Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Moderátor: Moderátoři

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát lis 12, 2021 23:21

Kontrolka motora by sa mala rozsvietit po zapnuti zapalovania a po starte by mala zhasnut, ak sa nevyskytuju ziadne zavady. Ak nezasvieti ani vtedy, bud je vypalena ziarovka (alebo su v budikoch uz LEDky?), poskodeny plosny spoj budikov alebo nejaka dalsia zavada v kabelazi po ceste, pripadne zavada v RJ.

Normalny signal lambda sondy pred katom by mal vyzerat tak, ze najprv (kym je studena) ukazuje napatie asi 450 mV a potom ked sa zohreje, mala by zacat oscilovat medzi 0,1 - 0,9 V (chudobna-bohata zmes). Lambda sonda za katom (ak je kat zohriaty a spravne funguje) by mala vacsinu casu ukazovat "bohatu" zmes (presnejsie nedostatok O2), pretoze zbytkovy O2 kat zreaguje s HC a CO na H2O a CO2 a za katom by uz mala byt koncentracia O2 okolo 0 %.

Signal do a z lambda sond by mal ist rovno do RJ. Referencne napatie z RJ by malo byt 450 mV na signalovej vetve. Na obvode vyhrievania lambda sondy by malo byt +12 V a zemnenie. Toto by si mal vediet namerat aj voltmetrom na tom 4-pinovom konektore po odpojeni lambda sondy. Aj v predchadzajucich prispevkoch tejto temy sa to riesi, skus precitat.
Henry
 
Příspěvky: 415
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » stř lis 17, 2021 21:34

Tak čidlo vačky - nemáte někdo páru, jaké barvy kabelu a kam to přijde zapojit? Kabeláž k tomu čidlo je zpečená a chybí konektor :-D viz foto.

Obrázek
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » sob lis 20, 2021 00:18

V tomto poradit neviem, nemam ani som nenasiel schemu pre MPI. Ale ak je to podobne ako snimac klukoveho hriadela, tak tam idu iba 2 kable. Kontrolku motora si uz sfunkcnil?
Henry
 
Příspěvky: 415
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Cory » sob lis 20, 2021 06:08

Z toho cinskeho predlzovacieho kablu to z fotky bez merania nezisti ani prasa /ani keby to prasa bolo z ciny/

Pin 1 - kostra, hnedy
Pin 2 - 12V, oranžovo-čierny
Pin 3 - signal, pri zapojenej RJ a zapnutom zapalovani by si mal namerat o cca 2-3V menej ako je palubne napatie, bielo-čierny

Neviem rok vyroby, takze farby sa mozu mierne lisit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11238
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » pon lis 22, 2021 15:57

Díky moc, chyba P0340 vyřešena, čidlo zapojeno, sehnán konektor, chyba je pryč :mrgreen:

Mám ale emisní problém - neprošel jsem, tak jsem to začal řešit. Zjistil jsem, že KAT není přítomen. Před osazením KATu jsem těsně neprošel - hodnoty asi 2x víc než měli být. S novým katem je to však brutálně horší - na volnoběh CO 8%, v otáčkách 5%.

Lambda ukazuje hodnoty mezi 0,08 až 0,9V, docela skáče, druhá lambda ukazuje pořád 1,125V. Lambdu č.2 jsem měnil - je to ES20290-12B1 Lambda sonda DELPHI.

Při odpojení na druhé lambdě je 12V a 0,445V, což je asi ok. Ale pořád mi svítí chyby vyhřívání P0135 a P0141.

Teď podezřívám svody - je možné, že by proto byly emise takové a s kat horší, protože to někde přisává?

A objevily se nové chyby -

P0135
P0141
P0443
P1606

Řídící jednotka je 21214-1411020, označení 0261 206 986, pokud je to k nečemu.

Rok výroby stroje 2003.

Díky moc.
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » stř lis 24, 2021 00:52

Netesne zvody by to urcite byt mohli - prisaty O2 oklame lambda sondu a RJ, ktora to vyhodnoti ako chudobnu zmes, obohati ju a tym stupne CO. Jediny problem je, ze by obohacovala rovnako bez katu ako s katom, ak si teda kvoli katu nerobil nieco so zvodmi (neviem, kde je kat na Nive MPI, je sucast zvodov?).

