Alternátor G224

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

To bude pekne bludisko, ale pohladaj niekde na pravom blatniku ci sa nepovaluje ten vyvod od kontrolky ako volny drot zo zvazku co ide do poistkovej skrinky. Na Mysovej sme ho tak nasli a prihodili iba relatko a kusok drotu k altiku a kontrolka fachci :)
Roman
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Pánové, nasadili jste mi brouka do hlavy. Do přístrojovky ( klasická 05 ) bez tak musím, pravděp. vypadl "+" od kontr. ručky a sytiče, no a při té příležitosti zjistím kudy, tudy. Nepředpokládám, že kdo kdy zapojoval dodatečně kontrolku dobíjení, ale fachčila, spolu s voltmetrem. Na pravém podběhu je relé startéru, pak se tam pokoušel někdo přibastlit relé k mlhovkám ( ověřeno ), ale nedodělal to. No a elmg. ventil od volnoběhu a jinak nic, co by připomínalo relé kontr. dobíjení, natož relé vůbec. Stejně chci zjistit volné průchody přes pojistkovou skříňku, tak, jak jsem to dělal u 05, když jsem protahoval otáčkoměr. Vím, že jich tam pár ještě je.
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

S kontrolkou u G 224 je to tak, jak je uvedeno na "Dawidem" prezetovaném schématu 2105, a to na tom druhém.( sekce schemata ). Od alternátoru ( solo plochý konektor na okraji Al pláště) vede hnědý drát s bílým pruhem do černého konektoru na poj. skříňce ( vstup od motoru ). Uvnitř kabiny vystupuje žlutým konektorem a maže si to rovnou ke kontrolce na sdruženém budíku. Tedy, v tomhle případě , žádné relé. Ale žigul je žigul a málokde má dvojče. :thumbup:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

divne...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Ještě ten hnědobílý drát projedu zkoušečkou, abych tady nehlásal bludy, ale 1) nevím, proč by výrobce po cestě měnil barvu drátu :?: , 2) fakt nikde není relé :!: . Pořídím fotodokumentaci. :wink:
Dusan
Příspěvky: 3967
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no neviem skusenost taka ze co auto to ine farbu kablikov na tych istych svorkach :D ale zeby sa menil cestou :D
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Fakt je ten, že co auto, to originál. Jistě každý máme své zkušenosti. Já zase kvituji s povděkem, že zatím u všech aut, co mám nebo co jsem kuchal ( hranatou řadu )vše sedělo podle schémat, myslím barvy kabelů. Ale stejně to nejdříve přejdu zkoušečkou. Náhoda je blbec.
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Tak ten kabel vede opravdu rovnou od alternátoru ke kontrolce. Zkoušečka nekecá. :wink:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

a kontrolka funguje?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Už jsem s tím chtěl skončit, ale asi takhle: momentálně je 053 neschopná. Po úspěšném absolvování STK a emisí se z toho samou radostí :lol: po..... . :pottytrain5: Přestala dobíjet a začala téct vodní pumpa. Před tím to fachčilo normálně ( dobíjení - 13,7 - 14,5V ), jen ta kontrolka neustále maličko posvěcovala, nezávisle na otáčkách. Známý mi přešel alternátor a povídal, že tam byla špatná dioda od kontrolky. Nevím, já osobně jsem do něj nekoukal, tak že nevím, kde ta dioda je, ani schema jsem neviděl. Vzhledem k tomu, že s opravou čerpadla chci vyměnit i všechny hadice od chlazení, bude ověření úspěchu opravy ještě pár dní trvat, ale jak to zprovozním, dám vědět. :thumbleft:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak je v tej 224 nejaka dioda na kontrolku, tak to bude pravdepodobne zapojene nejako inac, asi aj bez rele, lebo 221 a 222 maju iba usmernovacie diody a vystup pre rele kontrolky je vyvedene zo spolocneho bodu vinuti.
Roman
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Ad Roman: Jo, to je úplně jasný, dokonce i schéma 222 mi je jasné. Jak budu mít čas, tak se do té 224 trochu podívám a zkusím tu diodu najít a nafotím to. Třeba se to někomu bude hodit. Nevím, jestli existuje schema 224 a jak píše Wolf, je to ze Samary, relé tam fakt není, ale to už se opakuji. Jinak z altíku je vyvedená stejně, jako střed u 222. Viz foto Vaška Hnízdila: výměna alternátoru.
Dusan
Příspěvky: 3967
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

tych diod tam bude asi viac 6 na nabijanie a 3 na tu kontrolku... ked sa tak zamyslam nebolo by to tazke prerobit to na ziarovku bez relatka myslim klasicky altik
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

jaaj 224 je ten najnovsi typ? tak to som nevedel...

to uz sa tu riesilo ze u najnovsich typov je to zapojene nejak inac, ,tusim po skodovacky? ze aj ta ziarovka tam hra nejaku ulohu...co sa budenia tyka... ci nie?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak by to bolo obdobne ako u skodovky tak tam teda ziarovka (kontrolka dobijania) ma dolezitu ulohu. Ta ma totizto dolezitu funkciu pri budeni altika. Musi byt nie len dobra, ale musi mat aj predpisanu vataz. Na jednej S1203 som po kompletnom rozobrani a premerani altika vypacil zo sofera, ze menil kotrolku dobijania a vtak jeden dal tam 24V. A ja vtak som si nevsimol, ze pri zapnuti zapalovania svieti slabsie ako kontrolka mazania. Ale co clovek sa stale uci :D
Roman
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“