Niva Mara

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » ned zář 06, 2020 23:11

Taky mi to trvalo, nez jsem zjistil v cem to je a jeste to neni jistota, ale pravdepodobnost. Ten ram se asi hodi. Mam udelany polotovar na 3. bod, ale nedostal jsem se k tomu jeste. Taky me zajima jak prejit na predni loziska z nove nivy, jestli tam nejsou ty kuzelikove. Nejak pri tech najezdech km a brodech do toho obcas musim rypnout a nekdy je i vytlacena nába. Tak porad je co vymýšlet. Kdyz to polecis od podlahy, tak zmakne vic nez 1 kalamitu, ne? :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon zář 07, 2020 07:12

No říkám si když už se to bude rozebírat... Vnější prahy vcelku ujdou, vnitřní jsou na výměnu, ale udělal bych pevnostní, a podlaha má asi jen dvě místa na řešení... Ale líbilo by se mi nějak napasovat hliník... A taky pořešit gufero k převodovce... Ale akutní nic není, tak se jezdí...
Jenom jsem dal vzadu nové tlumiče, gumy do delších tyčí a pootočil misky na nápravě kvůli brnkání pružin o dorazy, to už jsem plánoval asi rok, práce na 3 hodiny ale když to nehoří tak čas není...
Tak v nejhorším dáš nový kroužek nebo píst a vyřešeno... Pokud to nepoškodilo válec...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1095
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » pon zář 07, 2020 16:05

Delat nejake hlinikove plochy mi prijde narocne a neumim si to predstavit ve spojich s zelezem. Ale jako doplnkovy material klidne. Jinak je zelezo udrzitelne, zvlast kdyz se zamezi nejakym vodnim kapsam a skviram. Vetsinou svarim, zanatiram a az to vyschne tak to zamaznu lepidlem a jeste pretřu.
Do pevnostnich prahu bych se taky pustil, ale kdyz jsou jeste v klidu, tak do nich moc rypat nebudu, jen misty nejaky kousek prevarim. A odpojeni predku me nejak nebere, vic se zatizi hnaci dif a k stale 2x4x4 nemam vyhrady i se samosvorem vpredu.
Od vcera jsem najel min 250km a dival jsem se na svicku 2. valce. Vypada to zdravou barvu a i hladina oleje se zda byt stejna, byť to je zatim docela brzo k hodnoceni. I tak mi ta petrolejova metoda prijde funkcni a to dost. Predstavo opětovného sundavani hlavy, natoz povytahovani motoru kvuli napravnici odspodu, mi prijde děsiva. V porovnani s petrolejem, ktery cely vikend dřel za mě. Na nejakem foru nekdo zminil, ze petrak aplikuje pri vymenach oleje. To se mi libi a mozna na to taky najedu. I bych nalil pixlu petraku do stareho oleje, nechal jej tam do 10min. tocit a vylil jej. Akorat si rikam, jestli tam nejake zbytky toho petraku nenadelaji nejakou paseku s novym olejem do dalsi vymeny. Preci jen o tom nic moc nevim :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » úte zář 08, 2020 09:37

On je vlastne petrolej hořlavy, tak jako proplach se starym olejem pred vymenou bych to radeji tocil jen starterem bez zapalovani..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte zář 08, 2020 19:27

Vsak to olej taky ... . Spis by mi vadilo, ze by se jeho vetsi koncentraci zbytecne znehodnocovala nova napln neb tam vzdy neco stare naplne zustane. U klasiky jsem se po tom nikdy nepidil, ale u predohraba to da kolem dvou deci. Zustal bych akorat u te lecby krouzku.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 10416
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » úte zář 08, 2020 21:18

Na nejake .ru strance jsem dneska cetl "preklad" o proplachu motoru naftou nebo petrakem a zkusenosti s tim maji dobre. Urcite levnejsi nez drahe pripravky a funkcni, kdyz se dodrzi nejake postupy. Celoproplach bych videl vyjimecne, ale jen ty krouzky pri vymene oleje prijdou vhod. Momentalni dojem z ucinku na stirak je znacny.. Dolival jsem 1l na 1tkm a to brzo prestane bavit. Nez jsem nalil zdravy olej, tak jsem to predtim prolil vyjetym, at to alespon vanu splachne od protekleho petraku pres pisty. Kdyz jsem praci koncil, tak uz se po 2 dnech petrak na pistu drzel a neprotekl. Odsal jsem hladinu a vyfucel zbytky vzduchem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » pon zář 14, 2020 16:35

Hmm, tak vypadalo to slibně, ale 2. valec jde furt na svicce docerna a olej se trati. Proces se mi ale libil, tak jej zkusim opakovat a taky vzit v uvahu naftu na čistku..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 914
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků