Tlak oleje
Moderátor: Moderátoři
Tlak oleje
Omlouvam se,jestli to tu uz je,ale nenasel jsem to.Zajimal by me tlak oleje pri urcitych otackach motoru.Myslim tim volnobeh a vyse.Diky moc.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Pokud tlak oleje měříš jen dle tlakoměru - budíku v Ladě, tak přesnost nebude nic moc a navíc každý budík ukazuje jinak, ale chci podotknout, že tlak oleje není pro kvalitu mazání motoru jediné kritérium. Tůma píše: "Čerpadlo dodává za normálních podmínek olej o přetlaku 0,34 až 0,44 MPa", dále " Klesne-li v mazací soustavě přetlak na hodnotu 0,039 až 0,0785 Mpa, rozsvítí se kontrolní žárovka...."
Více jsem nezjistil.
Více jsem nezjistil.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC
nyní WEBER a 1700 ccm
a od 31.12.2009 ohořelá
od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC
![:Hangman:](./images/smilies/icon_hangv.gif)
![violent1 :violent1:](./images/smilies/violent1.gif)
![hello1 :hello1:](./images/smilies/hello2.gif)
![angryfire :angryfire:](./images/smilies/angryfire.gif)
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Někde sem viděl i graf závislosti tlaku na otáčkách............:
http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje
Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.
http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje
Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Obtokový ventil ve filtru naprosto určitě neotvírá při 1,1 Bar, ale nejdříve při 10 - 12 Bar. Takže podle mého názoru ses špatně podíval na ten údaj na filtru.Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Navíc i když se otevře obtokový ventil ve filtru, motor je normálně mazán a dokonce lépe než když je ventil uzavřen (pouze se po tuto krátkou dobu olej nefiltruje, ale dopravuje se do motoru rovnou z čerpadla). Tato situace, kdy tlak oleje se zvýší přes 10 Bar, je ale zcela výjimečná, v dnešní době dokonce vyloučena.
Nastuduj si princip a funkci tohoto ventilu, protože z Tvého psaní nabývám dojmu, že vůbec netušíš, jak a proč tento přepouštěcí ventil ve filtru funguje. On tam není proto, aby vpustil olej do systému, ale proto, aby v případě, že olej je extrémně hustý a nechce se mu téci přes papír ve filtru anebo je filtr extrémně zanesený a nepropouští olej, se pomocí tohoto ventilu do motoru i přesto dostal (tento ventil při překročení tlaku mazání přes X Bar vyřadí filtr z činnosti a spojí sací a výstupní část filtru napřímo - olej se sice nefiltruje, ale do motoru se dostane, čož je v danou chvíli nesrovnatelně důležitější).
Tvé poznatky s tímto problémem nemají nic společného. Jeden z vás hovoří o přepouštěcím ventilu a druhý o ventilu zpětném (oba jsou ve filtru, ale každý je tam z jiného důvodu). Tohle co popisuješ způsobuje nekvalitní guma použitá na zpětný ventil filtru. Řešili jsme to tu už i s Pátračem a jinými. Tím, že guma je měkká, nedoléhá dobře na obvodové otvory ve vstupním traktu filtru, po vypnutí motoru se řídký olej dostane zpátky do olejové vany a hlavní mazací kanál, filtr i čerpadlo jsou bez oleje. Není to jistě správně, protože tím, že po studeném startu musí olej pracně k mazaným místům doputovat a chvíli mu to trvá, dochází k velkému opotřebení motoru. Doporučuji klasické staré dobré ruské filtry (takové ty krávy obrovské) - tam tato situace nehrozí.Pája píše:V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 20, 2009 12:41, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Nemusíš mít vůbec strach, já již několik let nepoužívám jiné filtry, než právě MANN (po zkušenostech s jinými), pro Ladu používám právě tento typ a nutno dodat, že zcela bez problémů. Mann je dělá kovové ventily a pracují bezproblémově.Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
To určitě ano. I když já jsem také zkoušel "ZNAČKOVÉ" filtry ve snaze dát svému autu to nejlepší. Například Purolator je velmi slušná značka, podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal). Přešel jsem zpátky na ruské filtry (o víc jak půlku lacinější a dvakrát větší) a od té doby jsem nikdy neměl problémy. Mann jsem nezkoušel...........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Marku přesně tak, jak píšeš. Purolator i Fram se mi u něktrerých kusů podobně projevovaly také, proto jsem od jejich používání upustil. Co používám Mann, tak kontrolka mazání zhasíná s vypnutým startérem. Ještě jsem nenarazil na kus, kde by se to projevilo jinak.
je ale pravda, že si vybírám ty, kde je výrobce made in Germany ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Presne tak, mam rovnaku skusenost s Fram-om. Tak radsej pouzivam rusky rozoberatelny filter s vymenitelnou vložkou
Tych vloziek mam este dost, tak preco to nevyuzit ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Taky jsem o prázdninách vyráběl, každý čtvrtý kus jsem musel projet kalibry. Ale nedoporučuju filtry z nočních směnMarek píše:Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
[ Komentář přidal: Hurikán: pá únor 20, 2009 23:23 ]
To by mě zajímalo, jak to poznám?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ano, přesně to mi také Fram dělal. Přešel jsem tedy stejně jako Wolf na MANN a je to v pohodě.Marek píše:podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal)
Tedy nedalo mi to a zašel jsem se podívat na svoje skromné filtrové zásoby. Tak na dvou je nápis MADE IN GERMANY a na jednom MADE IN ISRAEL
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)