Stránka 1 z 3

Vymena oleju

Napsal: stř pro 24, 2008 14:10
od termi4x4
Zdravim mam opet hloupy dotaz. Nikdy sem nemenil olej v diffech a v prevodovkach tak nevim kde se to plni. Pridavka je jasna. Ta ma plnici i vypustny ventil u sebe. problem je ale s prevodovkou a prednim diffem. umim ypustit olej ale nevim kudy jej tam narvat. a taky nejaka technika, jestli to delat pres nejakou hadici nebo jak pac treba ta prodavka je dolu a nevim jak se tam vytocim s trichtyrem a lahvi. Dik

Napsal: stř pro 24, 2008 14:53
od Saša
Do takto "přístupných" míst se olej leje šprickou (Hodně velká jakoby stříkačka) nebo když jí nemáš jak já tak to řeším "přesnou"(o krapet menší) dírou do víčka do kterého zasunu hadičku na benzín (cca6-8mm vnitřní průměr) . Tu zasunu skoro nadno láhve s olejem a mačkáním vytlačím olej (nemusí se tím pádem láhev zvedat někam nad díru) .

Napsal: stř pro 24, 2008 16:42
od Vašátor
Olej do převodovky jde nalít i zvrchu, kolem řadící páky. Pomocí hadičky a trychtýře. Stačí odrhnout koberec a odšroubovat krycí plech.
Do difu buď také přes dlouhou hadici a trychtýř nebo nějakou větší stříkačkou.

Každopádně doporučuju olej nahřát, mnohem lépe pak teče (obzvláště v této zimě)

Napsal: stř pro 24, 2008 16:47
od Křečík Barbuška
Saša píše: ... přesnou"(o krapet menší) dírou do víčka do kterého zasunu hadičku na benzín (cca6-8mm vnitřní průměr) . Tu zasunu skoro nadno láhve s olejem a mačkáním vytlačím olej (nemusí se tím pádem láhev zvedat někam nad díru) ...
Něco podobného mají oleje Valvoline z fabriky, takovou vysunovací ohebnou trubičku z víčka, nemají sice hadičku na dno, ale mačkáním člověk dosáhne svého taktéž.

Napsal: stř pro 24, 2008 16:52
od Maysner
taktez olej do difu co jsem kupoval na shellce. z tohoto duvodu jsem si obe flasky ponechal

Napsal: pát pro 26, 2008 02:20
od jackfree
Můžu použít pro dify a převodovky opej pp90 ? (SAE 80W-90 API GL-4 )

Napsal: pát pro 26, 2008 09:27
od Křečík Barbuška
Pro diferáky v žádném případě.

Napsal: pát pro 26, 2008 10:53
od Luděk Ondrůch
Ani pro přídavnou převodovku

Napsal: pát pro 26, 2008 11:55
od Křečík Barbuška
Luděk Ondrůch píše: Ani pro přídavnou převodovku
Díky za info, tam jsem si nebyl jist.

Takže z výše psaného se dá tvrdit, že GL-4 u Nivy patří jen do převodovky, dle jistých zdrojů se u ní ani GL-5 nedoporučuje, neb obsahuje barevné kovy co se nesnášejí s EP přísadami.

Napsal: pát pro 26, 2008 14:11
od jackfree
Tak jaké označení má mít ten správný olej pro dify a převodovky???

Napsal: pát pro 26, 2008 19:55
od Luděk Ondrůch
Převodovka API GL 4,
Přídavná převodovka a diferáky API GL 5

Napsal: ned pro 28, 2008 16:56
od jackfree
Aha tak ten pp90(API GL4) můžu jen do normální převodovky a do zbytku něco co má API GL :idea:

Napsal: ned pro 28, 2008 19:20
od Pisty
jackfree píše:Aha tak ten pp90(API GL4) můžu jen do normální převodovky a do zbytku něco co má API GL :idea:
GL 5 :!:

Napsal: ned pro 28, 2008 23:21
od Hurikán
Takže ještě jednou.

Převodovky: olej GL-4 nehypoidní. Např. PP90; Mogul Trans; ... Použití hypoidního oleje je možné, ale nedoporučuje se. (Viz výše).
Diferenciály: jen oleje GL-5 hypoidní. Tzn. např. PP90H; Hypol; ...

edit: Opraveno. Nivu do detailu neznám. Vycházel jsem z informace Luďka O.

Napsal: pon pro 29, 2008 08:54
od Majo
PRIDAVNA PREVODOVKA nema hypoidne sukolie! Olej staci GL-4, ovsem nema ani synchrony takze GL-5 tiez nicomu neublizi...

:!: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4439&start=0 :!: