2105

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Miči

Spotřeba

Příspěvek od Miči »

Kolik vám berou auta? Zajímá mě kolik bere 1500 a 1300. Jestli můžete napsat kolik vám to bere s těžkou a lehkou nohou. A Kde převážně jezdíte (město, mimo město, kopcovitá, nebo spíš rovná krajina). Za odpověď dík :-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Miči píše:... kdy bude nejbližší lada sraz a kde? Nějak se tady v tom fóru zatím ztrácím...
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4975&start=0 Co se týče spotřeby, tak mě pětka brala v létě 8l město při běžném stylu jízdy a cca. kolem 7,5l mimo město při ostřejším i běžném stylu jízdy, při 4q a funkční soustavě ekonomizéru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Miči

Příspěvek od Miči »

Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L. Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko, Sytič zavírá, rozdělovač s podtlakem je špičkovej, ventily nejsou podpálený, olej to nebere... Každej válec natlačí rovnejch 10 (měření tlaku po vyšroubování svíček, otvorem pro svíčky). Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím. Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank. Díky dvoukomorovýmu karburátoru jsem použil trysky s menším průměrem (teda opravdu nepatrně). Podařilo se to tak, že stačí "odložit" nohu na pedál auto zrychluje samo (tj. plynový pedál je sešlápnut jen asi 8-12mm podle opravdu náročného měření, těsně za jeho volným chodem samo) stejně jako s původníma tryskama v hlavní komoře a spotřeba klesla o nula nic... Samo, že je mi jasný, že když na to šlápnu tak si to zákonitě vezme (mě opět bohužel 10-11L), ale řekněme, že za ten pocit to při tom sešlápnutí stojí. Tj. naposled jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.

Tak jestli někdo víte co by se s tou spotřebou dalo dělat budu Vám vděčnej za nějaký info.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Co brzdy? Nedrhnou?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Co máš na mysli tím uškrceným volnoběhem a směsí? Co tam máš přesně za Ozóna? S ekonomizerém nebo holý? Pojmem elektromagnet znamená pneuventil? U mě se na Ozónu osvědčilo sporonatryskování II. komory 130/150 místo původních 162/170, I. komoru jsem měl origo, tedy 107/170. Na ty brzdy koukni, ty udělají hodně, hlavně přední tuhnou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

9L v kopcovitom terene je asi umerne 1300vke...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Miči

Příspěvek od Miči »

to nulašestka: brzdy jsou taky komplet po GO, pro jistotu jsem si auto zvedl a kola se krásně volně točí, dokonce má auto i nový ložiska na kolech, takže přibržďování to asi nebude (jestli nemá moc velkej odpor ložisko na kardanu jsem ještě nezkoušel). Ale dík za nápad.

to Koko Loko: Takže brzdy viz víše. Trysky jsou 107/170 na první a na druhý 162/170 na druhý (po dnešním dalším pokusu), ale jak vyjezdím nádrž tak zkusím dát druhou komoru tak jak ty 130/150. Ale mám trochu strach, že to v kopci už nebude ono co? Jinak jo myslel jsem pneuventil. A teď ten ekonomizér - vzhledem k tomu, že k autu nemám prakticky žádnej materiál, tak si nejsem zrovna jistej co je myšlený ekonomizérem, karbec jsem rozdělal už dvakrát takže stačí pouze naznačit. Volnoběh a směs - směs mám nastavenou takto: šroubek bohatosti jsem zatočil na doraz (jemně samo) a potom s ním pootočil o 320° (pouzdra jsem vyhodil). No a volnoběh k bohatosti jsem nastavil na hranici, kde motor po zahřádí necukal (se nezastavoval). Auto jede pořád normálně, ale v kopcovitý krajině sice řekněmě většinu mimo město pořád 9+ L/100km. Budu rád za každej nápad.

to Myso: no jo, ale ono to ostatním, když to nehoněj umí brát i míň :-( a já bych se celkem nutně potřeboval dostat o něco níž. Najivní sice nejsem - je mi jasný, že na vzduch to jezdit nebude, ale 9L by to brát nemuselo...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Miči píše:Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L.
Pokud jezdis vice mene kole mesta (10 - 20 km) a mas 4 kvalt, tak je to asi celkem normalni. Po kromerizi a kolem nej (hanacka rovina, obcas hrb) s 5 kvaltem jezdim za 8.5.
Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko,
Proc uskrceny? Volnobeh musi byt serizeny optimalne. Tedy spravna bohatost a spravne otacky. Ochuzenim smesi krom poskozeni motoru niceho zajimaveho nedosahnes, zvlast v kopcich. Spokojeny volnobeh = spokojeny beh pod plynem.
Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím.
Pokud mas osazen Ozon s ekonomizerem, tak vyuzivej brzdeni motorem kde to jde. Ekonomizer, pokud spravne funguje, odpoji pri brzdeni motorem (otacky cca nad 1500 rpm, pusteni plynovy pedal) dodavku paliva. Usetris par deci benzinu a trochu brzdovych desticek a kotoucu.
Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank.
Je pomerne velky rozdil ve spotrebe v mestskem provozu a na delsi trase a to zvlast u vozu s nerizenym motorem (s karburatorem). Mam za to, ze i moderni vozy o podobne kubature nejezdi po meste za 6 litru. Spis tak k tem 7.5 az 8 (no flame). Po 20 let starem aute nemuzes chtit to co po autech s motory rizenymi pocitacem.

Pomerne dulezity je i udaj o spotrebe z jizdy rekneme na 300 km. Tam by ses mel pohybovat kolem 7.5 pri rozumne jizde (kolem 100 km/h) se 4 kvaltem a kolem 7 - 7.3 pri normalni jizde do 120 km/h s 5kvaltem.
jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.
Zkus nepredjizdet fabie a normalne jezdit :-). Nevim jaky tankujes benzin, ale ten nejlevnejsi nemusi byt nejlepsi. Spatny benzin => vic tomu slapes na krk => vetsi spotreba => vyjde to stejne jako drazsi kvalitni benzin a jeste si nasranej, ze to nejede. Zkus nabrat na delsi trasu treba Shell (normalni natural 95).

Veskerym "skrcenim" dosahnes temer vzdy jen snizeni vykonu, coz vede k tomu, ze mas tendenci na to vic slapat, takze to vic tocis a stejne to zere zas tolik jak pred tim a jeste se to trapi.

Ja ted odjel dovolenou v krkonosich, na jednu nadrz 520 km, jizda "tam" na 3 etapy po cca 100 km, na miste pojizdeni tak 6 km prudky zkopec a se studenym motorem zas 6 km prudky dokopec. Nabral sem palivo Avanti v prostejove a zdalo se mi, ze to jede nejak tupe. Druhou komoru sem nesetril, aby to jelo jak sem chtel. Spotreba 7.0 litru. Motor stejny jako ten tvuj, difera pomalejsi (kombik) a 5 kvalt.
VAZ 2104 1.3 1989
Miči

Příspěvek od Miči »

to Jmj: moc dík za odpověď... jinak beru pouze natural 95 a pouze u shellu, protože v Třebíči se ostatní benzínky proslavili vodou v benzínu... Volnoběh mám nastavenej spokojeně tak uvidíme jak to zase vyjde ta spotřeba. Ještě k tomu ekonomizéru - jak to vypadá, stačí, když mi to trochu popíšeš, karbec už jsem rozebral 2x akorát nevím co mám hledat :-(
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Součástí ekonomizéru (kolegové, kteří toto vlastní, prominou, že to napíšu asi nepřesně a nekompletně) je:
- mikrospínač u táhla akcelerátoru (nachází se na "zadní" straně karburátoru)
- "černá" skříňka (připojená 4 konektory v patici "někam" do el. sítě, na levém blatníku)
- el.mag. ventil
Snad je to komplet. Já osobně to znám víceméně z doslechu.
Zkus se podívat do Tůmy str. 104 ( http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/105.htm ).
L.
Edit: tak jsem se taky podíval na tu stránku a je tam toho trošku víc :oops: . L.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

tak som to pridal do lexikonu nech v tom nemame bordel. takze ekonomizer - ked tak mi napiste co som tam zvrzal alebo co sa da napisat lepsie
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Miči

Příspěvek od Miči »

Díky za popis, takže ekonomizér tam mám, ještě bych potřeboval nějakej tip jak zkontrolovat jestli funguje...
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

no ja to kontrolujem tak ze pridam plyn (rukou v motorovom priestore), zaroven stlacim ten mikrospinac a ked sa dostanes niekde na uroven 1600 otacok tak by to malo zacat cvakat a znizovat a zvysovat otacky.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak jak píše Myšo, jen doplním, vlez si na www.ladaklub.com (pak technika a po ní knihovna) a tam si postahuj Tůmu či Koppa, kde je tato soustava a zkouška její funkce detailně popsaná, koneckonců v těch knihách je popsáno téměř vše podstatné o Ladách.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“