úpravy motoru z 21061 (1500)
Moderátor: Moderátoři
Procital jsem si chvili tuhle debatu a musim uznat, ze chapu Tvé pocity. Ale ja Te ted asi trochu zklamu, byt s Tebou naprosto souhlasm, ze je zigo super kara a nezaslouzi si posmech lidi. Neni vsak nejlepsi napad presvedcovat posmevacky o opaku tim, ze do ziga nacpes 150 000 Kc a udelas z neho nejaky hybrid, davno nepodobny skutecnemu ziguliku. Kvality tohoto vozu jsou nekde jinde a vychazeji z ucelu tohoto vozu. Je to auto drzak. Pri minimalni udrzbe vydrzi strasne moc. Podivej se okolo sebe, kolik dnes jezdi aut s o 10 let mladsim rodnym listem nez ma Tve zigo. Podivej na stav favoritu dnes, cca po dvaceti letech provozu. Vetsinou jsou to rezave plecky, ktere do kopce aby jejich majitele tlacili a z vyfuku jim jde dym vetsi nez z parni lokomotivy. Jasne ze se to neda rici o vsech, ale pomalu se to stava pravidlem. Kdo z dnesnich majitelu by vzal facko z roku 88 a pustil se s nim na cestu za hranice, pres 2000 km? Moc jich nebude. Ziga o 10 - 15 let starsi se zakladni peci by to v pohode zvladly. Navic jsou to auta prostorna, uvezou pul baraku, projedou pres pole, da se v nich pohodlne prespat a ve vysledku si v rocnim prmeru vezmou do osmi litru. Na silnici opravdu nepatri k tomu rychlejsimu, ale jeste stale platne rychlostni limity v pohode drzi.
Ber to tak, ze zigo neni zavodak a jestli mu nejaka fabka nebo filcka ujede na dalnici nebo do nejakeho stoupani, neni to pro zigo ostuda. Vyvoj nezastavis, takze je jasne, ze auta z prelomu stoleti budou rychlejsi a sporivejsi nez auta ze sedmdesatych let minuleho stoleti. Musi se porovnavat porovnatelne. Nech to tedy na novych ladach, ktere (ver mi) na dalnici dokazou vyhnat z leveho pruhu vetsinou beznych aut i s vetsimi motory.
A i kdybys byl s zigem rychlejsi, myslis, ze bys posmevackum zavrel usta? Budou se smat zase necemu jinemu - kde jsou airbagy, klima, co emise, spousta elektronickych pomucek (ABS, ESP apd.)? To abys vydelaval nekolik let jen na to, abys mohl stale jen vylepsovat zigula.
Take ja se setkavam s nazorem, ze lada je krap, komunisticky srot, leninovy sane atd. Vetsinou to rikaji lidi, kteri o autech a jejich historii nic nevedi, nedavno si nekde poridili moderni auto a uz si mysli, ze starsi auta by jiz na silnici vjet nemely.
Ale tihle lide a jejich nazory na zigo me nechavaji klidnym. Naopak, setkal jsem se s par chlapkama, kteri se v autech opravdu vyznali, jezdili skoro se vsim a skutecne mohou srovnavat a hodnotit. A je zajimave, ze ti vsichni se vzacne shoduji na tom, ze lada je moc dobre auto, ve sve dobe patrilo k tomu lepsimu co na silnicich slo potkat a ve vychodnim bloku to byla spicka, jakou si lide mohli poridit. Auto ktere splnovalo veskere pozadavky, jake lidi v socialismu meli. Zkus se nekdy podivat na filmy, ktere se tu tocily v osmdesatych letech. Kdo mel dost penez, ale nemohl poridit auto v Tuzexu, sel do lady. Stredni trida brala 2101 a 2102, ti co meli vic, kupovali 2103, 2104, 2105 a kdyz si nekdo chtel opravdu osladit zivot, bral 2106 a 2107. Jeden priklad za vsechny, film Vrchni prchni a ta nadherna modra 2106ka, kterou si pan Vrana poridil, kdyz si "pinglovanim" pomohl. Proste to byla doba zigulu, ktera je pryc. Dnes to auto ber jako veterana a vaz si toho, ze mas jedno z techto aut.
Vykasli se na "tuning", dej autu peci kterou zaslouzi a potrebuje, udrzuj ho nalestenyho, plne funkcniho, doprej mu letni i zimni obuti, kvalitni olej (ackoliv se spokoji i s tim nejlevnejsim), mej vzdy dobre serizeny motor. Pak se ti nestane, ze bys nekdy nenastartoval (cimz se nemohou pochlubit vsichni), ze by Ti kouril vyfuk (podivej na spoustu novych naftaku) a hlavne, ze bys nekam nedojel. To vse samozrejme za predpokladu, ze si za rok udelas papiry a budes moci usednout za volant. Zigo pak pro Tebe bude i auto, na kterem se budes ucit ridit a ktere Te provede prvnimi stovkami kilometru. V te dobe ocenis, ze to auto nema brutalni vykon, leckdy odpusti i skolacke chyby a "samo" to nejak vyzehli. U me to bylo presne takhle a uz jen proto na zigo nenecham nikdy dopustit.
