2105
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4975&start=0 Co se týče spotřeby, tak mě pětka brala v létě 8l město při běžném stylu jízdy a cca. kolem 7,5l mimo město při ostřejším i běžném stylu jízdy, při 4q a funkční soustavě ekonomizéru.Miči píše:... kdy bude nejbližší lada sraz a kde? Nějak se tady v tom fóru zatím ztrácím...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4729&start=0 a tady jsou ty veteránský testy
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L. Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko, Sytič zavírá, rozdělovač s podtlakem je špičkovej, ventily nejsou podpálený, olej to nebere... Každej válec natlačí rovnejch 10 (měření tlaku po vyšroubování svíček, otvorem pro svíčky). Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím. Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank. Díky dvoukomorovýmu karburátoru jsem použil trysky s menším průměrem (teda opravdu nepatrně). Podařilo se to tak, že stačí "odložit" nohu na pedál auto zrychluje samo (tj. plynový pedál je sešlápnut jen asi 8-12mm podle opravdu náročného měření, těsně za jeho volným chodem samo) stejně jako s původníma tryskama v hlavní komoře a spotřeba klesla o nula nic... Samo, že je mi jasný, že když na to šlápnu tak si to zákonitě vezme (mě opět bohužel 10-11L), ale řekněme, že za ten pocit to při tom sešlápnutí stojí. Tj. naposled jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.
Tak jestli někdo víte co by se s tou spotřebou dalo dělat budu Vám vděčnej za nějaký info.
Tak jestli někdo víte co by se s tou spotřebou dalo dělat budu Vám vděčnej za nějaký info.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Co máš na mysli tím uškrceným volnoběhem a směsí? Co tam máš přesně za Ozóna? S ekonomizerém nebo holý? Pojmem elektromagnet znamená pneuventil? U mě se na Ozónu osvědčilo sporonatryskování II. komory 130/150 místo původních 162/170, I. komoru jsem měl origo, tedy 107/170. Na ty brzdy koukni, ty udělají hodně, hlavně přední tuhnou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
to nulašestka: brzdy jsou taky komplet po GO, pro jistotu jsem si auto zvedl a kola se krásně volně točí, dokonce má auto i nový ložiska na kolech, takže přibržďování to asi nebude (jestli nemá moc velkej odpor ložisko na kardanu jsem ještě nezkoušel). Ale dík za nápad.
to Koko Loko: Takže brzdy viz víše. Trysky jsou 107/170 na první a na druhý 162/170 na druhý (po dnešním dalším pokusu), ale jak vyjezdím nádrž tak zkusím dát druhou komoru tak jak ty 130/150. Ale mám trochu strach, že to v kopci už nebude ono co? Jinak jo myslel jsem pneuventil. A teď ten ekonomizér - vzhledem k tomu, že k autu nemám prakticky žádnej materiál, tak si nejsem zrovna jistej co je myšlený ekonomizérem, karbec jsem rozdělal už dvakrát takže stačí pouze naznačit. Volnoběh a směs - směs mám nastavenou takto: šroubek bohatosti jsem zatočil na doraz (jemně samo) a potom s ním pootočil o 320° (pouzdra jsem vyhodil). No a volnoběh k bohatosti jsem nastavil na hranici, kde motor po zahřádí necukal (se nezastavoval). Auto jede pořád normálně, ale v kopcovitý krajině sice řekněmě většinu mimo město pořád 9+ L/100km. Budu rád za každej nápad.
to Myso: no jo, ale ono to ostatním, když to nehoněj umí brát i míň a já bych se celkem nutně potřeboval dostat o něco níž. Najivní sice nejsem - je mi jasný, že na vzduch to jezdit nebude, ale 9L by to brát nemuselo...
to Koko Loko: Takže brzdy viz víše. Trysky jsou 107/170 na první a na druhý 162/170 na druhý (po dnešním dalším pokusu), ale jak vyjezdím nádrž tak zkusím dát druhou komoru tak jak ty 130/150. Ale mám trochu strach, že to v kopci už nebude ono co? Jinak jo myslel jsem pneuventil. A teď ten ekonomizér - vzhledem k tomu, že k autu nemám prakticky žádnej materiál, tak si nejsem zrovna jistej co je myšlený ekonomizérem, karbec jsem rozdělal už dvakrát takže stačí pouze naznačit. Volnoběh a směs - směs mám nastavenou takto: šroubek bohatosti jsem zatočil na doraz (jemně samo) a potom s ním pootočil o 320° (pouzdra jsem vyhodil). No a volnoběh k bohatosti jsem nastavil na hranici, kde motor po zahřádí necukal (se nezastavoval). Auto jede pořád normálně, ale v kopcovitý krajině sice řekněmě většinu mimo město pořád 9+ L/100km. Budu rád za každej nápad.
to Myso: no jo, ale ono to ostatním, když to nehoněj umí brát i míň a já bych se celkem nutně potřeboval dostat o něco níž. Najivní sice nejsem - je mi jasný, že na vzduch to jezdit nebude, ale 9L by to brát nemuselo...
Pokud jezdis vice mene kole mesta (10 - 20 km) a mas 4 kvalt, tak je to asi celkem normalni. Po kromerizi a kolem nej (hanacka rovina, obcas hrb) s 5 kvaltem jezdim za 8.5.Miči píše:Díky za odpověď. Jenomže jsem teda zjistil, že mám asi problém - mám BA3-2105 model 1300S no a teda bydlím v Třebíči (samej kopec). A auto mi bere po pečlivým seřízení za normálního provozu 9L.
Proc uskrceny? Volnobeh musi byt serizeny optimalne. Tedy spravna bohatost a spravne otacky. Ochuzenim smesi krom poskozeni motoru niceho zajimaveho nedosahnes, zvlast v kopcich. Spokojeny volnobeh = spokojeny beh pod plynem.Blbý na tom je, že v tom autě je půlka věcí novejch, karbec není vyšukanej, elektromag funguje, seřízený je to taky dobře, bohatost je uškrcená na necelou otočku, volnoběh je taky nízko,
Pokud mas osazen Ozon s ekonomizerem, tak vyuzivej brzdeni motorem kde to jde. Ekonomizer, pokud spravne funguje, odpoji pri brzdeni motorem (otacky cca nad 1500 rpm, pusteni plynovy pedal) dodavku paliva. Usetris par deci benzinu a trochu brzdovych desticek a kotoucu.Auto nepřetáčím a nepodtáčím, občas i vyřadím.
Je pomerne velky rozdil ve spotrebe v mestskem provozu a na delsi trase a to zvlast u vozu s nerizenym motorem (s karburatorem). Mam za to, ze i moderni vozy o podobne kubature nejezdi po meste za 6 litru. Spis tak k tem 7.5 az 8 (no flame). Po 20 let starem aute nemuzes chtit to co po autech s motory rizenymi pocitacem.Patřím mezi lidi, kteří tím žijí a absolutně už mě nenapadá čím to mám uškrtit. No a jako studentovi se mi zrovna moc nehodí, aby to bralo jako tank.
Pomerne dulezity je i udaj o spotrebe z jizdy rekneme na 300 km. Tam by ses mel pohybovat kolem 7.5 pri rozumne jizde (kolem 100 km/h) se 4 kvaltem a kolem 7 - 7.3 pri normalni jizde do 120 km/h s 5kvaltem.
Zkus nepredjizdet fabie a normalne jezdit . Nevim jaky tankujes benzin, ale ten nejlevnejsi nemusi byt nejlepsi. Spatny benzin => vic tomu slapes na krk => vetsi spotreba => vyjde to stejne jako drazsi kvalitni benzin a jeste si nasranej, ze to nejede. Zkus nabrat na delsi trasu treba Shell (normalni natural 95).jsem předjel Fabií s 1,2htp motorem, během předjíždění mi tachec ukázal 155km/h (nejspíš s větrem v zádech či jinak nevím jak to vysvětlit, neboť se mi zdá na 1300S 155km/h trochu přehnané, takže bych to sázel na odchylku rychloměru). No každopádně měl borec ve fábce oči navrch hlavy, když ho brala taková "ruská potvora" v takový rychlosti.
Veskerym "skrcenim" dosahnes temer vzdy jen snizeni vykonu, coz vede k tomu, ze mas tendenci na to vic slapat, takze to vic tocis a stejne to zere zas tolik jak pred tim a jeste se to trapi.
Ja ted odjel dovolenou v krkonosich, na jednu nadrz 520 km, jizda "tam" na 3 etapy po cca 100 km, na miste pojizdeni tak 6 km prudky zkopec a se studenym motorem zas 6 km prudky dokopec. Nabral sem palivo Avanti v prostejove a zdalo se mi, ze to jede nejak tupe. Druhou komoru sem nesetril, aby to jelo jak sem chtel. Spotreba 7.0 litru. Motor stejny jako ten tvuj, difera pomalejsi (kombik) a 5 kvalt.
VAZ 2104 1.3 1989
to Jmj: moc dík za odpověď... jinak beru pouze natural 95 a pouze u shellu, protože v Třebíči se ostatní benzínky proslavili vodou v benzínu... Volnoběh mám nastavenej spokojeně tak uvidíme jak to zase vyjde ta spotřeba. Ještě k tomu ekonomizéru - jak to vypadá, stačí, když mi to trochu popíšeš, karbec už jsem rozebral 2x akorát nevím co mám hledat
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Součástí ekonomizéru (kolegové, kteří toto vlastní, prominou, že to napíšu asi nepřesně a nekompletně) je:
- mikrospínač u táhla akcelerátoru (nachází se na "zadní" straně karburátoru)
- "černá" skříňka (připojená 4 konektory v patici "někam" do el. sítě, na levém blatníku)
- el.mag. ventil
Snad je to komplet. Já osobně to znám víceméně z doslechu.
Zkus se podívat do Tůmy str. 104 ( http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/105.htm ).
L.
Edit: tak jsem se taky podíval na tu stránku a je tam toho trošku víc . L.
- mikrospínač u táhla akcelerátoru (nachází se na "zadní" straně karburátoru)
- "černá" skříňka (připojená 4 konektory v patici "někam" do el. sítě, na levém blatníku)
- el.mag. ventil
Snad je to komplet. Já osobně to znám víceméně z doslechu.
Zkus se podívat do Tůmy str. 104 ( http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/105.htm ).
L.
Edit: tak jsem se taky podíval na tu stránku a je tam toho trošku víc . L.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
no ja to kontrolujem tak ze pridam plyn (rukou v motorovom priestore), zaroven stlacim ten mikrospinac a ked sa dostanes niekde na uroven 1600 otacok tak by to malo zacat cvakat a znizovat a zvysovat otacky.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tak jak píše Myšo, jen doplním, vlez si na www.ladaklub.com (pak technika a po ní knihovna) a tam si postahuj Tůmu či Koppa, kde je tato soustava a zkouška její funkce detailně popsaná, koneckonců v těch knihách je popsáno téměř vše podstatné o Ladách.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107