Lambda 1 vyzera mat dobry signal. Lambda 2 je uplne mimo. Chyby vyhrievania jedine zla sonda alebo zla kabelaz. P1606 je senzor nerovnosti vozovky.

0261 206 986 je asi Bosch MP7 (ale neviem ci Euro 2 alebo 3):
https://chiptuner.ru/content/err_mp7e3/
Henry
 
Příspěvky: 415
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » stř lis 24, 2021 18:41

Přidám měření:

bez KATu

https://prnt.sc/20sq07b

s novým KATem

https://prnt.sc/20sq0ke

Lambdu zadní teda zkusím vrátit, byla koupená nová v krči - je to teda DELPHI :( Původní lambda nejde použít, protože utrpěla při nějakém záseku v terénu smrtelnou ránu. Její označení bylo 0 258 005 247, ale nikde jsem ji nesehnal :(

Vyhřívání má někde pojistku? Kabeláž projdu, je někde schema v rozumném rozlišení? Našel jsem jenom tohle - https://marshalinstrument.ru/cs/obzory- ... -i-zamena/
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » stř lis 24, 2021 19:10

To prve meranie bez katu ma krasne hodnoty, teda ak zvazime chybajuci kat. A vsimni si lambda = 1, cize dokonale stechiometricka zmes, takze lambda sonda c. 1 aj lambda regulacia RJ urcite funguje. Skoda, ze tam nemas uvedene aj hodnoty HC, zaujimalo by ma to, ale asi nebudu velmi vysoke (tipujem tak do 200 ppm).

Druhe meranie s katom je katastrofa, ta lambda hlboko < 1 jednoznacne ukazuje, ze je velmi bohata zmes. Asi si naozaj vytvoril netesnost medzi motorom a lambdou c. 1, ktora zmes obohacuje, pretoze chce znizit O2 na obvykle hodnoty.

Zatial nic nevracaj, hlavne utesni v prvom rade ten vyfuk. Az potom sa uvidi ako sa kat naozaj bude spravat v podmienkach, na ktore je dizajnovany (stechiometricka zmes) a ci signal z lambdy c.2 bude davat zmysel.

Nepasuju tam lambda sondy Bosch 0258006537 alebo 0258005133, ktore su dnes bezne dostupne a ani nie moc drahe? To je skor otazka na Coryho :)

Ak ta problematika emisii zaujima a vies po anglicky, odporucam:
http://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emi ... sions.html

Schemu na MPI som nasiel tu:
https://bugulma-lada.ru/en/zaschitaugon ... vodku.html
https://www.ladawiki.de/index.php?title ... C3%A4t_MPI
Henry
 
Příspěvky: 415
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » pát lis 26, 2021 15:58

Moc díky za rady, problém vyřešen - lambdu na předku jsme naivně dali univerzal 0258005133 a s ní si to nepovídalo. Dali jsme tu "pravou" (starou) a řízení směsi se stalo opět funkčním. Lambdu jsme chtěli měnit kvůli chybě vyhřívání - problém byl nakonec v kabeláži.

Katalyzátor jsem dal nějaký univerzál pro 2litry, na emisích se musel hodně zahřát, pak už všechno šlo jak po másle, tady jsou hodnoty. A na dva roky mám snad pokoj.

https://prnt.sc/20xc6dy
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát lis 26, 2021 23:19

Gratulujem, zvitazil si nad hmotou! :thumbleft: Pekne hodnoty emisii, akurat je divne, ze CO je nizsie na volnobehu ako vo zvysenych otackach. Skor byva problem CO dostat do limitu na volnobehu a v otackach (kedy sa aj kat viac zohreje) to klesne ovela nizsie (idealne az takmer k 0).

Tiez som mal problem s kompatibilitou lambda sond Bosch 0258006537 a 0258005133, ale ja mam SPI a RJ GM. Predpokladal som, ze aspon RJ Bosch a lambda sondy Bosch si budu rozumiet..
Henry
 
Příspěvky: 415
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron