Šály

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Šály

Příspěvek od popest »

Dobrý den, dneska jsem měl opět auto v servisu kvuli mazání. Do 2000 svítí kontrolka menenej filtr i cidlo, oleje dost. Mechanik rikal, ze to nerozebiral (moc drahe), ale rikal ze se to chce podivat na šály (znamená sundat vanu a kouknout ) nebo na nějaký tisícihran pod rozdělovač. Můžete mi objasnit tyto dva pojmy - tisícihran a šály?? Děkuji.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pojmem šály se označují kluzná ložiska klikového hřídele - takové ploché půlměsíce z bílého kovu. Pokud by byly opotřebené tak, že motor do 2000 otáček nemaže, motor by se už dávno netočil. Navíc ten kravál bych opravdu nechtěl slyšet...........!!! Toto bych vyloučil.

Tisícihran na rozdělovači - ten pán patrně myslel hnací kolečko hřídele rozdělovače a olejového čerpadla. Osobně si myslím, že ani tímto to nebude, protože kdyby se ozubení opotřebilo, patrně by klouzal i rozdělovač, což by mělo za následek posunutí předstihu a následné zhasnutí motoru a nemožnost dalšího chodu.

Podle mého soukromého názoru je závada způsobena olejovým čerpadlem. Buď jeho opotřebením nebo spíše závadou redukčního ventilu v něm. Je pod ním patrně nějaká nečistota, která zabraňuje jeho těsnosti a olej se vrací do sací části a tím se snižuje tlak a účinnost mazání.

Opravu bych neodkládal, protože hrozí vážné poškození motoru.

Demontovat vanu a čerpadlo, to následně rozebrat a revidovat. Práce celkem na takové dvě tři hodinky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3934
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

marku....ked sa zosucha tisichran co ide do cerpadla ..tak predstih sa nerosteluje len to nemaže ...:D aj majster tesar sa sekne :D hlavne pri pouziti NOVYCH dielov..v tomto pripade kolecko s tisichranom z blata.

Ja by som tiez typoval niečo s cerpadlom...chce to odborny kukuč :D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dusan píše:marku....ked sa zosucha tisichran co ide do cerpadla ..tak predstih sa nerosteluje len to nemaže
To jistě, ale jako pravděpodobnější bych viděl spíš to čerpadlo resp. redukční ventil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Dobře, tak že vymontování čerpadla znamená sundat olejovou vanu že? Nikdy jsem to nedělal, ale hlavně se chci zeptat, zda se musí vyndat motor nebo to stací jen heverem zvednou za příčník abych se dostal pod auto a potom demontovat? Děkuji.
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

povolis motor ze silentbloku,prizvednes heverem a sundas vanu,ja to delal tak,ze sem dal pred barakem auto na najezdy[Je pak lepsi pristup],a dal pokracoval jak pisu shora,nezvedat za pricnik,ale hever mezi zem a prevodofku.U 2105 este sundat plast kolem chladice.
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Opravdu to nejde aniž bych musel motor nějak nadzvedávat? Mám k dispozici kanál, takze přístup pod auto je v pohodě.
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

opravdu ne, vanu nesundas pokial nie je zdvihnuty motor, ver tomu!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pod vanou je totiž nápravnice a zevnitř vany až na dno je sací koš olejového čerpadla. Tudíž se tam bez nadzvednutí motoru nevymotáš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

K tomu tisichranu: stretol som sa so zodranym tisichranom na oske olejoveho cerpadla, rozdelovac sa normalne tocil, zapalovanie slapalo, ale v tomto pripade mazanie neslo vobec a motor nesiel natocit, lebo nemazal (pritom bol udajne po GO, ale cerpadlo si asi dotycny nepozrel). Nastartovat sa to dalo az ked sme mu strekli trochu oleja do valcov. Ale s tymto pripadom by som tisichran na cerpadle do suvislosti nedaval.
Roman
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

V tomto případě to s tím tisícihranem skutečně asi souviset nebude, ten tisícihran jak se jednou protočí tak už nezabere vůbec - teda tak to dopadlo u mě, ráno v garáži nastartuju, kontrolky v pohodě zhasli vyjedu z garáže, nechám běžet motor, zavírám vrata a když se vrátím do auta tak už svítila kontrolka mazání, ještě že ty vrata nezavírám tak dlouho :P
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

:evil:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“