Šály
Moderátor: Moderátoři
Šály
Dobrý den, dneska jsem měl opět auto v servisu kvuli mazání. Do 2000 svítí kontrolka menenej filtr i cidlo, oleje dost. Mechanik rikal, ze to nerozebiral (moc drahe), ale rikal ze se to chce podivat na šály (znamená sundat vanu a kouknout ) nebo na nějaký tisícihran pod rozdělovač. Můžete mi objasnit tyto dva pojmy - tisícihran a šály?? Děkuji.
Pojmem šály se označují kluzná ložiska klikového hřídele - takové ploché půlměsíce z bílého kovu. Pokud by byly opotřebené tak, že motor do 2000 otáček nemaže, motor by se už dávno netočil. Navíc ten kravál bych opravdu nechtěl slyšet...........!!! Toto bych vyloučil.
Tisícihran na rozdělovači - ten pán patrně myslel hnací kolečko hřídele rozdělovače a olejového čerpadla. Osobně si myslím, že ani tímto to nebude, protože kdyby se ozubení opotřebilo, patrně by klouzal i rozdělovač, což by mělo za následek posunutí předstihu a následné zhasnutí motoru a nemožnost dalšího chodu.
Podle mého soukromého názoru je závada způsobena olejovým čerpadlem. Buď jeho opotřebením nebo spíše závadou redukčního ventilu v něm. Je pod ním patrně nějaká nečistota, která zabraňuje jeho těsnosti a olej se vrací do sací části a tím se snižuje tlak a účinnost mazání.
Opravu bych neodkládal, protože hrozí vážné poškození motoru.
Demontovat vanu a čerpadlo, to následně rozebrat a revidovat. Práce celkem na takové dvě tři hodinky.
Tisícihran na rozdělovači - ten pán patrně myslel hnací kolečko hřídele rozdělovače a olejového čerpadla. Osobně si myslím, že ani tímto to nebude, protože kdyby se ozubení opotřebilo, patrně by klouzal i rozdělovač, což by mělo za následek posunutí předstihu a následné zhasnutí motoru a nemožnost dalšího chodu.
Podle mého soukromého názoru je závada způsobena olejovým čerpadlem. Buď jeho opotřebením nebo spíše závadou redukčního ventilu v něm. Je pod ním patrně nějaká nečistota, která zabraňuje jeho těsnosti a olej se vrací do sací části a tím se snižuje tlak a účinnost mazání.
Opravu bych neodkládal, protože hrozí vážné poškození motoru.
Demontovat vanu a čerpadlo, to následně rozebrat a revidovat. Práce celkem na takové dvě tři hodinky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
To jistě, ale jako pravděpodobnější bych viděl spíš to čerpadlo resp. redukční ventil.Dusan píše:marku....ked sa zosucha tisichran co ide do cerpadla ..tak predstih sa nerosteluje len to nemaže
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pod vanou je totiž nápravnice a zevnitř vany až na dno je sací koš olejového čerpadla. Tudíž se tam bez nadzvednutí motoru nevymotáš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
K tomu tisichranu: stretol som sa so zodranym tisichranom na oske olejoveho cerpadla, rozdelovac sa normalne tocil, zapalovanie slapalo, ale v tomto pripade mazanie neslo vobec a motor nesiel natocit, lebo nemazal (pritom bol udajne po GO, ale cerpadlo si asi dotycny nepozrel). Nastartovat sa to dalo az ked sme mu strekli trochu oleja do valcov. Ale s tymto pripadom by som tisichran na cerpadle do suvislosti nedaval.
Roman
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
V tomto případě to s tím tisícihranem skutečně asi souviset nebude, ten tisícihran jak se jednou protočí tak už nezabere vůbec - teda tak to dopadlo u mě, ráno v garáži nastartuju, kontrolky v pohodě zhasli vyjedu z garáže, nechám běžet motor, zavírám vrata a když se vrátím do auta tak už svítila kontrolka mazání, ještě že ty vrata nezavírám tak dlouho
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104