Stroboskop v Technice
Moderátor: Moderátoři
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Kamarád se pustil do stavby tohohle stroboskopu, ale nějak nefachá
Dávám sem za něj jeho dotaz, citace :
Snazim se ubastlit ten stroboskop s pouzitim SMD i tistaku (zadne pajeni ve vetru) a stale to nefunguje vse zapojene podle schematu. Jen mam kondiky C1 a C3 na 50V (capacita OK). Spinani LED tranzistorem funguje, do brouka jde napajeni ale ani po pripojeni na zdroj se LEDky nerosviti (v aute tez nefunguje). Jedine co me zarazi je hodnota odporu R9, v originalnim schematu ma hodnotu 27K ale u Vašátora 330K. Pajel sem to trafopajkou ale u malyho tranzistoru jsem daval pozor a pajku nevypinal v jeho blizkosti, ovsem u 4098 jsem takto nepostupoval, nemohl se poskodit? U jinych integracu se mi to teda nestalo ... Dekuji za pomoc.
Dávám sem za něj jeho dotaz, citace :
Snazim se ubastlit ten stroboskop s pouzitim SMD i tistaku (zadne pajeni ve vetru) a stale to nefunguje vse zapojene podle schematu. Jen mam kondiky C1 a C3 na 50V (capacita OK). Spinani LED tranzistorem funguje, do brouka jde napajeni ale ani po pripojeni na zdroj se LEDky nerosviti (v aute tez nefunguje). Jedine co me zarazi je hodnota odporu R9, v originalnim schematu ma hodnotu 27K ale u Vašátora 330K. Pajel sem to trafopajkou ale u malyho tranzistoru jsem daval pozor a pajku nevypinal v jeho blizkosti, ovsem u 4098 jsem takto nepostupoval, nemohl se poskodit? U jinych integracu se mi to teda nestalo ... Dekuji za pomoc.
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
Ani mne to nejde.tak som sa na to vybodol a urobil ho z neonovej ziarivky .Takze cely strobos ma stal 0SK
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pokud jsi pájel 4098 přímo na tišťák a ještě k tomu trafopájkou, bude s největší pravděpodobností po něm a to z toho důvodu, že se jedná o obvod CMOS, který je velice náchylný na napěťové špičky, statické napětí a pod. Už proto se v obchodech balí do alobalu ... lze jej zničit pouhým dotekem ruky - statickou elektřinu ztáne všici, žeJirka 2103 píše: ovsem u 4098 jsem takto nepostupoval, nemohl se poskodit?
Do tisku napájej pouze patici a IO do ní vlož a úplně nakonec.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
hornak.active.sound, su 2 sposoby. Da sa to urobit z neonovej ziarivky, ale slabo to osvetluje. Druhy sposob je taky, kde sa pouzije tzv. startér - je to maly valcek, bez ktoreho sa ziarivka nerozsvieti.
"Starter" jednoducho vyberies z plastoveho puzdra, rozbijes sklicko, v ktorom su oproti sebe 2 kontakty. Kontakty nie su spojene a to sposobuje,ze prechodom prudu medzi nimi preskakuje jasna iskra. Dalej si vezmes 2 stare VN kable, jeden napojis z rozdelovaca na starter, druhy zo startera na sviecku - cize seriovo, ak sa nemylim. Samozrejme, vsetko to treba dobre zaizolovat, inak to slusne kope .
Co sa tyka ziarivky, tu tiez zapojis seriovo ako ten "starter", ale tak, ze vstup z rozdelovaca a vystup na sviecku napojis na jednu stranu ziarivky a na druhu stranu napojis kostru. Ziarivku som pouzil taku malu cca 20 cm dlhu, ale vykon neviem.
Je to iba take amaterske, ale v nudzi mi to pomohlo. Teraz mam original stroboskop s otackomerom. Mnoho zdaru
"Starter" jednoducho vyberies z plastoveho puzdra, rozbijes sklicko, v ktorom su oproti sebe 2 kontakty. Kontakty nie su spojene a to sposobuje,ze prechodom prudu medzi nimi preskakuje jasna iskra. Dalej si vezmes 2 stare VN kable, jeden napojis z rozdelovaca na starter, druhy zo startera na sviecku - cize seriovo, ak sa nemylim. Samozrejme, vsetko to treba dobre zaizolovat, inak to slusne kope .
Co sa tyka ziarivky, tu tiez zapojis seriovo ako ten "starter", ale tak, ze vstup z rozdelovaca a vystup na sviecku napojis na jednu stranu ziarivky a na druhu stranu napojis kostru. Ziarivku som pouzil taku malu cca 20 cm dlhu, ale vykon neviem.
Je to iba take amaterske, ale v nudzi mi to pomohlo. Teraz mam original stroboskop s otackomerom. Mnoho zdaru
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Zdravim,
aj ja som postavil ten stroboskop s 330K ohmovym casovacim odporom, zapojenie funguje, vsetko ok, az na to ze nevidim vobec nic na remenici...uz som pomaloval a urobil vsetko mozne (remenica vyzera ako klaun ), mozno mam blby multivibrator, lebo ked som pozeral na "stroboskope" (cez zvukovku na PC) tak mi ukazoval dlzku impulzu z integraca cez 35ms, tak som casovaci odpor znizil na 120k Ohm, cca 8ms a teraz mi to nechyta, nereaguje vzdy na iskru (mozno mala sonda pre zmenu teraz, ale to nevadi este musim odskusat a naladit), takze mna zaujima, ci niekto z vas videl daco na remenici pri 330K (redpokladam, ze ano:), resp ci nahodou nemeral, ze aka tam bola dlzka impulzu?
Vdaka!
Miki
aj ja som postavil ten stroboskop s 330K ohmovym casovacim odporom, zapojenie funguje, vsetko ok, az na to ze nevidim vobec nic na remenici...uz som pomaloval a urobil vsetko mozne (remenica vyzera ako klaun ), mozno mam blby multivibrator, lebo ked som pozeral na "stroboskope" (cez zvukovku na PC) tak mi ukazoval dlzku impulzu z integraca cez 35ms, tak som casovaci odpor znizil na 120k Ohm, cca 8ms a teraz mi to nechyta, nereaguje vzdy na iskru (mozno mala sonda pre zmenu teraz, ale to nevadi este musim odskusat a naladit), takze mna zaujima, ci niekto z vas videl daco na remenici pri 330K (redpokladam, ze ano:), resp ci nahodou nemeral, ze aka tam bola dlzka impulzu?
Vdaka!
Miki
V dřívější diskuzi se hovořilo něco o tom, že je dobré do drážky na řemenici kápnout bílou barvu. Pak by to mělo být vidět.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Chápu to správně, že jsi použil žárovku místo LED diod?!Bublina píše:Ahoj
Taky bych rád věděl jestli to už někomu funguje, bliká mi to, ale na řemenici nic. Dal jsem si trimr misto R3 - citlivost a a místo R6 - délka pulzu. Ale jak kroutim čim kroutim tak furt nic (nejdřív mi to začínalo blikat cca 0,5m od motoru ). Místo 3 ledek mam jednu bílou 10W.
Jestli jo, tak je to špatně. Žárovka má velkou světelnou setrvačnost, a proto nic nevidíš na tý řemenici...
TAk tu su plosaky do eagle 4.16r2.
Ina kchystam sa to postavit funguje to uz niekomu c ikazdemu ?
Ina kchystam sa to postavit funguje to uz niekomu c ikazdemu ?
- Přílohy
-
- stroboskop lada.rar
- (16.79 KiB) Staženo 494 x