GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
GO motora 1700
Ahojte,
pacujem na GO motora 1700. Bol spraveny vybrus na 82,8, teraz to idem poskladat. Mam dilemu, ci riesit, ze hlavne loziska klukoveho hriadela, ktore som kupil, nemaju dierky na mazanie - na foto stare hore, nove dole (rozdielne su 2+2 kusy, ktore idu do odnimatelnych casti).
Co si o tom myslite? Treba to tam navrtat?
V katalogu nahr. dielov Lada 1500 su spodne loziska bez dierok, na obrazku z katalogu nahr. dielov VAZ 2101 su zase vsetky s dierkami...
Dakujem
Michal
pacujem na GO motora 1700. Bol spraveny vybrus na 82,8, teraz to idem poskladat. Mam dilemu, ci riesit, ze hlavne loziska klukoveho hriadela, ktore som kupil, nemaju dierky na mazanie - na foto stare hore, nove dole (rozdielne su 2+2 kusy, ktore idu do odnimatelnych casti).
Co si o tom myslite? Treba to tam navrtat?
V katalogu nahr. dielov Lada 1500 su spodne loziska bez dierok, na obrazku z katalogu nahr. dielov VAZ 2101 su zase vsetky s dierkami...
Dakujem
Michal
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Spodní pánve dírky mít nemusí. Důležité jsou dírky v horních pánvích, aby se olej z kanálů v bloku dostal k hlavnímu čepu.
Horní pánve (kromě prostřední) musí mít navíc ještě drážku. Tou se olej dostává od hlavního ložiska kanálem v klice k ojnicím.
Horní pánve (kromě prostřední) musí mít navíc ještě drážku. Tou se olej dostává od hlavního ložiska kanálem v klice k ojnicím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Ahojte, už finišujem, chcel by som požiadať o pomoc s týmito záležitosťami:
1. Karburátor
Chcel by som tam dať tento sport solex
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... -28-detail
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... kit-detail
...kým sa nazbierajú veci do objenávky, na úvod dám OZON 2107, našiel som info ohľadom úpravy, potreboval by som to ale trochu objasniť:
Takto tomu rozumiem:
1.komora: vzdušník 170 + tryska 125
2.komora: vzdušník zostane pôvodný + tryska 162 (alebo zostane pôvodná)
---------------
2. Benzínové čerpadlo
Podľa dielenskej príručky treba presne odmerať koľko trčí tyčka a podľa toho dať 2 tesnenia správnej hrúbky. Zaimprovizoval som a našiel podobne hrubé tesnenia ako tam boli predtým, ale čerpadlo je nové.
Treba sa tým do detailov zaoberať? Ako vážna je to záležitosť?
---------------
Vopred ďakujem za rady
1. Karburátor
Chcel by som tam dať tento sport solex
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... -28-detail
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... kit-detail
...kým sa nazbierajú veci do objenávky, na úvod dám OZON 2107, našiel som info ohľadom úpravy, potreboval by som to ale trochu objasniť:
Čítam príručky a katalógy náhradných dielov, ale som z toho debil - vzdušník je každý pre jednu komoru viditeľný zhora a trysky sú dole v plavákovej komore - správne?Yellow01 píše:Ozon pro 1,7 - 1. komora 170/125, 2. komora - tryska 162 nebo nechat původní, vzdušník zůstane.
Takto tomu rozumiem:
1.komora: vzdušník 170 + tryska 125
2.komora: vzdušník zostane pôvodný + tryska 162 (alebo zostane pôvodná)
---------------
2. Benzínové čerpadlo
Podľa dielenskej príručky treba presne odmerať koľko trčí tyčka a podľa toho dať 2 tesnenia správnej hrúbky. Zaimprovizoval som a našiel podobne hrubé tesnenia ako tam boli predtým, ale čerpadlo je nové.
Treba sa tým do detailov zaoberať? Ako vážna je to záležitosť?
---------------
Vopred ďakujem za rady
2103, 2103
Re: GO motora 1700
.....vzdušník je každý pre jednu komoru viditeľný zhora a trysky sú dole v plavákovej komore......
Ano
Ano
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: GO motora 1700
Největší problém budeš mít s rozdělovačem. Musí mít jiný graf regulace než motory menších kubatur, a to kvůli vyššímu stupni komprese.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Nad rozdelovačom som už rozmýšľal a neteším sa na to... Mám k dispozícii bezkontaktné zapalovanie z 1500 a rôzne typy rozdelovačov, riešením ale nakonec možno bude toto aj keď cena sa mi nepozdáva:
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... set-detail
https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... set-detail
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Idealne je pouzit rozdelovac pre 1,7, teda original s kratsou odstredivou a kratsou podtlakovou regulaciou.
Inak tento rozdelovac je vhodny aj pre 1600ky s vackou z 1,7. Motor s takouto kombinaciou jazdi prekrasne, hlavne po odladeni karburatora pomocou lambda sondy
Inak tento rozdelovac je vhodny aj pre 1600ky s vackou z 1,7. Motor s takouto kombinaciou jazdi prekrasne, hlavne po odladeni karburatora pomocou lambda sondy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Tam by měla být odstředivá regulace 25°, namísto původních 31°. To by bylo fajn.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
No dobre ale original rozdelovač pre 1700 je asi rovnako komplikovane zohnať ako solex, keďže sa sem karburátorové 1700 nedovážali, nie? Či pasuje tam niektorý bežný rozdelovač?
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Bezkontaktní rozdělovač pro Axtec, ale s kratší regulaci předstihu.
Existují rozdělovače, kde otočením vrchní desky lze vybrat jestli chceš, aby regulace byla 31 nebo 25 stupňů. Jedno okénko je o chlup kratší.
Ale ono to není jen o délce regulace, nýbrž i o jejím průběhu. A to už se musí malinko umět.
Existují rozdělovače, kde otočením vrchní desky lze vybrat jestli chceš, aby regulace byla 31 nebo 25 stupňů. Jedno okénko je o chlup kratší.
Ale ono to není jen o délce regulace, nýbrž i o jejím průběhu. A to už se musí malinko umět.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Ak riesis trosku sportovejsi motor, odporucam bezkontakt s kombinaciou "komutatora" zo zaporozca a detonacneho cidla. Ano, existuje to.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Predstavil sem si detonaci zaporozce ve stylu jen pockej zajici a uz se tomu 5 minut chctam... pardon 

VAZ 2104 1.3 1989
Re: GO motora 1700
Myslel som novsieho zaporozca, teda Slavutu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
...uf no musel som si naštudovať čo je Slavuta
Mam pocit, že najjednoduchšie riešenie pre mňa bude kúpiť ten bezkontakt priamo na 1700 s karburátorom. Trvalo by mi 300 rokov keby som to mal postupne odlaďovať. Čo si myslíte o tomto riešení?
A ešte by ma zaujímalo, čo hovoríte na tie tesnenia pod benzínové čerpadlo?
Každopádne oceňujem všetky rady a tipy.

Mam pocit, že najjednoduchšie riešenie pre mňa bude kúpiť ten bezkontakt priamo na 1700 s karburátorom. Trvalo by mi 300 rokov keby som to mal postupne odlaďovať. Čo si myslíte o tomto riešení?
A ešte by ma zaujímalo, čo hovoríte na tie tesnenia pod benzínové čerpadlo?
Každopádne oceňujem všetky rady a tipy.
2103, 2103