diferák bez oleje -životnost ?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Takže nějakej kokot tam prostě za studena nabouchal kroužek kladivem ... vzít kladivo a tomu blbovi klepnout přes prsty :axe:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

dmatej píše:Takže nějakej kokot tam prostě za studena nabouchal kroužek kladivem ... vzít kladivo a tomu blbovi klepnout přes prsty :axe:
Musím tě zklamat, ale ten kroužek tam byl nasazovaný nahřátý. Byla na něm vidět barevná struktůra právě od toho nahřívání. Za studena ty kroužky nasazuju já a zatím se mi nic takového nestalo.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

V tom případě dost dobře nechápu, jak ten koužek mohl spadnout...
"nestalo" ... všechno je jednou poprvý ;-) Ale třeba to prostě děláš jinak a funguje to.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak ho prehrejes, je to horsie ako dat ho tam za studena. :idea:
Roman
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Roman píše:Ak ho prehrejes, je to horsie ako dat ho tam za studena. :idea:
Hádám, že se udělaj prasklinky ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ani nie, ale roztiahne sa tak, ze sa nevrati spat do povodnej velkosti a potom nedrzi na poloosi tak ako ma.
Roman
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

To jsem si taky myslel. Ten kroužek byl modrý, tak podle mě ho asi nahřáli moc.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Myslím, že nějakých 150°C v troubě to nemůže zkazit. Nahřívat to autogenem ale jo, autogen dovede přehřát lokálně, tvar pak není přesně kruhový a na ty prasklinky stejně dojde. Prostě se zkazí materiál.

Ta modrá barva by hrála zrovna pro nějakej ten hořák...

Když už nahřívat hořákem, tak obyč. propanbutanem, a ne moc zblízka ....

Přiznávám, že moje praxe je jen pozorovatelská, píšu to, protože si to chci ověřit od vás (strojařiny mám jen rok a to jsem druhý semestr spíš chodil makat po fabrikách než se učil ;-) )
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

dmatej píše:Myslím, že nějakých 150°C v troubě to nemůže zkazit
Přesně to se doporučuje pro opravu v domácích podmínkách v nějaké příručce na opravy vozů Lada, tuším, že snad Tůma , ale jistě to nevím, ale určitě jsem to v nějaké takové knížce četl. Nevím tedy jestli přesně těch 150°C ale o náhřátí v troubě se tam psalo.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já jsem kdysi, myslím ještě na bravenetu četl cosi o nahřátí kroužku v troubě a zmražení poloosy v pultovém mražáku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Na ochladenie poloosi sa da pouzit, ak je k dispozicii nejaky zbytocny, snehovy hasicak. Staci spravit papierovu krabicu o rozmere blizkom poloosi a zasypat snehom z hasicaku. Je z toho pekna zima :shock:
Roman
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Těch 150°C je můj odhad pro nějaké normální maximum, oběcně bych hádal, že dostačující bude rozdíl cca 50°C-80°C mezi poloosou a kroužkem, podstatný je, aby to bylo prohřátý komplet a rovnoměrně (čili zapomeňte na autogen, tak oblíbený v některých servisech).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

V chytré knížce jsem se dočetl, že se nasazuje za teploty 230°C.
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Já ložiska, nalisovaný pojistný kroužky, kartery a podobný srandy nahřávám obyč propanovou letlampou a to do doby než to začne měnit barvu, jakmile to začne něnit barvu tak se mění struktura toho kovu a může ztratit- získat vlasnosti které nebudou zas až tak ok, nehledě na to, jak již tady někdo psal, že dojde k nerovnoměrné deformaci...
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Ivo píše:V chytré knížce jsem se dočetl, že se nasazuje za teploty 230°C.
No ámen! (Jsem se nechal zvyklat, tak jsem tak od oka odhadl těch 150 :D ... ale nebyl jsem daleko, ne? ;-) )
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“