Alternátor G224
Moderátor: Moderátoři
Alternátor G224
Má někdo povědomí, zda se nechá sehnat polov, regulátor k bulharskému alternátoru
G224? 14V, 55A. Z ruského G222 tam pochopitelně nepasuje. Případně je-li možno "pokřížit" bulharský předek s rotorem a ruský zadek se statorem, diodami a běžně dostupným polovod. regulátorem? O ¨případných rozměrových rozdílech nemám šajn. Vím, že v tom "Bulharu" má zadní ložisko vnější průměr cca 31mm a sběrací kroužky jsou ,od oka, stejně velké. Jak je to u "Rusa", nevím.
G224? 14V, 55A. Z ruského G222 tam pochopitelně nepasuje. Případně je-li možno "pokřížit" bulharský předek s rotorem a ruský zadek se statorem, diodami a běžně dostupným polovod. regulátorem? O ¨případných rozměrových rozdílech nemám šajn. Vím, že v tom "Bulharu" má zadní ložisko vnější průměr cca 31mm a sběrací kroužky jsou ,od oka, stejně velké. Jak je to u "Rusa", nevím.
ano, bude to nejspis samarackej, pred chvili jsem ho demontoval z alternatoru - vypada naprosto stejne
Hm, dneska jsem to cele prozkoumal a zjistil nasledujici - ten hajzlik neni regulator ale kondenzator alternatoru. Regulator (jestli se to tak jmenuje) tam je a je delany jako to do ceho se nasune drzak s uhlikama... pripadne muzu poslat fotku.
Hm, dneska jsem to cele prozkoumal a zjistil nasledujici - ten hajzlik neni regulator ale kondenzator alternatoru. Regulator (jestli se to tak jmenuje) tam je a je delany jako to do ceho se nasune drzak s uhlikama... pripadne muzu poslat fotku.
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Jo za event. fotku bych byl docela vděčný. Jinak kondenzátor je ta černá, obdélníková "krabička", přimontovaná na zadním čele alternátoru. Rozdíl v regulátorech je zřejmý z fotky - ruský do G 222 je ten krásně stříbrný, docela nový, ale k ničemu, bulhar je ta špinavá bestie vlevo, s těmi různě dlouhými uhlíky, jedním obzvláště ometeným. Jinak docela na okraj: právě jsem zjistil, že u 05/1300 je asi podpálený nějaký výfuk. ventil , 053/1500 je taky neschopná , viz výše, tak že na sraz asi dorazím neoriginálním vozidlem .
Díky , je to přesně ono. Ale ještě dotaz: jak je u novějších 05,053,07 atd. zapojena kontrolka dobíjení? U 2105/85 ( G 222) mám klasické relé na pravém blatníku ale u 21053/90 ( G 224 ) se ničeho nemůžu dopátrat a v rubrice " schemata, schema 2105 jsem relé taky hledal marně . Předpokládám tedy, že kontrolka je zapojená přímo na alternátor. Zatím jsem u 053 po tom na místě nepátral.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
No ono to klasicke rele na pravom blatniku pre kontrolku dobijania nie je celkom klasicke. Je to 6voltove rozpinacie rele. Jeho cievka je zapojena medzi stred vinuti alternatora a zem. Ak alternator vyraba napatie je na tomto vyvode 6 - 8V, rele pritiahne a odpoji napajanie pre kontrolku. V zasade to funguje aj s 12V relatkom, ale nemusi to byt spolahlive, zalezi pri akom napati je schopne relatko zopnut. Novsie modely (konkretne 05 z roku 88) relatko nemali a kontrolka nebola zapojena. Ale to, tak ako vsetko ostatne u Lad sa neda tvrdit na 100%.
Roman
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja mam 2105/88 s G224 a kontrolka bola nezapojena, rele tam nebolo. stacilo podla schemy pridat rele(rovnako ako u verzie s G222) a odvtedy funguje.
aj ked nemyslim ze sa standardne robili 05ky s G222 - to bude nejaky samodomo homemade bastl
aj ked nemyslim ze sa standardne robili 05ky s G222 - to bude nejaky samodomo homemade bastl
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/1/i ... es/201.htm
http://www.ladaklub.com/www/manualy/1/i ... es/200.htm
http://www.ladaklub.com/www/manualy/1/i ... es/200.htm
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
No páni, koukám a stále se mi potvrzuje, co Lada, to originál. Že u novějších 05/07 atd, nebyla zapojená kontrolka, to vím. Jen voltmetr. Prostě půjdu od kontrolky po drátu k poj. skříňce a pak dál a dál a ono se uvidí, kam se dostanu. Stejně teď budu rozebíraz prakticky celý předek. Dám vědět, kam mě to v mém případě dovedlo. Tak trochu Minotaurovo bludiště a Ariadnina niť.