Ber to tak, ze zigo neni zavodak a jestli mu nejaka fabka nebo filcka ujede na dalnici nebo do nejakeho stoupani, neni to pro zigo ostuda. Vyvoj nezastavis, takze je jasne, ze auta z prelomu stoleti budou rychlejsi a sporivejsi nez auta ze sedmdesatych let minuleho stoleti. Musi se porovnavat porovnatelne. Nech to tedy na novych ladach, ktere (ver mi) na dalnici dokazou vyhnat z leveho pruhu vetsinou beznych aut i s vetsimi motory.
A i kdybys byl s zigem rychlejsi, myslis, ze bys posmevackum zavrel usta? Budou se smat zase necemu jinemu - kde jsou airbagy, klima, co emise, spousta elektronickych pomucek (ABS, ESP apd.)? To abys vydelaval nekolik let jen na to, abys mohl stale jen vylepsovat zigula.
Take ja se setkavam s nazorem, ze lada je krap, komunisticky srot, leninovy sane atd. Vetsinou to rikaji lidi, kteri o autech a jejich historii nic nevedi, nedavno si nekde poridili moderni auto a uz si mysli, ze starsi auta by jiz na silnici vjet nemely.
Ale tihle lide a jejich nazory na zigo me nechavaji klidnym. Naopak, setkal jsem se s par chlapkama, kteri se v autech opravdu vyznali, jezdili skoro se vsim a skutecne mohou srovnavat a hodnotit. A je zajimave, ze ti vsichni se vzacne shoduji na tom, ze lada je moc dobre auto, ve sve dobe patrilo k tomu lepsimu co na silnicich slo potkat a ve vychodnim bloku to byla spicka, jakou si lide mohli poridit. Auto ktere splnovalo veskere pozadavky, jake lidi v socialismu meli. Zkus se nekdy podivat na filmy, ktere se tu tocily v osmdesatych letech. Kdo mel dost penez, ale nemohl poridit auto v Tuzexu, sel do lady. Stredni trida brala 2101 a 2102, ti co meli vic, kupovali 2103, 2104, 2105 a kdyz si nekdo chtel opravdu osladit zivot, bral 2106 a 2107. Jeden priklad za vsechny, film Vrchni prchni a ta nadherna modra 2106ka, kterou si pan Vrana poridil, kdyz si "pinglovanim" pomohl. Proste to byla doba zigulu, ktera je pryc. Dnes to auto ber jako veterana a vaz si toho, ze mas jedno z techto aut.
Vykasli se na "tuning", dej autu peci kterou zaslouzi a potrebuje, udrzuj ho nalestenyho, plne funkcniho, doprej mu letni i zimni obuti, kvalitni olej (ackoliv se spokoji i s tim nejlevnejsim), mej vzdy dobre serizeny motor. Pak se ti nestane, ze bys nekdy nenastartoval (cimz se nemohou pochlubit vsichni), ze by Ti kouril vyfuk (podivej na spoustu novych naftaku) a hlavne, ze bys nekam nedojel. To vse samozrejme za predpokladu, ze si za rok udelas papiry a budes moci usednout za volant. Zigo pak pro Tebe bude i auto, na kterem se budes ucit ridit a ktere Te provede prvnimi stovkami kilometru. V te dobe ocenis, ze to auto nema brutalni vykon, leckdy odpusti i skolacke chyby a "samo" to nejak vyzehli. U me to bylo presne takhle a uz jen proto na zigo nenecham nikdy dopustit.
Co? Sak pohon 4x4 ani osmivalec z audi pod kapotou nikdo neuvidiVaSek píše:Uhodit hrebik na hlavicku..
Trefa do cerneho.
Tak nejak si myslim ze Ales, naprosto trefne a vystizne napsal "wo co go"
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Calling name Bastl One
Zigul som to tu cital,, sam presne asi nevies co by si na motore zigula vsetko pomenil.
Ked chces super vykonny motor v zigule, tak podla mna by si ho nemal robit z 1500,
po prve nadrbes do toho kopec prachov,a ked si to nikdy nerobil,tak to sa vysledok nemusi dostavit a prachy su fuc.
na zigule, ked chces mat super vykon,tak ti to aj super bude zrat.
Osobne vykonostnu otazku by som na tvojom mieste riesil vymenou za vykonejsi motor, napr ta 1700co si ju spominal alebo nejaky iny motor napr s fiata(,nejaky dvojliter), kde uz ten motor ma aj NEJAKY POTENCIAL na tie super vykony.
ale zase budes musiet riesit ine komponenty,,, spojka, podvozok brzdy.atd lebo ta tvoja 1500 na to neni stavana.
Ak chces mat vykonne auto,tak si ho kup uz v zaklade. S takym sa trosku pohrajes a jazdis ako vysmiety.A netlacis do toho peniaze,ako planujes.
Ale vzdavam HOLD tvojej odvahe.HAU dohovoril som:P
Ked chces super vykonny motor v zigule, tak podla mna by si ho nemal robit z 1500,
po prve nadrbes do toho kopec prachov,a ked si to nikdy nerobil,tak to sa vysledok nemusi dostavit a prachy su fuc.
na zigule, ked chces mat super vykon,tak ti to aj super bude zrat.
Osobne vykonostnu otazku by som na tvojom mieste riesil vymenou za vykonejsi motor, napr ta 1700co si ju spominal alebo nejaky iny motor napr s fiata(,nejaky dvojliter), kde uz ten motor ma aj NEJAKY POTENCIAL na tie super vykony.
ale zase budes musiet riesit ine komponenty,,, spojka, podvozok brzdy.atd lebo ta tvoja 1500 na to neni stavana.
Ak chces mat vykonne auto,tak si ho kup uz v zaklade. S takym sa trosku pohrajes a jazdis ako vysmiety.A netlacis do toho peniaze,ako planujes.
Ale vzdavam HOLD tvojej odvahe.HAU dohovoril som:P
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Aleši, plně s Tebou souhlasím
Navíc pro běžné ježdění zase ani tak moc výkonu nepotřebuješ. Osobně mi přijde, že spíš než výkon (když nebudu brát v potaz dálnice a široké rovné silnice), hraje největší roli to, co a jak umí řidič. Všimněte si, že nejvíc řidičů předjíždí v obci nebo na rovných úsecích. Při předjiždění se ještě ušklíbnou, co to před nima jelo za plečku ... ovšem jak přijdou zatáčky, jedou jak posr..., v každé zatáčce brzda a když se jim přilepíš na zadnici, kompenzují to plným plynem za zatáčkou ... ovšem v další zatáčce jsi jim opět za zadnicí a navíc jedeš plynule. Tudíž pro mě rozhodně výkon není všechno. Sám mám pouze "blbou" dvanáctku, ale není žádný problém držet krok s novými auty.
Druhá věc ... nemyslím si, že si získám respekt tím, že někomu díky výkonému motoru ujedu. Přesně jak píše Aleš ... najdou si něco jiného ...
Mnohem více potěší, když někde zastavíš a získáš si obdiv svým krásným naleštěným strojem.
Navíc pro běžné ježdění zase ani tak moc výkonu nepotřebuješ. Osobně mi přijde, že spíš než výkon (když nebudu brát v potaz dálnice a široké rovné silnice), hraje největší roli to, co a jak umí řidič. Všimněte si, že nejvíc řidičů předjíždí v obci nebo na rovných úsecích. Při předjiždění se ještě ušklíbnou, co to před nima jelo za plečku ... ovšem jak přijdou zatáčky, jedou jak posr..., v každé zatáčce brzda a když se jim přilepíš na zadnici, kompenzují to plným plynem za zatáčkou ... ovšem v další zatáčce jsi jim opět za zadnicí a navíc jedeš plynule. Tudíž pro mě rozhodně výkon není všechno. Sám mám pouze "blbou" dvanáctku, ale není žádný problém držet krok s novými auty.
Druhá věc ... nemyslím si, že si získám respekt tím, že někomu díky výkonému motoru ujedu. Přesně jak píše Aleš ... najdou si něco jiného ...
Mnohem více potěší, když někde zastavíš a získáš si obdiv svým krásným naleštěným strojem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Spíš mají představu tak za pět tisícjanci píše:teda:D a este za kolik? tak 20tacu?.xixixi to by bol vyhodny predaj:PŠtěpán Getsko píše: Jako u toho mýho viď
Ale zas u té naleštěnosti už mě štve, jak každej druhej se ptá, jestli to nechci prodat.
A z toho pulka z nich jsou KOFOLÍ
- NEJSEM RASISTA, ALE CO PÁK MÁM NA AUTĚ NAPSÁNO PRODAM ZA UČELEM ZNIČENÍ ?
Myslím, že tohle není příliš uspokojivá rada pro začínajícího tuningáře a hlavou plnou snů o koních pod kapotou, ale budiž. Každej má na takovýdle lidi svůj názor. Dle mého si stejně takovej člověk udělá co bude chtít a na moudra starších přijde vlastními chybami postupem času sám.Yellow01 píše:Zigule, koukám že jsi někde přelouskal nějakej moc chytrej článek a přitom vůbec nemáš páru, o čem mluvíš. Doufám, že tě moje upřímnost neurazí, ale prober se, meleš tu ptákoviny.
Já jsem mu ten čas chtěl ušetřit
Ale teď vážně. Když by si pročetl pořádně fórum, tak tu najde pár témat s úpravami motoru a jistě by se dočetl, že základem zvyšování výkonu u lada motorů je snížení hlavy nebo bloku, úprava zapalování, karburátoru, popř. vačka... A ne Tčkový písty a odlehčený ojnice.
Ale teď vážně. Když by si pročetl pořádně fórum, tak tu najde pár témat s úpravami motoru a jistě by se dočetl, že základem zvyšování výkonu u lada motorů je snížení hlavy nebo bloku, úprava zapalování, karburátoru, popř. vačka... A ne Tčkový písty a odlehčený ojnice.