Nezapina se chlazeni motoru - jak zjistit co nende?

Moderátor: Moderátoři

Nezapina se chlazeni motoru - jak zjistit co nende?

Příspěvekod ARMAN » čtv čer 08, 2006 13:30

Před cca měsicem jsem vařil v Samarce to mě v životě nenapadlo že Samara muže vařit :shock: S topenim na plne koule se teplota sice drži max lehce nad 90°C (to mi poradil kamoš - rus krtey tehdy se mnou jel) akorat ve vedru jake je teď to už neni snesitelny, mam pocit že se mi roztavěj boty :oops: :lol:

Otazka: jak mam zjistit co je v.. jaksi nefunkčni? Jak se to zkontroluje? Jestli čidlo teploty kde je a zas jak se zkontroluje že je to vono?
Samotny ventilator funguje(když se zapne topeni/ofuk).

Za jakoukoli radu diky :wink:
Uživatelský avatar
ARMAN
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod Brandy » čtv čer 08, 2006 13:49

Nejdriv bych zkontroloval, jestli je horkej chaldic, kdyz je motor ohratej na provozni teplotu. Pokud ne, bude chyba v termostatu. Jestli nespina sahara, zkontroluj vsechny kontakty. Jestli jsou v poradku, over funkcnost cidla. Bude zasroubovany nekde do chladice. Vypoj z neho kabely a pri zapnutym zapalovani je spoj. Pokud se ventilator rozbehne, je to cidlem. Pokud ne, poslouchej, jestli pri spojeni kabelu cvakne relatko. Kdyz necvkane, bude chyba v nem. Kdyz cvakne, hledej chybu v motorku ventilatoru nebo nekde po ceste (kabely).
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luděk Musil » čtv čer 08, 2006 14:09

To Arman: ventilátor topení nemá s chlazením nic cpolečnýho.
Jak píše Brandy:
1.ověř si, zda-li funguje ventilátor na chladiči.
2. ověř si, zda-li funguje termostat.
Osobně bych spíše věřil v nějakou krpu na termostatu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10236
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Pool » čtv čer 08, 2006 14:23

Brandy píše:Nejdriv bych zkontroloval, jestli je horkej chaldic, kdyz je motor ohratej na provozni teplotu.

A kontroluj to dole u dna chladiče, protože nahoře trochu topí ikdyž v něm ještě neproudí kapalina, je to vyhřáté. To jen tak, aby tě to nezmátlo...
Pool
 

Příspěvekod Ondra 07 » čtv čer 08, 2006 15:17

Co k tomu dodat panove... Pekne Brandy!!! :wink:
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod ARMAN » čtv čer 08, 2006 17:22

Diky Brandy, Luďku a Poole zkusim to všechno tam najit :D držte mi palce 8)
Uživatelský avatar
ARMAN
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod ARMAN » ned srp 20, 2006 16:51

Tak při šťourani se ve světle jsem najedno zkontroloval i chlazeni na ktery jsem zatim neměl čas.
Jinak mi auto fakt dava nějaka znameni :shock: asi řika "odvez mě do servisu" nebo tak nějak :lol: Před tydnem se mi na chvili najednou rozběhl ventilator chlazeni ale hned po 2-3 vteřinach se vypnul a už zase nic.

Když opravim tohle tak mě auti bude motoricky bez chyby :P (až na rez ale to jina kapitola)

Brandy píše:Nejdriv bych zkontroloval, jestli je horkej chaldic, kdyz je motor ohratej na provozni teplotu Pokud ne, bude chyba v termostatu.
Ano je horky takže termostat funguje

Jestli nespina sahara, zkontroluj vsechny kontakty. Jestli jsou v poradku, over funkcnost cidla. Bude zasroubovany nekde do chladice. Vypoj z neho kabely a pri zapnutym zapalovani je spoj. Pokud se ventilator rozbehne, je to cidlem.
Jak je vidět na obrazku dole propojil jsem pomoci šroubovaku oba kontakty zatimco byli navlečeny na to čidlo - a ventilator se rozběhl. Takže je špatne čidlo?

V manualu je napsano že se musi častečně vypustit chladici kapalina při vyměně čidla, zkoušel jsem odšroubovat čidlo a hned to začalo tect... kolik se ma vypustit a kde najdu ventil odkud se to ma vypouštět?


Obrázek
Uživatelský avatar
ARMAN
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod Richard Novotný » ned srp 20, 2006 17:02

Když budeš mít rychlý ruce,tak si to při výměně spínače trochu šplouchne.Dělal jsem to tak a je to lepší neš upouštět vodu.
LADA 2107 5q LPG "Vasil"
Uživatelský avatar
Richard Novotný
 
Příspěvky: 107
Registrován: čtv úno 09, 2006 13:55
Bydliště: Mirošov

Příspěvekod ARMAN » ned srp 20, 2006 17:13

a pak dolit jen normalni destilku?
Uživatelský avatar
ARMAN
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod Maysner » ned srp 20, 2006 20:16

ARMAN píše:a pak dolit jen normalni destilku?


pokud mas medenej chladic tak nevadi kdyz dolijes obyc vodu z vodovodu. pokud nemas medenej tak je lepsi destilka
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dawid » ned srp 20, 2006 20:23

Kdyz to cidlo vysroubujes, tak se voda vypusti presne akorat :))
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Dawid » ned srp 20, 2006 20:26

Maysner píše:
ARMAN píše:a pak dolit jen normalni destilku?


pokud mas medenej chladic tak nevadi kdyz dolijes obyc vodu z vodovodu. pokud nemas medenej tak je lepsi destilka

ony se delaly i jine?
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Maysner » ned srp 20, 2006 20:29

Dawid píše:
Maysner píše:
ARMAN píše:a pak dolit jen normalni destilku?


pokud mas medenej chladic tak nevadi kdyz dolijes obyc vodu z vodovodu. pokud nemas medenej tak je lepsi destilka

ony se delaly i jine?


ja myslel ze i jiny. ale kdyz ne tak ne :oops:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod ARMAN » ned srp 20, 2006 20:46

Maysner píše:
ARMAN píše:a pak dolit jen normalni destilku?


pokud mas medenej chladic tak nevadi kdyz dolijes obyc vodu z vodovodu. pokud nemas medenej tak je lepsi destilka


v servisnim manualu psali nepouživat tvrdou vodu, nejlepe destilku.

Ok, takže jestli chapu spravně je to tim čidlem?
Uživatelský avatar
ARMAN
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon srp 22, 2005 11:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod Maysner » ned srp 20, 2006 20:50

ARMAN píše:
Maysner píše:
ARMAN píše:a pak dolit jen normalni destilku?


pokud mas medenej chladic tak nevadi kdyz dolijes obyc vodu z vodovodu. pokud nemas medenej tak je lepsi destilka


v servisnim manualu psali nepouživat tvrdou vodu, nejlepe destilku.

Ok, takže jestli chapu spravně je to tim čidlem?


med vodu zmekcuje proto je dobry kousky medi davat do nadrze domacich vodaren a topeni v baraku met natahany v medi a taky uz vzniklej vodni kamen nici a zabranuje korozi. takze kdyz mas medenej chladic tak tu vodu co pres nej prochazi zmekcuje a neni problem tam lit z vodovodu
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron