Stránka 1 z 17

Peetův bělij car a karkulka

Napsal: stř pro 17, 2008 10:01
od peet2101
Všechny zdravím, toto téma otevírám protože chci zjistit váš profesionální názor na chystané úpravy mé 2101. Bohužel všechny další úpravy teprve plánuji a zřejmě se toto téma nedožije jejich uskutečnění, ale chci mít jasnou přestavu o tom co se s autem bude dít a dělat všechno na jistotu.
Auto by nemělo sloužit ke aždodenímu ježdění, ale pouze na vyjížďky za dobrého počasí a občas o víkendu na nějakou tu zábavu. Úpravy by proto měli být zhotoveny tak aby střet s policistou neznamenal vybrakování mé peněženky a technická nezapříčinila odstrojování poloviny auta.

Moje konkrétní představy bych se pokusil shrnout do tří částí
-EXTERIÉR
-INTERIÉR
-HNACÍ SOUSTAVA

Exteriér-ten by měl zůstat více méně sériový, dost práce bude s opravou pomačkané karosérie. Snad jediné úpravy by měli spočívat v odstranění znaku z masky a novém laku, zatím přemýšlím o bílé perleti nebo černé metalíze.

Interiér-měl by bít pohodlný uvažuji o výměně předních sedadel za pohodlnější anatomy. zadní sedadlo by mělo zůstat stejné(proč ho měnit když ho každý chválí) ale přemýšlím o výměně opěranla protože sem na internetu vyděl Ladu cabrio a na ní bylo zadní sedadlo s loketní opěrkou ovšem nevím z jakého je to opěradlo modelu, jestli je to vůbec lada.
Dál by měl interiér obsahovat skromnou, ale dobře hrajcí audio zástavbu možná i wofer v kufru. Drobnosti jako změnu osvětlení a čalounění snad nemusím zdůrazňovat.

Hnací soustava-tady uvažuji o výměně motoru za silnější ovšem ještě nevím jaký a nevím jak je to s jiným motorem u TP. Jisté ježe se bude jednat o motor lada. Na něm by měli proběhnout úpravy převážně snižujcí spotřebu a prospěšné kultuře jízdy zatím sem si ovšem neudělal ucelenou představu jaké.
Převodovka by měla být original LADA ovšem 5Q.
Podvozek by měl být pohodlný ovšem auto by se nemělo v zatáčkách tolik naklánět.
Rád bych slyšel rady ohledně součástek použitých při výrobě vašeho podvozku.

Doufám že všichni pochopili že toto tém zakládám kvůli tomu abych nemusel dělat jednu věc desetkrát než to bude stát zato a že pochopíte že z cara nechci mít silniční raketu ale pohodlné vozidlo.

A uplně na závěr pro ty co to nepochopili název mého projektu CAR neznamená anglicky auto ale nejvišší postavení v dřívější ruské společnosti.

Napsal: stř pro 17, 2008 10:35
od peet2101
A ještě pár fotek současného stavu...

Napsal: stř pro 17, 2008 10:58
od Luděk Musil
Nazdar Peet-e.
Krásně se to čte, ale na spoustu svých otázek nalezneš odpovědi při pročtení některých témat v této sekci. Trochu Ti (obecně) pomůžu.
Exteriér: proč chceš dávat pryč znak z masky? A bílá perleť vypadá lépe jak černá metla (radši svatebčan než rakev).
Interiér: doporučil bych (je to bez zásahu do konstrukce) sedačky z 2107. Teď si momentálně nejsem jistej tím, že zadní opěradlo z 2107 má středovou opěrku. Ale pokud ne - tak středovou opěrku mají modely 2103 a 2106.
Hnací soustava: oficiálně tam nejde jiný motor než 2101 (čili 1200). Neoficiálně tam můžeš napasovat cokoliv většího - tedy 21011/1300, 2103/1500, 2106/1600, 21073/1700. Současně s takovou úpravou jde i výměna převodovky a rozvodovky. Podvozek pokládám za dostatečně komfortní/měkký. Jednou z možných úprav je zdvojení předního stabilizátoru a doplnění zadního stabilizátoru.
Ale jak jsem psal výše - hodně se dozvíš při pročtení témat, já Ti to hledat a vypisovat nebudu. L.

