revitalizace nivy 2010

Moderátor: Moderátoři

revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » pát dub 30, 2021 11:32

Jak nekteri jiz vedi z tematu o naplnich, tak mne a fomovi pristala v rukach niva rv. 2010, mpi, 50 000 km. Jezdil s tim duchodce kolem baraku, kdyz zemrel, koupil si to muj kamarad pro zabavu. Tedy auto neni urceno na praci a neni urceno ani asi na nejake velke tereni srandicky. Zatim to kamarad hodnotil slovy - jezdit s tim po olomouci je dobrej punk. I holky po me zase cumi ;-).

Vymenime oleje, chladici kapalinu, brzdovku, filtry atd. Prolezeme elektriku, ukazatel paliva, obrysovky a jine veci.

Zadne podstatne zavady asi nejsou. Jedine snad ze huci asi predni diferak, coz ale netusim, na kolik je "normalni" a rucicka palivomeru ukazu cokoliv, jen ne pravdu. A teply motor pri stani na volnobe prechazi mezi cca 800 - 1000 az skokove 1500 rpm a po case zas zpet.

Nejaka doporuceni, co prekontrolovat?

zacinam si doma pripadat, jako bych zakladal pobocku kovosrotu tlumacov...
Přílohy
photo_2021-04-30_12-30-08.jpg
photo_2021-04-27_19-03-35.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Mara » sob kvě 01, 2021 20:18

Vida, dalsi nivař. Tak ať slouzi. A za jistych podminek ostatni vozy muzou zustat stranou, ale to asi jen u málokoho :D Létající volnobeh ridi krokovy motorek podle pokynu od RJ a kdyz jej ridi, tak asi bude v poradku. Takze bych se zameril asi na snimac rychlosti na pridavne prevodovce atd. Ale nejak znam spise jen starou Spi, takze na mpi tu budou spise zkusenosti jinych. Treba Ondra k Mpi neco nahodi :) Tatovi Mpi slouzila dobre. Ja stravil sobotu recyklaci prednich lozisek a ze zasob jsem zas polátal nejakou náhradu, ale nove je nove a to uz kupovat nechcu, protoze na auto uz cekaji tehlice s temi novymi kulickovymi dvojřady. Jen se k tomu dostat, casově. Mi ten snimac rychlosti spolehlive pracuje pod kapotou v suchu, natahnuty bovdenem od pridavky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob kvě 01, 2021 21:39

Mpi je moje noční můra... Pokud ti nesvítí check a auto nemá extrémní spotřebu nebo divný výkon či zvuk... NEŘEŠ TO...
Vyčištěním krokového motorku volnoběhu nic nezkaziš...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » ned kvě 02, 2021 09:20

Takze klapku a motorek rizeni volnobehu sem ocistil, na hlavicce motorku byl docela bordel. Inac zadne hruzy. Prosel sem kostrici body a konektory, nic zleho sem nenasel, konektory prostrikl, kostry rozdelal, ocistil, slozil. Pak sem min na 2 hod odpojil baterku.

Pouzili sme diagnostiku:
Rychlost je ok, plynule se meni, ukazuje co ma.
Teplota motoru se take plynule meni, meri to co ma, odpovida to budiku.
Poloha skrtici klapky je obcas 3% i kdyz je klapka na dorazu.
Vycetli sme chyby:
102 (vaha vzduchu?)
340 (fazovani vacky?)

Pak sme chyby vymazali a ujeli cca 6 km.
Jedna z predchozich zustala a pridala se:
0441, stupen 62 (tady sme jeste nezkoumali, co se to snazi rict, asi neco s klapkou?).


Inac to jede pekne, asi to zere normalne a check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod valda1971 » ned kvě 02, 2021 10:59

JmJ píše:..... check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).

By měla svítit když zapneš zapalování a zhasnout po startu - tak poznáš, je-li OK. Nu ni ? :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » ned kvě 02, 2021 11:04

valda1971 píše:
JmJ píše:..... check engine nesviti (mozna rupla zarovicka ;-) ).

By měla svítit když zapneš zapalování a zhasnout po startu - tak poznáš, je-li OK. Nu ni ? :D

Ok, tak nepraskla ;-).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Saša » ned kvě 02, 2021 12:11

Pokud tam je snímač polohy škrtící klapky ve starém provedení (potenciometr) může být jeho dráha v místě okolo volnoběhu vydřená a dává chaotické údaje . Dosti častá závada .
Vyrábějí se i modernější provedení (s halovým snímačem) ty se nemohou opotřebit . Jestli jsou záměnné bude vědět Cory .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Cory » ned kvě 02, 2021 17:39

No takze takto:

Chyba P0340 - nemá na nič vplyv, akurát to s touto RJ štartuje trošku dlhšie, je to softvérové nastavenie.
Chyba P0102 - nízka úroveň snímača množstva vzduchu
Chyba P0441 - nízky úroveň prietok cez ventil absorbéru

V prvom rade skontrolovať nastavenie klapky - pozrieť, či sa niekto nahral s dorazom klapky, ľudia do toho zvyknu šahať. Odporúčam rovno prečistiť klapku. Potom skontrolovať či nie je príliš našponované lanko. Poloha klapky musí byť 0%. Ak nie, tak potom kolíšu otáčky. Po skontrolovaní odporúčam spraviť "Сброс ЭБУ с инициализацию", teda reset RJ s inicializáciou. Vtedy si RJ zapamätá výstupné napätie zo snímača a bude ho považovať za nulovú polohu, teda 0%. Potom odkontrolovať, ako sa to správa.

Chyby P0102 a P0441 môžu byť spôsobené práve tým, ale odporúčam skontrolovať zapojenie malého okruhu odvetrávania kľukovky a zapojenie absorbéru. Hadica od odvetrávania kľukovky má byť zapojená do horného nátrubku na klapke. Pozor, za nátrubkom je 1,7mm tryska. Tú treba prečistiť. Hadica od ventilu absorbéru ma byť zapojená do dolného nátrubku. Odporúčam skontrolovať priechodnosť ventilu, dá sa aj tak, že sa pri voľnobehu odpojí hadička od absorbéru a otáčky sa musia zmeniť.

Ešte mi napadla jedna vec. Krokový motorček síce môže byť dobrý, ale nemusí byť správny typ. Musí tam ísť pod číslom 21203 a nie 2112. Takisto treba preveriť, aká je tam klapka. Pre motorček 2112 je otvor pod motorčekom 8mm. Pre motorček 21203 je 10mm. K tomu zodpovedajú aj rôzne veľkosti kužeľov na motorčekoch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Teepee » pon kvě 03, 2021 08:02

Chyba 441, moje zkušenost tady: viewtopic.php?f=63&t=20258&p=501744&#p501744

A přeji brzké uzdravení. :wink: Vidím, že ses ujal té červené Felicie, to je dobře, teď Nivy, garáž samozřejmě nestačí... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » úte kvě 04, 2021 11:13

Jen strucne - klapka i motorek volnobehu maji kod stejny 21203. Zvladl jsem jen vymeni hadici od klapky k odlucovaci, byla z venku podlene slusne praskla, ale pri testu hubou se zdala byt tesna. Kazdopadne samozrejme byla vymenena.

Motorek mel taky 2 ze 3 zajistovacich cepu vypadle, ja to nahradil sroubky z ntb lenovo. Kazdopadne je otazkou, jestli tede ten system pocita s tim, ze to teleso motorku je vzduchotesne nebo nepocita? Nemel jsem to ted znovu venku, tak nevim, jeslti motorek je na strane "pred ventilem" nebo "za ventilem". Pokud za, tak by mel asi 100% tesnit a nemelo by pres nej jit sat vzduch do telesa klapky. Coz ale nevim, jak ma byt docileno, protoze mezi strevama a obalem motorku v horni casti zadne tesneni neni. No to nic, jen si tak premyslim. Na test asi staci izolacka ala Teepee.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Luděk Musil » úte kvě 04, 2021 11:30

Jsem měl za to, že bydlíš v paneláku … :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » pon kvě 10, 2021 21:06

Panelak sem prenechal potrebnym a premorfoval sem do ciganskeho hradu.

Vymenili sme oleje, krom hydraulickeho v posilovaci. S tim nemam zkusenost, vite prosim jaky tam patri a kolik? Hadice sou popraskane a prolinaji, takze vymena nutna.

Z niceho nic zacala hodne tect vodni pumpa kolem loziska. Nejspis povolily nanosy tossolu. K pumpe par postrehu. Auto ma necelych 50k km, pumpa tam byla druha, hadal bych tak max 20 k km. Vyrobce fenox... S chladici soustavou se v minulosti muselo neco stat, neb pumpa druha, kohout topeni druhy, spony na hadicich neorigo a cely motorovy prostor zasrany tossolem.

Ten stary tossol furt dela bordel na vicku chladice. Jedu 3. vyplach a porad kdyz vypustenou kapalinu odstavim, tak dole v kanystru sedne vrstva bahna a nad je temer cira voda.

Koupit spravnou pumpu v cr je nemozne. Jediny, kdo nabizel pumpu 21073 byly otrokovice, ale nemeli skladem. Prolezl sem kde co, vsude pumpy s kodem 2101 nabizene jako vhodne na motor 21214. Nechapu. Ono to pojede, ale vykon chlazeni v zatezi bude horsi. A opravdu sem si overil, ze telo pumpy na motoru je 21073.

Tak sem objednal v belgii.
Přílohy
20210508_120027.jpg
20210510_182221.jpg
20210510_181718.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » pon kvě 10, 2021 23:25

Sháněl jsi tedy 1/2 čerpadla s kódem 21073-1307011 ?

Dokázal bych sehnat přes CSAutoLadu. Mají jich skladem v Mělníku 6 ks. Kus za 772 Kč bez DPH. Teoreticky kdybych je otravoval, mohl bych jí mít v ruce druhý den. A zrovna dneska jsem byl i nedaleko (v Kralupech). :mrgreen:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod JmJ » úte kvě 11, 2021 05:30

Panthymaeus (Honza) píše:Sháněl jsi tedy 1/2 čerpadla s kódem 21073-1307011 ?

Dokázal bych sehnat přes CSAutoLadu. Mají jich skladem v Mělníku 6 ks. Kus za 772 Kč bez DPH. Teoreticky kdybych je otravoval, mohl bych jí mít v ruce druhý den. A zrovna dneska jsem byl i nedaleko (v Kralupech). :mrgreen:


Diky za info, ale nad timto podnikem sem zlomil hul. Uz jen to, ze z te belgie to koupim za 26,45 E coz je rekneme 690 kc, me k cs autolada vubec nelaka.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: revitalizace nivy 2010

Příspěvekod FOMA » stř kvě 12, 2021 10:37

S CS Autolada jsem v podstatě definitivně zkončil reklamací spojky na 2111......pojetí přístupu k reklamacím otřesný. Od té doby pro mě ta firma prostě neexistuje.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků