
Alternátor G224
Moderátor: Moderátoři
Pánové, nasadili jste mi brouka do hlavy. Do přístrojovky ( klasická 05 ) bez tak musím, pravděp. vypadl "+" od kontr. ručky a sytiče, no a při té příležitosti zjistím kudy, tudy. Nepředpokládám, že kdo kdy zapojoval dodatečně kontrolku dobíjení, ale fachčila, spolu s voltmetrem. Na pravém podběhu je relé startéru, pak se tam pokoušel někdo přibastlit relé k mlhovkám ( ověřeno ), ale nedodělal to. No a elmg. ventil od volnoběhu a jinak nic, co by připomínalo relé kontr. dobíjení, natož relé vůbec. Stejně chci zjistit volné průchody přes pojistkovou skříňku, tak, jak jsem to dělal u 05, když jsem protahoval otáčkoměr. Vím, že jich tam pár ještě je.
S kontrolkou u G 224 je to tak, jak je uvedeno na "Dawidem" prezetovaném schématu 2105, a to na tom druhém.( sekce schemata ). Od alternátoru ( solo plochý konektor na okraji Al pláště) vede hnědý drát s bílým pruhem do černého konektoru na poj. skříňce ( vstup od motoru ). Uvnitř kabiny vystupuje žlutým konektorem a maže si to rovnou ke kontrolce na sdruženém budíku. Tedy, v tomhle případě , žádné relé. Ale žigul je žigul a málokde má dvojče. 

Už jsem s tím chtěl skončit, ale asi takhle: momentálně je 053 neschopná. Po úspěšném absolvování STK a emisí se z toho samou radostí
po..... .
Přestala dobíjet a začala téct vodní pumpa. Před tím to fachčilo normálně ( dobíjení - 13,7 - 14,5V ), jen ta kontrolka neustále maličko posvěcovala, nezávisle na otáčkách. Známý mi přešel alternátor a povídal, že tam byla špatná dioda od kontrolky. Nevím, já osobně jsem do něj nekoukal, tak že nevím, kde ta dioda je, ani schema jsem neviděl. Vzhledem k tomu, že s opravou čerpadla chci vyměnit i všechny hadice od chlazení, bude ověření úspěchu opravy ještě pár dní trvat, ale jak to zprovozním, dám vědět. 



Ad Roman: Jo, to je úplně jasný, dokonce i schéma 222 mi je jasné. Jak budu mít čas, tak se do té 224 trochu podívám a zkusím tu diodu najít a nafotím to. Třeba se to někomu bude hodit. Nevím, jestli existuje schema 224 a jak píše Wolf, je to ze Samary, relé tam fakt není, ale to už se opakuji. Jinak z altíku je vyvedená stejně, jako střed u 222. Viz foto Vaška Hnízdila: výměna alternátoru.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
jaaj 224 je ten najnovsi typ? tak to som nevedel...
to uz sa tu riesilo ze u najnovsich typov je to zapojene nejak inac, ,tusim po skodovacky? ze aj ta ziarovka tam hra nejaku ulohu...co sa budenia tyka... ci nie?
to uz sa tu riesilo ze u najnovsich typov je to zapojene nejak inac, ,tusim po skodovacky? ze aj ta ziarovka tam hra nejaku ulohu...co sa budenia tyka... ci nie?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever

- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Ak by to bolo obdobne ako u skodovky tak tam teda ziarovka (kontrolka dobijania) ma dolezitu ulohu. Ta ma totizto dolezitu funkciu pri budeni altika. Musi byt nie len dobra, ale musi mat aj predpisanu vataz. Na jednej S1203 som po kompletnom rozobrani a premerani altika vypacil zo sofera, ze menil kotrolku dobijania a vtak jeden dal tam 24V. A ja vtak som si nevsimol, ze pri zapnuti zapalovania svieti slabsie ako kontrolka mazania. Ale co clovek sa stale uci 

Roman