, olej je MOGUL SUPER STABIL starý asi 1500km, včetně filtru samozřejmě.
Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.

P.S. S tou výměnou termostatu jsem dal fridex růžový G12 napůl s destilkou. Doufám že to není nějak nevhodný fridex pro ladu?
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Jirka 2103 píše:Kontrolka mazání zhasína už při startování, nebliká ani v zácpě na volnoběh.
není tohle nejduležitější??.. ve 1200 jsi na palubce tlak oleje taky neměl, to že ti tam běhá rafička je jen přebytečněj luxus... :P
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Tak určitě je to potěšující skutečnost, ale stejně mi přijde že o něco vyšší tlak oleje by rozhodně nevadil. Aby to bylo aspoň jako předtím (cca 1 bar na 1000rpm, max. bývávalo tak 4 bar)
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

S těma podložkama v redukčním ventilu bych pro jistotu moc neoperoval, přeženeš to a někde provalíš těsnění pod hlavou a gufera ventilů... Spíše bych ten ventil vyčistil, protože pístek může díky usazeninám přestat těsně doléhat.
Obecně platí, čím novější olej a čistší motor, tím vyšší tlak oleje.
Já mám na tom svém podobné tlaky, možná o něco vyšší. Při 5 tisících otáčkách by měl ukazovat plus mínus 4, mně to ukazuje tak 3,5 při starším oleji. Ale jestli ten Tvůj motor není na takovéto otáčky zvyklý tím důchodcovským stylem, tak to snad ani radši nezkoušej, nebo ho postupně připravuj na sportovnější styl jízdy.
Kontrolka tlaku oleje zhasíná okamžitě i při startování, protože olej je hustý, to ale neznamená, že správně maže na všech místech, to čidlo je totiž značně benevolentní a je jen informativní, tlakoměr, pokud ukazuje správně, je samozřejmě mnohem lepší kontrola celkového stavu mazání.
tj. u žigula stejně taková polovičatá, protože je namontován v místě, kde je ještě vyšší tlak oleje, než např. v hlavě válců. Pokud zhasne kontrolka a budík něco ukáže, nemusí to znamenat, že se správně mažou ventilové rozvody. Ale to poznáš podle klepání, když se nemažou. Třeba když auto dlouho stojí, tak je charakteristické klepání rozvodů slyšet první 2 vteřiny po nastartování vždy.
Honza
Osa Praha - Brno
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

tak já u sem konečně dosáhl uspokojení s upravou čerpadla... jak je motor studenej (olej hustej) tak max otáčky které jsou dle budíku unosné jsou 3500 jinek se rafička zalamuje o max na doraz... ale jak se ohřeje jsou taky naprosto bezvadné.. ale s klasickým olejem bych to asi nedělal ja jezdim na řidke polosintetice (10w-40)..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jirko, v první řadě zkus pořádně vyčistit čidlo tlaku oleje (jak pro kontrolku, tak i budík a celý ten bazmek ... také elektroinstalaci - přechodové odpory ). Nejlépe zkusit čidlo z jiného auta. Před tím než začneš do něčeho vrtat, prověř tzv. banalitky ...
Výměna termostatu nemůže mít v žádném případě vliv na tlak oleje. Respektive píšeš že teplota kolísala, tím pádem by měl lehce kolísat i tlak oleje. Po výměně termostatu může max. nastat ustálení.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Takhle..

S ti našim žigulem se téměř vylučně jezdí po městě. Pokud nepočítám, že se občas zastavilo v koloně kde se to ohřálo někdy až moc že bylo třeba pustit saharu tak teplota s tím starým termostatem byla 50 - 70°C, teď je s tím novým termostatem asi těch 90°C, takže olej je o něco řidší..

Zkusím vyčistit ty čidla, elektrika je jinak v pořádku (na tu jsem pes) :wink:

Díky.

P.S: A co ten druh toho fridexu?
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

tlak oleje

Příspěvek od rosta »

mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

A fridex - no problem.
Doufám, žes mu vysvětlil, že je to ta největší dobrůtka, jakou může dostat, aby si toho vážil! :lol:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Jinak k tomu tlakoměru - vyprdnul bych se na to. I po generálce motoru se mi ta ručička sotva kdy vůbec trochu vychýlí, předtím se nikdy ani nehnula. Alfou a omegou je tady kontrolka mazání.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvek od Laďuša »

rosta píše:mě taky zlobil tlak oleje a známý automechanik který má s ladama bohaté letité zkušenosti mě poradil že mám po nastartování studeného motoru lehce potůrovat-olej je studený má vyšší tlak a tak otevře přepouštěcí ventil v ol. čerpadle, pod ventilem totiž může být bordel a ten pak netěsní a olej nemá předepsaný tlak. ja to vyzkoušel a pomohlo to.
jj, decentně potúrovat taky trošičku pomůže ;) ale zas na druhou staranu jak kdy, studenej se moc vytáčet nemá ..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

No, vždycky když ho studeného startuji tak ho moc neprošlapávám, chytne hned a je okamžitě na 1500 - 2000 rpm, kontrolka mazání vetšinou ještě svítí, ale zhasne max. během sekundy... (když se startuje po jízdě tak už nesvítí). Občas potřebuje sice lehce protůrovat aby se udržel, ale NIKDY jsem tu rafiku otáčkoměru při tomto krátkodobém protůrovávání nepřehnal přes 3000 rpm.. :wink: A víc asi tůrovat fakt nebudu, je mi toho motoru prostě líto ho takhle točit když je uplně studený.....
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Mne zhasina kontrolka uz pri startovani a som zvedavy ake hodnoty by mi ukazoval tlakomer,keby som ho mal :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nikdy nic po nastartování netůrovat a pokud možno otáčky srazit sytičem nejvýše do 1500 (i to už u svého motoru nepřipustím a nastavuji pro první vteřiny tak 1200) nebo se ti někudy ten olej vyvalí a nejedeš. Motor to při svém věku nemusí vydržet. Proveď očistu a kontrolu všeho doporučeného a snad to pomůže.
Kontrolka oleje mně při startování zhasíná taky a když náhodou musím opakovat, rozsvítí se až cca po 3- 5 vteřinách. Opatrně s těmi studenými motory... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Jirka 2103 píše:Zkusím vyčistit ty čidla
když už v tom budeš, tak neni problem napojit klasickej manometr, u kerýho výš 100%ně na čem si :wink: (pokud to neni nějakej šit :P )
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“