Napsal: stř pro 17, 2008 11:55
od Laďuša
Souhlas s Luďkem, pokud chceš auto na pohodlný ježdění, pak sedačky nacpi z 07 přední a zadní s loketní opěrkou mají 03 a 06 a myslim, že i 07, ale tam bych za to nohu do ledu nedal. Každopádně sedačky jsou mezi klasickýma sedanama plně záměnný. Takže víceméně bez práce a relativně bez peněz.
O těch úpravach, co máš v plánu, je tu dost, stačí kouknout do příslušný sekce a najdeš toho tolik, že nebudeš vědět :toothy5:

Ta Lada cabrio, co jsi viděl, byl nejspíš Fiat ;)
peet2101 píše: A uplně na závěr pro ty co to nepochopili název mého projektu CAR neznamená anglicky auto ale nejvišší postavení v dřívější ruské společnosti.
Tak to by možná nezaškodilo to pojmenovat bělyj (белый) car, protože takhle to fakt nikoho nenapadne :)

Napsal: stř pro 17, 2008 12:05
od peet2101
Díky Luďku.
To že na spoustu otázek naleznu odpovědi na fóru vím, ale pořád si nedokážu poskládat ucelenou představu jak by mělo auto vypadat ve výsledku nechci aby z toho byl kíč.
-Ohledně barvy u mě taky vede bílá už jen proto že v létě bude černá asi nepraktická
-Co se týče znaku ten chci dát dolu protože mám rád hladké jednoduché tvary a znak podle mě ruší linie masky (ovšem konstruktérům nic nevyčítám není kam jinam ho dát)
-Za rady ohledně sedadel sem ti moc vděčný v ostatních modelech nemám přehled takže sem vůbec nevěděl.
-A ohledně pohonu jsi to prakticky rozhodl půjde 5Q a motor zůstane nad podvozkem stále váhám.

Napsal: stř pro 17, 2008 12:17
od peet2101
[/quote]
Ta Lada cabrio, co jsi viděl, byl nejspíš Fiat ;)
peet2101 píše: A uplně na závěr pro ty co to nepochopili název mého projektu CAR neznamená anglicky auto ale nejvišší postavení v dřívější ruské společnosti.
Tak to by možná nezaškodilo to pojmenovat bělyj (белый) car, protože takhle to fakt nikoho nenapadne :)[/quote]

Fiat to nebyl byla to 03 http://lada-cabrio.wz.cz/ je v sekci fotografie
A co se týče toho cara dík možná to použiju někde na autě

Napsal: stř pro 17, 2008 14:44
od Křečík Barbuška
Laďuša píše: ... zadní s loketní opěrkou mají 03 a 06 a myslim, že i 07, ale tam bych za to nohu do ledu nedal. ...
Klidně ji tam vraž, sedma má v zadu loketní opěrku jako součást základní výbavy, je to přeci luxusní model.

Napsal: stř pro 17, 2008 17:46
od Yellow01
Luděk Musil píše:Hnací soustava: oficiálně tam nejde jiný motor než 2101 (čili 1200). Neoficiálně tam můžeš napasovat cokoliv většího - tedy 21011/1300, 2103/1500, 2106/1600, 21073/1700.
Oficiálně je povolená výměna za motor 21011/1300. Dřív na fóru byly odkazy na stránky MD ČR, kde to bylo vypsaný.

Napsal: stř pro 17, 2008 19:27
od rosta
dej tam klidně 1600 z 2106-ale opatrně a precizně vybrus číslo a naraž číslo podle tvýho-dneska ti stejně nikdo na STK nebude rentgenovat motor kvůli přeraženýmu číslu a navíc všechny motory jsou zvenku stejný, takže ani policajti na silnici při silniční kontrole nemají šanci cokoliv zjistit

Napsal: stř pro 17, 2008 19:39
od mayo456
peet2101: do zadnych pruzin mozes dat take gumy.je to gumeny pas medzi zavitmi po celom obvode pruziny jedna stoji tusim kolo 70 Sk. Nie je to narocna uprava a vyhoda toho je, ze zadok bude mat väcsiu stabilitu, pri nalozeni nejakych veci do kufra si zadok nesadne tak dolu a popritom si zachovas jazdny komfort. Pripadne ak chces mozes pruziny aj skratit aby auto bolo blizsie k zemi ale s tymto ti uz poradit neviem. Ak by si chcel menit kolesa za nejake hlinikove idealny rozmer je 13"-15". idealne su podla mna 14" kola z prelisom.
tvoje upravy hodnotim dobre, velke + je ze ta nenapadlo na auto davat ziadne plasty, spojlere a pod. Ohladom exterieru by mozno stalo za uvahu dat dole zvisle ochranne prvky z naraznikov, budu pôsobit viac jednoliato.
Co sa tyka motorov je len na tebe co tam si ochotny dat. Ako pisal Luděk Musil z lad so zadnym nahonom tam das cokolvek. Snad by som ti len mohol napisat vykony motorov. 1500vka ma 55 kw, 1600vka 57 kw, 1700vka 59 kw ktory bol seriovo kombinovany s 5q.

