Tlak oleje

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Tlak oleje

Příspěvek od Mirek999 »

Omlouvam se,jestli to tu uz je,ale nenasel jsem to.Zajimal by me tlak oleje pri urcitych otackach motoru.Myslim tim volnobeh a vyse.Diky moc.
Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Pokud tlak oleje měříš jen dle tlakoměru - budíku v Ladě, tak přesnost nebude nic moc a navíc každý budík ukazuje jinak, ale chci podotknout, že tlak oleje není pro kvalitu mazání motoru jediné kritérium. Tůma píše: "Čerpadlo dodává za normálních podmínek olej o přetlaku 0,34 až 0,44 MPa", dále " Klesne-li v mazací soustavě přetlak na hodnotu 0,039 až 0,0785 Mpa, rozsvítí se kontrolní žárovka...."

Více jsem nezjistil.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Někde sem viděl i graf závislosti tlaku na otáčkách............:

http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje

Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně tak - je to v FAQ (dával jsem to tam loni).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Obtokový ventil ve filtru naprosto určitě neotvírá při 1,1 Bar, ale nejdříve při 10 - 12 Bar. Takže podle mého názoru ses špatně podíval na ten údaj na filtru.

Navíc i když se otevře obtokový ventil ve filtru, motor je normálně mazán a dokonce lépe než když je ventil uzavřen (pouze se po tuto krátkou dobu olej nefiltruje, ale dopravuje se do motoru rovnou z čerpadla). Tato situace, kdy tlak oleje se zvýší přes 10 Bar, je ale zcela výjimečná, v dnešní době dokonce vyloučena.
Nastuduj si princip a funkci tohoto ventilu, protože z Tvého psaní nabývám dojmu, že vůbec netušíš, jak a proč tento přepouštěcí ventil ve filtru funguje. On tam není proto, aby vpustil olej do systému, ale proto, aby v případě, že olej je extrémně hustý a nechce se mu téci přes papír ve filtru anebo je filtr extrémně zanesený a nepropouští olej, se pomocí tohoto ventilu do motoru i přesto dostal (tento ventil při překročení tlaku mazání přes X Bar vyřadí filtr z činnosti a spojí sací a výstupní část filtru napřímo - olej se sice nefiltruje, ale do motoru se dostane, čož je v danou chvíli nesrovnatelně důležitější).



Pája píše:V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.
Tvé poznatky s tímto problémem nemají nic společného. Jeden z vás hovoří o přepouštěcím ventilu a druhý o ventilu zpětném (oba jsou ve filtru, ale každý je tam z jiného důvodu). Tohle co popisuješ způsobuje nekvalitní guma použitá na zpětný ventil filtru. Řešili jsme to tu už i s Pátračem a jinými. Tím, že guma je měkká, nedoléhá dobře na obvodové otvory ve vstupním traktu filtru, po vypnutí motoru se řídký olej dostane zpátky do olejové vany a hlavní mazací kanál, filtr i čerpadlo jsou bez oleje. Není to jistě správně, protože tím, že po studeném startu musí olej pracně k mazaným místům doputovat a chvíli mu to trvá, dochází k velkému opotřebení motoru. Doporučuji klasické staré dobré ruské filtry (takové ty krávy obrovské) - tam tato situace nehrozí.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 20, 2009 12:41, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Nemusíš mít vůbec strach, já již několik let nepoužívám jiné filtry, než právě MANN (po zkušenostech s jinými), pro Ladu používám právě tento typ a nutno dodat, že zcela bez problémů. Mann je dělá kovové ventily a pracují bezproblémově.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Jen sem tím chtěl říct, že při použití kvalitního značkového filtru se člověk nemusí bát jakýchkoli problémů, které by mohl filtr způsobit. Takže radši nešetřit a neexperimentovat.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To určitě ano. I když já jsem také zkoušel "ZNAČKOVÉ" filtry ve snaze dát svému autu to nejlepší. Například Purolator je velmi slušná značka, podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal). Přešel jsem zpátky na ruské filtry (o víc jak půlku lacinější a dvakrát větší) a od té doby jsem nikdy neměl problémy. Mann jsem nezkoušel...........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marku přesně tak, jak píšeš. Purolator i Fram se mi u něktrerých kusů podobně projevovaly také, proto jsem od jejich používání upustil. Co používám Mann, tak kontrolka mazání zhasíná s vypnutým startérem. Ještě jsem nenarazil na kus, kde by se to projevilo jinak. :mrgreen: je ale pravda, že si vybírám ty, kde je výrobce made in Germany :mrgreen:
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Presne tak, mam rovnaku skusenost s Fram-om. Tak radsej pouzivam rusky rozoberatelny filter s vymenitelnou vložkou :mrgreen: Tych vloziek mam este dost, tak preco to nevyuzit :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
HoluboSup
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od HoluboSup »

Marek píše:Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
Taky jsem o prázdninách vyráběl, každý čtvrtý kus jsem musel projet kalibry. Ale nedoporučuju filtry z nočních směn :twisted:

[ Komentář přidal: Hurikán: pá únor 20, 2009 23:23 ]
To by mě zajímalo, jak to poznám? :roll: :D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Marek píše:podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal)
Ano, přesně to mi také Fram dělal. Přešel jsem tedy stejně jako Wolf na MANN a je to v pohodě.
Tedy nedalo mi to a zašel jsem se podívat na svoje skromné filtrové zásoby. Tak na dvou je nápis MADE IN GERMANY a na jednom MADE IN ISRAEL 8)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“