Přídavna ala 4x2/4x4
Moderátor: Moderátoři
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Promolada Kit 4x2
Promolada Kit 4x2 dorazil.
- Přílohy
-
- promolada1.pdf
- (228.18 KiB) Staženo 676 x
-
- promolada.pdf
- (242.17 KiB) Staženo 551 x
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Promolada Kit 4x2
Tak jsem to namontoval a ověřil činnost - viz tabulka. Projel jsem to zatím jen krátce a vyzkoušel, že zadek v poloze 4x2 při rozjezdu na nezpevněném povrchu celkem snadno hrabe. Jinak se při jízdě nic revolučního nedělo. Až něco najedu a změřím spotřebu, sdělím zkušenosti. Pokud jde o montáž samotnou, nedá se říci, že by to šlo úplně hladce. Stará hřídel se musí z ložiska vymlátit a nová zase namlátit dovnitř (zde je zřejmá výhoda ruského systému). Naštěstí ložisko vydrží opravdu hodně. Promolada hřídel je (Bůh ví proč) o něco delší než originál, to ale stačilo k tomu, že kompletní skříň náhonu nešla nasunout na zbytek převodovky. Protože už jsem to měl namazané silikonem, odmontoval jsem páku a pak už to šlo. Pak ale nebylo úplně jednoduché nasadit závlačku zajišťující čep páky. Byl jsem překvapen, že kontrolka svítí v poloze 4x4 Normal (Unlock), ale je to skutečně tak. Pákou volby pohonu není možné pohybovat libovolně, vzájemná poloha ozubených kol to někdy neumožňuje. Pak je potřeba kousek popojet a už to jde.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Tak spotřeba LPG 4x2 10l/100km, předtím 4x4 10,7. Tedy žádný revoluční rozdíl. Tomu odpovídá i jízdní projev. Auto je malinko živější, ale kdo by o tom nevěděl, ani by na silnici nepoznal, že jede 4x2. Ty hodnoty jsou samozřejmě s velmi lehkou nohou po silnici (Praha-západ -> Praha), z kopce vyhazuji kvalt. Občas (vlastně často) bývám brzdou provozu
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
jsi prvni clovek koho znam, kterej dokaze s HyperTurboPotkanem jet za 5l/100
Z toho usuzuji ze jsi eeeeeeextra uspornej!!!!!!!
Takze jsi pravdepodobne i hodne uspornej s Nivou..4x4 vs. 4x2 se u tebe asi moc neprojevi. protoze i s 4x4 full jsi jezdil za malo.
Z toho usuzuji ze jsi eeeeeeextra uspornej!!!!!!!
Takze jsi pravdepodobne i hodne uspornej s Nivou..4x4 vs. 4x2 se u tebe asi moc neprojevi. protoze i s 4x4 full jsi jezdil za malo.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Tak, mám další poznatok o spotrebe k systému 4x2. Trasa Michalovce - Žilina po dialniciach, v daždi s protivetrom, okresky 90-100, dialnice čo to dalo - 120-130 cestovná rýchlosť pri spotrebe 13,7 l/100 LPG Flaga,
tá istá trasa na pohodu, rozumej dialnice 90-100, okresky 80-90 LPG Slovnaft Eco+ 8,5 l/100km
Kedže je to LPG a Niva, myslím si že veľmi niet čo riešiť, na druhej strane, od 4x2 som si sľuboval trocha výraznejšie nižšiu spotrebu.
tá istá trasa na pohodu, rozumej dialnice 90-100, okresky 80-90 LPG Slovnaft Eco+ 8,5 l/100km
Kedže je to LPG a Niva, myslím si že veľmi niet čo riešiť, na druhej strane, od 4x2 som si sľuboval trocha výraznejšie nižšiu spotrebu.
Tak to ještě jednou zopakuj na pohodu, ale 4x4. Já jsem celé léto jezdil 4x2, 4x4 zařadím jen občas, když se potřebuji rozjet do kopce na nezpevněném povrchu a při manipulaci s vozem v obtížnějších místech. Nejnižší spotřeba, na kterou jsem se dostal na jednu nádrž (cca 600km), je 9,6 l/100km LPG. Nyní se ochladilo a ráno je tma, což znamená svítit a používat větrák, spotřeba stoupla na 10l/100km LPG. Jezdím 60% okresky, 40% Praha, občas se dostanu i do nějaké té kolonky. Osobně mě přínos také spíše zklamal. Úspora se mi zdá malá, s ohledem na náklady, práci a také to, že systém není úplně čistý. Změnit pohon někdy vyžaduje trochu trpělivosti a občas se ozývají podivné zvuky. Ještě budu spotřebu vyhodnocovat, když v zimě budu jezdit více 4x4. Pokud rozdíl ve spotřebě nebude adekvátní, nevylučuji návrat k originálnímu řešení pohonu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);