Tlak oleje
Moderátor: Moderátoři
Tlak oleje
Omlouvam se,jestli to tu uz je,ale nenasel jsem to.Zajimal by me tlak oleje pri urcitych otackach motoru.Myslim tim volnobeh a vyse.Diky moc.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Pokud tlak oleje měříš jen dle tlakoměru - budíku v Ladě, tak přesnost nebude nic moc a navíc každý budík ukazuje jinak, ale chci podotknout, že tlak oleje není pro kvalitu mazání motoru jediné kritérium. Tůma píše: "Čerpadlo dodává za normálních podmínek olej o přetlaku 0,34 až 0,44 MPa", dále " Klesne-li v mazací soustavě přetlak na hodnotu 0,039 až 0,0785 Mpa, rozsvítí se kontrolní žárovka...."
Více jsem nezjistil.
Více jsem nezjistil.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Někde sem viděl i graf závislosti tlaku na otáčkách............:
http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje
Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.
http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje
Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Obtokový ventil ve filtru naprosto určitě neotvírá při 1,1 Bar, ale nejdříve při 10 - 12 Bar. Takže podle mého názoru ses špatně podíval na ten údaj na filtru.Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Navíc i když se otevře obtokový ventil ve filtru, motor je normálně mazán a dokonce lépe než když je ventil uzavřen (pouze se po tuto krátkou dobu olej nefiltruje, ale dopravuje se do motoru rovnou z čerpadla). Tato situace, kdy tlak oleje se zvýší přes 10 Bar, je ale zcela výjimečná, v dnešní době dokonce vyloučena.
Nastuduj si princip a funkci tohoto ventilu, protože z Tvého psaní nabývám dojmu, že vůbec netušíš, jak a proč tento přepouštěcí ventil ve filtru funguje. On tam není proto, aby vpustil olej do systému, ale proto, aby v případě, že olej je extrémně hustý a nechce se mu téci přes papír ve filtru anebo je filtr extrémně zanesený a nepropouští olej, se pomocí tohoto ventilu do motoru i přesto dostal (tento ventil při překročení tlaku mazání přes X Bar vyřadí filtr z činnosti a spojí sací a výstupní část filtru napřímo - olej se sice nefiltruje, ale do motoru se dostane, čož je v danou chvíli nesrovnatelně důležitější).
Tvé poznatky s tímto problémem nemají nic společného. Jeden z vás hovoří o přepouštěcím ventilu a druhý o ventilu zpětném (oba jsou ve filtru, ale každý je tam z jiného důvodu). Tohle co popisuješ způsobuje nekvalitní guma použitá na zpětný ventil filtru. Řešili jsme to tu už i s Pátračem a jinými. Tím, že guma je měkká, nedoléhá dobře na obvodové otvory ve vstupním traktu filtru, po vypnutí motoru se řídký olej dostane zpátky do olejové vany a hlavní mazací kanál, filtr i čerpadlo jsou bez oleje. Není to jistě správně, protože tím, že po studeném startu musí olej pracně k mazaným místům doputovat a chvíli mu to trvá, dochází k velkému opotřebení motoru. Doporučuji klasické staré dobré ruské filtry (takové ty krávy obrovské) - tam tato situace nehrozí.Pája píše:V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 20, 2009 12:41, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Nemusíš mít vůbec strach, já již několik let nepoužívám jiné filtry, než právě MANN (po zkušenostech s jinými), pro Ladu používám právě tento typ a nutno dodat, že zcela bez problémů. Mann je dělá kovové ventily a pracují bezproblémově.Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
To určitě ano. I když já jsem také zkoušel "ZNAČKOVÉ" filtry ve snaze dát svému autu to nejlepší. Například Purolator je velmi slušná značka, podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal). Přešel jsem zpátky na ruské filtry (o víc jak půlku lacinější a dvakrát větší) a od té doby jsem nikdy neměl problémy. Mann jsem nezkoušel...........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Marku přesně tak, jak píšeš. Purolator i Fram se mi u něktrerých kusů podobně projevovaly také, proto jsem od jejich používání upustil. Co používám Mann, tak kontrolka mazání zhasíná s vypnutým startérem. Ještě jsem nenarazil na kus, kde by se to projevilo jinak. je ale pravda, že si vybírám ty, kde je výrobce made in Germany
Presne tak, mam rovnaku skusenost s Fram-om. Tak radsej pouzivam rusky rozoberatelny filter s vymenitelnou vložkou Tych vloziek mam este dost, tak preco to nevyuzit
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Taky jsem o prázdninách vyráběl, každý čtvrtý kus jsem musel projet kalibry. Ale nedoporučuju filtry z nočních směnMarek píše:Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
[ Komentář přidal: Hurikán: pá únor 20, 2009 23:23 ]
To by mě zajímalo, jak to poznám?
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ano, přesně to mi také Fram dělal. Přešel jsem tedy stejně jako Wolf na MANN a je to v pohodě.Marek píše:podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal)
Tedy nedalo mi to a zašel jsem se podívat na svoje skromné filtrové zásoby. Tak na dvou je nápis MADE IN GERMANY a na jednom MADE IN ISRAEL