Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Moderátor: Moderátoři
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Kontrolka motora by sa mala rozsvietit po zapnuti zapalovania a po starte by mala zhasnut, ak sa nevyskytuju ziadne zavady. Ak nezasvieti ani vtedy, bud je vypalena ziarovka (alebo su v budikoch uz LEDky?), poskodeny plosny spoj budikov alebo nejaka dalsia zavada v kabelazi po ceste, pripadne zavada v RJ.
Normalny signal lambda sondy pred katom by mal vyzerat tak, ze najprv (kym je studena) ukazuje napatie asi 450 mV a potom ked sa zohreje, mala by zacat oscilovat medzi 0,1 - 0,9 V (chudobna-bohata zmes). Lambda sonda za katom (ak je kat zohriaty a spravne funguje) by mala vacsinu casu ukazovat "bohatu" zmes (presnejsie nedostatok O2), pretoze zbytkovy O2 kat zreaguje s HC a CO na H2O a CO2 a za katom by uz mala byt koncentracia O2 okolo 0 %.
Signal do a z lambda sond by mal ist rovno do RJ. Referencne napatie z RJ by malo byt 450 mV na signalovej vetve. Na obvode vyhrievania lambda sondy by malo byt +12 V a zemnenie. Toto by si mal vediet namerat aj voltmetrom na tom 4-pinovom konektore po odpojeni lambda sondy. Aj v predchadzajucich prispevkoch tejto temy sa to riesi, skus precitat.
Normalny signal lambda sondy pred katom by mal vyzerat tak, ze najprv (kym je studena) ukazuje napatie asi 450 mV a potom ked sa zohreje, mala by zacat oscilovat medzi 0,1 - 0,9 V (chudobna-bohata zmes). Lambda sonda za katom (ak je kat zohriaty a spravne funguje) by mala vacsinu casu ukazovat "bohatu" zmes (presnejsie nedostatok O2), pretoze zbytkovy O2 kat zreaguje s HC a CO na H2O a CO2 a za katom by uz mala byt koncentracia O2 okolo 0 %.
Signal do a z lambda sond by mal ist rovno do RJ. Referencne napatie z RJ by malo byt 450 mV na signalovej vetve. Na obvode vyhrievania lambda sondy by malo byt +12 V a zemnenie. Toto by si mal vediet namerat aj voltmetrom na tom 4-pinovom konektore po odpojeni lambda sondy. Aj v predchadzajucich prispevkoch tejto temy sa to riesi, skus precitat.
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
V tomto poradit neviem, nemam ani som nenasiel schemu pre MPI. Ale ak je to podobne ako snimac klukoveho hriadela, tak tam idu iba 2 kable. Kontrolku motora si uz sfunkcnil?
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Z toho cinskeho predlzovacieho kablu to z fotky bez merania nezisti ani prasa /ani keby to prasa bolo z ciny/
Pin 1 - kostra, hnedy
Pin 2 - 12V, oranžovo-čierny
Pin 3 - signal, pri zapojenej RJ a zapnutom zapalovani by si mal namerat o cca 2-3V menej ako je palubne napatie, bielo-čierny
Neviem rok vyroby, takze farby sa mozu mierne lisit.
Pin 1 - kostra, hnedy
Pin 2 - 12V, oranžovo-čierny
Pin 3 - signal, pri zapojenej RJ a zapnutom zapalovani by si mal namerat o cca 2-3V menej ako je palubne napatie, bielo-čierny
Neviem rok vyroby, takze farby sa mozu mierne lisit.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Díky moc, chyba P0340 vyřešena, čidlo zapojeno, sehnán konektor, chyba je pryč
Mám ale emisní problém - neprošel jsem, tak jsem to začal řešit. Zjistil jsem, že KAT není přítomen. Před osazením KATu jsem těsně neprošel - hodnoty asi 2x víc než měli být. S novým katem je to však brutálně horší - na volnoběh CO 8%, v otáčkách 5%.
Lambda ukazuje hodnoty mezi 0,08 až 0,9V, docela skáče, druhá lambda ukazuje pořád 1,125V. Lambdu č.2 jsem měnil - je to ES20290-12B1 Lambda sonda DELPHI.
Při odpojení na druhé lambdě je 12V a 0,445V, což je asi ok. Ale pořád mi svítí chyby vyhřívání P0135 a P0141.
Teď podezřívám svody - je možné, že by proto byly emise takové a s kat horší, protože to někde přisává?
A objevily se nové chyby -
P0135
P0141
P0443
P1606
Řídící jednotka je 21214-1411020, označení 0261 206 986, pokud je to k nečemu.
Rok výroby stroje 2003.
Díky moc.
Mám ale emisní problém - neprošel jsem, tak jsem to začal řešit. Zjistil jsem, že KAT není přítomen. Před osazením KATu jsem těsně neprošel - hodnoty asi 2x víc než měli být. S novým katem je to však brutálně horší - na volnoběh CO 8%, v otáčkách 5%.
Lambda ukazuje hodnoty mezi 0,08 až 0,9V, docela skáče, druhá lambda ukazuje pořád 1,125V. Lambdu č.2 jsem měnil - je to ES20290-12B1 Lambda sonda DELPHI.
Při odpojení na druhé lambdě je 12V a 0,445V, což je asi ok. Ale pořád mi svítí chyby vyhřívání P0135 a P0141.
Teď podezřívám svody - je možné, že by proto byly emise takové a s kat horší, protože to někde přisává?
A objevily se nové chyby -
P0135
P0141
P0443
P1606
Řídící jednotka je 21214-1411020, označení 0261 206 986, pokud je to k nečemu.
Rok výroby stroje 2003.
Díky moc.
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Netesne zvody by to urcite byt mohli - prisaty O2 oklame lambda sondu a RJ, ktora to vyhodnoti ako chudobnu zmes, obohati ju a tym stupne CO. Jediny problem je, ze by obohacovala rovnako bez katu ako s katom, ak si teda kvoli katu nerobil nieco so zvodmi (neviem, kde je kat na Nive MPI, je sucast zvodov?).
Lambda 1 vyzera mat dobry signal. Lambda 2 je uplne mimo. Chyby vyhrievania jedine zla sonda alebo zla kabelaz. P1606 je senzor nerovnosti vozovky.
0261 206 986 je asi Bosch MP7 (ale neviem ci Euro 2 alebo 3):
https://chiptuner.ru/content/err_mp7e3/
Lambda 1 vyzera mat dobry signal. Lambda 2 je uplne mimo. Chyby vyhrievania jedine zla sonda alebo zla kabelaz. P1606 je senzor nerovnosti vozovky.
0261 206 986 je asi Bosch MP7 (ale neviem ci Euro 2 alebo 3):
https://chiptuner.ru/content/err_mp7e3/
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Přidám měření:
bez KATu
https://prnt.sc/20sq07b
s novým KATem
https://prnt.sc/20sq0ke
Lambdu zadní teda zkusím vrátit, byla koupená nová v krči - je to teda DELPHI Původní lambda nejde použít, protože utrpěla při nějakém záseku v terénu smrtelnou ránu. Její označení bylo 0 258 005 247, ale nikde jsem ji nesehnal
Vyhřívání má někde pojistku? Kabeláž projdu, je někde schema v rozumném rozlišení? Našel jsem jenom tohle - https://marshalinstrument.ru/cs/obzory- ... -i-zamena/
bez KATu
https://prnt.sc/20sq07b
s novým KATem
https://prnt.sc/20sq0ke
Lambdu zadní teda zkusím vrátit, byla koupená nová v krči - je to teda DELPHI Původní lambda nejde použít, protože utrpěla při nějakém záseku v terénu smrtelnou ránu. Její označení bylo 0 258 005 247, ale nikde jsem ji nesehnal
Vyhřívání má někde pojistku? Kabeláž projdu, je někde schema v rozumném rozlišení? Našel jsem jenom tohle - https://marshalinstrument.ru/cs/obzory- ... -i-zamena/
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
To prve meranie bez katu ma krasne hodnoty, teda ak zvazime chybajuci kat. A vsimni si lambda = 1, cize dokonale stechiometricka zmes, takze lambda sonda c. 1 aj lambda regulacia RJ urcite funguje. Skoda, ze tam nemas uvedene aj hodnoty HC, zaujimalo by ma to, ale asi nebudu velmi vysoke (tipujem tak do 200 ppm).
Druhe meranie s katom je katastrofa, ta lambda hlboko < 1 jednoznacne ukazuje, ze je velmi bohata zmes. Asi si naozaj vytvoril netesnost medzi motorom a lambdou c. 1, ktora zmes obohacuje, pretoze chce znizit O2 na obvykle hodnoty.
Zatial nic nevracaj, hlavne utesni v prvom rade ten vyfuk. Az potom sa uvidi ako sa kat naozaj bude spravat v podmienkach, na ktore je dizajnovany (stechiometricka zmes) a ci signal z lambdy c.2 bude davat zmysel.
Nepasuju tam lambda sondy Bosch 0258006537 alebo 0258005133, ktore su dnes bezne dostupne a ani nie moc drahe? To je skor otazka na Coryho
Ak ta problematika emisii zaujima a vies po anglicky, odporucam:
http://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emi ... sions.html
Schemu na MPI som nasiel tu:
https://bugulma-lada.ru/en/zaschitaugon ... vodku.html
https://www.ladawiki.de/index.php?title ... C3%A4t_MPI
Druhe meranie s katom je katastrofa, ta lambda hlboko < 1 jednoznacne ukazuje, ze je velmi bohata zmes. Asi si naozaj vytvoril netesnost medzi motorom a lambdou c. 1, ktora zmes obohacuje, pretoze chce znizit O2 na obvykle hodnoty.
Zatial nic nevracaj, hlavne utesni v prvom rade ten vyfuk. Az potom sa uvidi ako sa kat naozaj bude spravat v podmienkach, na ktore je dizajnovany (stechiometricka zmes) a ci signal z lambdy c.2 bude davat zmysel.
Nepasuju tam lambda sondy Bosch 0258006537 alebo 0258005133, ktore su dnes bezne dostupne a ani nie moc drahe? To je skor otazka na Coryho
Ak ta problematika emisii zaujima a vies po anglicky, odporucam:
http://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emi ... sions.html
Schemu na MPI som nasiel tu:
https://bugulma-lada.ru/en/zaschitaugon ... vodku.html
https://www.ladawiki.de/index.php?title ... C3%A4t_MPI
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Moc díky za rady, problém vyřešen - lambdu na předku jsme naivně dali univerzal 0258005133 a s ní si to nepovídalo. Dali jsme tu "pravou" (starou) a řízení směsi se stalo opět funkčním. Lambdu jsme chtěli měnit kvůli chybě vyhřívání - problém byl nakonec v kabeláži.
Katalyzátor jsem dal nějaký univerzál pro 2litry, na emisích se musel hodně zahřát, pak už všechno šlo jak po másle, tady jsou hodnoty. A na dva roky mám snad pokoj.
https://prnt.sc/20xc6dy
Katalyzátor jsem dal nějaký univerzál pro 2litry, na emisích se musel hodně zahřát, pak už všechno šlo jak po másle, tady jsou hodnoty. A na dva roky mám snad pokoj.
https://prnt.sc/20xc6dy
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Gratulujem, zvitazil si nad hmotou! Pekne hodnoty emisii, akurat je divne, ze CO je nizsie na volnobehu ako vo zvysenych otackach. Skor byva problem CO dostat do limitu na volnobehu a v otackach (kedy sa aj kat viac zohreje) to klesne ovela nizsie (idealne az takmer k 0).
Tiez som mal problem s kompatibilitou lambda sond Bosch 0258006537 a 0258005133, ale ja mam SPI a RJ GM. Predpokladal som, ze aspon RJ Bosch a lambda sondy Bosch si budu rozumiet..
Tiez som mal problem s kompatibilitou lambda sond Bosch 0258006537 a 0258005133, ale ja mam SPI a RJ GM. Predpokladal som, ze aspon RJ Bosch a lambda sondy Bosch si budu rozumiet..
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Ahoj všichni, mám takový dotaz. Mám Nivu, r. výroby 2001, podle zjištění tady na fóru je to 4-bod E3,řídící jednotka Bosch M7N21V14. Kontrolka motoru mi svítí i po nastartování. Koupil jsem si diagnostickou jednotku pro OBD II s Bluetooth (ekv.ELM 327) pro Android. Stáhl jsem si postupně ty to aplikace Car Scanner, Torque, OBD Scanner, OpenDiag. Nejdřív jsem diagnostiku vyzkoušel na svojí Škodovce a v pohodě se mi propojila přes aplikaci Car Scanner s řídící jednotkou. Bohužel Ladu nejsem schopen propojit. Diagnostika se s telefonem propojí, ale už ne s řídící jednotkou. Na autě mám funkční imobilizer (přívěšek na na klíčích a čidlo je kousek vedle zapalování). Takže jsem to samozřejmě zkoušel po odblokování imobilizeru se zapnutým klíčkem, i s nastartovaným motorem. Postupně jsem stahnul tyto čtyry aplikace a stále nic. Takže jestli náhodou někdo nevíte jestli vůbec tato řídící jednotka lze propojit s tímhle typem diagnostiky. Po případě jak jinak bych vytáhl informace o problému, proč mi svítí ta zatracená kontrolka. Díky
Lada Niva 21214 1.7i rv.2001
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 927
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
2 Smítka:
ja mam 4 bod E4 a taky se mi ELM327 s nicim nepodarilo pripojit, podarilo se mi az VAG KKL s ICD. Dokonce se nepripojil ani na emisich (uz je to teda pres 3 roky) a Euro 3 a 4 uz pripojovat musi, tak to napsal do poznamky, ze to nejde a emise OK. Euro 2 na emesich nepripojuji.
ja mam 4 bod E4 a taky se mi ELM327 s nicim nepodarilo pripojit, podarilo se mi az VAG KKL s ICD. Dokonce se nepripojil ani na emisich (uz je to teda pres 3 roky) a Euro 3 a 4 uz pripojovat musi, tak to napsal do poznamky, ze to nejde a emise OK. Euro 2 na emesich nepripojuji.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod
Díky za informace, ale potřebuju to trochu polopaticky vysvětli. VAG KKL je nejspíš kabel. Má nějaké bližší specifikace, nebo se dá použít jakýkoliv? ICD bude nejspíš program. Dá se někde stáhnout a propojím to s noťasem Win10? Díky za případné doplnění informací.
Lada Niva 21214 1.7i rv.2001