Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvekod MartasBrno » čtv čer 18, 2009 16:49

Zdravím vás lidi,
brácha má problém u felicie 1,3MPI. Po výměně těsnění pod hlavou motor na volnoběh "kucká", pravidelně, jakoby jeden válec vynechával. Hůř jede a víc žere. Ve vyšších otáčkách (zhruba 2000) už není problém moc zřetelný. Vzhledem k poměrně velkému zahřívání jednotky škrtící klapky mám podezření, jestli se nemůže troška spalin dostávat přes sací ventil. U jednotky škrticí klapky bylo zpozorované kouření, asi kvůli vysoké teplotě.
Auto je denně používané, má kolem 250 000.
Máte s tím někdo skušenosti?

Díky, Martin.
Naposledy upravil MartasBrno dne čtv čer 25, 2009 15:32, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » čtv čer 18, 2009 19:09

Změřit tlaky , možná závada svíčky , nebo zapalování . Když už byla hlava dole chtělo to zabrousit ventily .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » čtv čer 18, 2009 21:51

Ahoj Sašo, manometr sice nevím kde půjčíme, ale zkusíme si nějak pomoct. Je to lepší než hned sundávat hlavu.
Ale to nás napadlo, jestli při výměně těsnění nějak nedodrbali tu hlavu třeba z nedbalosti - ono to chodí těch 250 000 snad bez podobného zásahu, tak jestli třeba nepohli s ventily, nebo to nějak nezasvinili... Po vyčištění svíček se chod zlehka zlepšil, ale ten projev který popisuju se zřejmě nezměnil. Zápalko můžeme vyměnit - druhé máme, ale spíš si to spojujeme s tím servisním zásahem do motoru.
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » pát čer 19, 2009 09:26

A co třeba jen špatně seřízené vůle ventilů?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Wolf » pát čer 19, 2009 10:11

A dotahovali jste hlavu momentakem na predepsane momenty ?
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Drobek81 » pát čer 19, 2009 10:47

Wolf píše:A dotahovali jste hlavu momentakem na predepsane momenty ?


mno u toho motoru (favorit 1,3) je moment kolem 20-30Nm a pak 2x90st bych rekl...hlava neni nijak odolna, neni to zigul :) Ted sem jednu favoriti hlavu delal a prijde mi ten motor strasne forovej, ale to bude o zvyku :))
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Marek » pát čer 19, 2009 11:30

Nejideálnější je dotahnout hlavu u Felicie na 70 - 75 Nm. Je to nově určený dotahovací moment pro Fabie 1,4 MPi, který se má používat i pro Feldy a Favority. Matice M8 pod svíčkami se dotahují na 25 Nm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod MartasBrno » pát čer 19, 2009 12:20

Vůle ventilů - změříme, kompresní tlaky taky, jen nevím kdy, snad v týdnu uvidíme.
Wolfe, je to služební auto, opravu dělal servis takže nevíme jak to provedli a co s tím udělali. Původní závadu se ztrácením chladicí kapaliny odstranili výměnou těsnění, to je v pořádku, ale po jejich zásahu to dělá to co popisuju na začátku.
Drobku a Marku, díky za čísla, jestli do toho polezeme tak se budou hodit. Jak bude něco nového, dám vědět.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Drobek81 » pát čer 19, 2009 12:53

tak jeste prover, jestli po odpojedni svicky se to kuckani nejak zmeni...odpoj svicku na druhem valci, tam nejcasteji byva problem u facka...A jeste jake tam jsou svicky - hodnota.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Saša » pát čer 19, 2009 12:57

Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Drobek81 » pát čer 19, 2009 13:16

Saša píše:Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .

aha, já to beru, že je to furt stejný jak fávo karb a SPi :oops:
Tak v tom případě pevné nervy a hodně štěstí...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Dusan » pát čer 19, 2009 15:31

ved prave ze vje to lista zvyknu byt studenaky a potom to robi toto co popisujete...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Petr HC » pát čer 19, 2009 17:17

Zkus toto:
Obsah fóra LADAklub - Forum » Nová řada (2110 - 2112) » Elektrická soustava » Trhanie motora
Fórum: Elektrická soustava Zaslal: ne duben 19, 2009 21:18 Předmět: Trhanie motora
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod MartasBrno » čtv čer 25, 2009 13:06

Takže mám zprávy po zásahu:
Manometr nám ještě nedošel, resp. leží daleko, takže tlaky nemáme změřené, s jinou zapalovací lištou to jelo ještě hůř - ta původní je bezvadná, druhá měla asi vadu.
Svíčky: 1. a 4. měly na studených kontaktech jakési žluté oxidy, jakoby takovou jasně žlutou krupičku, ale přitom aktivní plochy byly čisté. Ostatní svíce byly dobré.
Ventilové vůle: zjistili jsme, že vůle neexistují, některé ventily měly dokonce předpětí!!! Provedli jsme nastavení na ne zcela zchladlém motoru, na vůle 0,25 výfuk a 0,30 sání.
Na tyto míry jsme přišli tak, že jsme ze servisky vyčetli 0,20 výfuk, 0,25 sání při 20°C, potom na škoda techwebu jsem našel nastavování za tepla >80°C 0,40 oboje. Motor mohl mit tak 50°C, proto jsme navýšili vůle o pět stovek - snad je to dobře.

Výsledek seřízení: Auto jede jako před zásahem "takyodborníků", kteří si ho samo nechali zaplatit. Táhne dost, málem od volnoběhu, plynule, bez kuckání, trhání a podobně a je poslušné. Nesmrdí.

takže díky všem za účast, Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » čtv čer 25, 2009 13:58

Hustý, dneska už odborníci měněj těsnění pod hlavou bez dělání vůlí. Halt pokrok je pokrok. :lol:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Další

Zpět na Technické problémy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron