Přední kotoučové brzdy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

No a ked su zahrdzavene na kamen ani kladivo nepomaha co potom. Tot moj pripad. :oops:
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Trpělivost a precizní práci, možná to zkusit odvrtat, ale na ten vzdáleněší by byl asi třeba delší vrták, pozor na očka ve kterých to bydlí, jsou křehká.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dmatej:Když je nechám pochromovat, nevejdou se tam už vůbec.

Samozřejmě musíš trochu zvětšit díry!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

já sem to vyměnil vyčistil a složil a už na to rači nechytám jinak by se to zase sr*lo a chtělo by to nějakou péči.. :mrgreen:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

hm ja ked som dostal auto tak tam nemiesto tych tyciek boli veeeelkeee klince :shock: tak som kupil nove tycky, a striekam na ne wurthacku vazelinu tekutu, teda snad raz sme ju tam strekli a odvtedy neni problem ich rukou vytianut... inak aj na zavodaku, vytiahnem, osmirglujem, namazem vazelinou a lup ho tam, je to spolahlive...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Já jsem ty tyčky měl na 2101 tak zadřený, že i když jsme je opatrně vyráželi ven, praskly na jednom třmenu ty očka. Takže třmen můžu vzít a zahodit. :D
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

:D
no a vidis ako ta to potesilo :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

To Yellow: jen kvůli správné terminologii - obávám se, že "ty očka" nepraskly na třmenu ale na brzdiči.
Třmen (také se mu někde říká tlama) je železný/litinový výkovek. Ten je dvěma šrouby chycen k náboji kola. Do něj se zasouvají brzdiče (brzdové válečky) - hliníkové odlitky. A na nich (brzdičích) jsou očka pro tyčky.
Takže nebudeš vyhazovat třmen, ale brzdič.
L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne pát srp 17, 2007 06:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Nu dobrá, ale hlavně že si rozumíme :D
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

otázka: když se na kotoučích udělá liška (třeba přez noc) tak ráno než se ojede, tak auto při silnějším zmáčknutí pedálu docela silně vybruje jako by se destičky nějak zakusovaly.. čím to je??.. :?
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, jak to tu pročítám tak v tom nejsem sám.
Minulý rok jsem koncem léta dělal takovou větší opravu brzd. Výměna brzd. kapaliny, kotoučů, destiček, hadic, trubiček, předních brzd. válečků, hlavního brzdového válce, zadních válečků a paken.
Už v zimě to začalo trochu táhnout do leva. Někdy jen trošku a někdy dost brutálně. Chyba bude patrně vpředu, protože když hodně z prudka a hodně krátce dupnu na brzd. pedál tak to solidně trhne volantem.
Minulý týden jsem na to koukal, všechny pístky chodí krásně zlehka tam i zpět, oba kotouče opotřebeny naprosto stejně, všechny destičky taktéž opotřebeny stejně.
Tak jsem jen tak zkusil vyměnit destičky - žádná změna.
Opravdu mě nenapadá co s tím. Určitě někde doma vyhrabu i nějaké jiné kotouče a zkusím vyměnit, případně prohodit levý a pravý. Pak už snad jen zkusit vyměnit hlavní brzdový válec či přední pístky nebo hadice ?
A nebo raději změnit značku auta ? - patrně nejlepší řešení, ale když já si tak neskonale rád komplikuji život :?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Možná by stálo za to zkusit vyměnit hadice, třeba je nějaká přicpaná, čert ví? Pokud není někde přiskříplá trubka pístky chodí volně, dalo by se to svést na hadici.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Karkulák: zkus přetočit kotouče, předpokládám že tloušťku budeš mít ještě dobrou...a bacha na usazení při stáčení, já na to mám přípravek, bo jinak to chce vibrovat kvůli velkému osazení. Používal sem na to i nejmenší rychlost jaká šla, i tak to prostě ale někdy zavibrovalo...ono po zahřátí brzd už ty vibrace nemusí být tak výrazné.

MP: podíval bych se na zadek, která svině zas pouští...nebo poloosa jestli neprotéká. Jestli je na předku vše OK, pak opravdu připadá v úvahu ještě zadek...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, vyzkouším. Ale po dnešní zkoušce se mi zdá, že s tím levým kotoučem není něco v pořádku, i když na pohled vypadá dobře.
Řekl bych, že ta levá strana brzdí nějak více než by měla, vyloženě se to zakusuje. Při hodně prudkém brzdění by mi volant urval ruce a zvuk to vydává takový nepříjemně kovový a při lehkém dobržďování mám pocit jako bych jel vlakem, který pravě brzdí. A všechen tento zvuk pouze z levé strany.
A to i po oné zkušební výměně destiček. Ale možná to bude i tou hadicí nebo trubičkou (asi na pravé straně, že ? ) Jinak to ale odbržďuje dobře, obě kola se točí krásně volně, když auto hodím na hever.
No, až budu mít volno pustím se do toho.
A jestli ten krám bude ještě nějaký čas vzdorovat tak půjde po žních k Turkovi !! :evil:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Drobek81 píše:MP: podíval bych se na zadek, která svině zas pouští...nebo poloosa jestli neprotéká. Jestli je na předku vše OK, pak opravdu připadá v úvahu ještě zadek...
Že by to bylo tím zadkem se mi moc nezdá, protože jak už jsem psal, když opravdu pořádně a krátce dupnu na brzdu tak to opravdu nehorázně škubne s volantem. Kdyby to bylo zadkem tak bych řekl, že by to jen táhlo ke straně.
Na ručku to brzí normálně rovně.
Ale mrknu na to také.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“