Napsal: stř pro 17, 2008 20:08
od čmelák
umg tuning parada, sedacky daj alebo sportove skrupiny alebo nejake dobre tvarovane z novsich aut ja som mal okrem inych sedadiel ako autostyle, potom nejake recaro, tak teraz na bezne vozenie mam z fiatu barcheta velmi dobre sedenie.

podvozok? zacni normalnymi kolesami a zabudni na nejake trojite stabilizatory a neviem ake gumy do strun, viac o podvozku sa docitas na fore, ak nie napis mi a ja ti dam par tipov na podvozok

ak nechces nejako spekulovat nad motorom, vraz tam 1,7 aj so vstrekovanim je to dobre vozenie 8)

Napsal: stř pro 17, 2008 20:55
od peet2101
Díky všem za dosavadní rady.

-Rosta- taky sem o tom uvažoval ale garáž bude stejně až najaře takže času na plánování je ještě dost

-Mayo-dík za chválu, ani mě nikdy nenapadlo dávat na auto plasty na 01 se to podle mě prostě nehodí(pokud nejde ovšem o závodní speciál) a to s odstraněním těch svislích segmentů je dobrej nápad hned ráno to zkusím jak to bude vypadat. O těch gumách vím, ale mám strach že tím utrpí komfort, teť můžu přejet příčnou nerovnost a auto se jenom zhoupne, mam obavy z toho že s gumama bude mít měký náběh a pak tvrdě narazí na gumu.

-Čmelák-úvažuju o pořádných sedadlech, ty origo. se my líbí(hodí se k autu), ale velké mínus je že se pokazilo polohování opěradla (teť je napevno), a navíc v zatáčkách to není nic moc.
Kola budou origo plecháče (možná kdyby se mi podařilo sehnat nějaké dobové liťáky tak bych je na léto vzal)
Motor 1,7 mě láká ale vstřikování by bylo asi moc nápadný u TP

Napsal: stř pro 17, 2008 21:14
od FOMA
téměř vše tu bylo řečeno a taky to téměř vše najdeš tu na webu :wink:
..nicméně osobně bych ti doporučil se blíže(pokud možno velice)seznámit se všemi modely LADA (alespon řada 2101-07) poněvadž si můžeš i tak ušetřít spoustu času,peněz ale i práce při dalších úpravách. 8)
Pokud však chceš aby auto jelo alespon trošku solidně tak uvažuj o motoru s obsahem 1500 (a výš) ve spojení s 5q je to solidní.(a to i na dnešní dobu) 8)
-co se týče znaku na př. masce já bych jej tam nechal popř.bych dal pořádně najevo,že se jedná o Ladu(znak -nálepka na kapotu) :)


Osobní poznámka:velice si vážím toho,že jevíš zájem o značku Lada,nicméně bych raději viděl modernější a i luxusnější verzi řekněme tak typ 21061-2107 rv.1986 :twisted: a zároven by jsi si ušetřil i dost práce s přestavbou,poněvadž tyto modely byly přeci jen mnohem luxusněji vybaveny(včetně přípravy paliva,elektronických prvků apd.) než základní(standart)2101 :? ...ovšem proti gustu,žádný dišputát... :D

Napsal: stř pro 17, 2008 21:36
od Puhi
peet2101 píše:Motor 1,7 mě láká ale vstřikování by bylo asi moc nápadný u TP
Tak si ju prerobíš na karbec a máš to :P Podľa toho čo vravel Cory(ja som ešte totiž neprerábal) tak je to malina :wink:

Napsal: stř pro 17, 2008 22:14
od peet2101
FOMA píše:téměř vše tu bylo řečeno a taky to téměř vše najdeš tu na webu :wink:
..nicméně osobně bych ti doporučil se blíže(pokud možno velice)seznámit se všemi modely LADA (alespon řada 2101-07) poněvadž si můžeš i tak ušetřít spoustu času,peněz ale i práce při dalších úpravách. 8)
Pokud však chceš aby auto jelo alespon trošku solidně tak uvažuj o motoru s obsahem 1500 (a výš) ve spojení s 5q je to solidní.(a to i na dnešní dobu) 8)
-co se týče znaku na př. masce já bych jej tam nechal popř.bych dal pořádně najevo,že se jedná o Ladu(znak -nálepka na kapotu) :)


Osobní poznámka:velice si vážím toho,že jevíš zájem o značku Lada,nicméně bych raději viděl modernější a i luxusnější verzi řekněme tak typ 21061-2107 rv.1986 :twisted: a zároven by jsi si ušetřil i dost práce s přestavbou,poněvadž tyto modely byly přeci jen mnohem luxusněji vybaveny(včetně přípravy paliva,elektronických prvků apd.) než základní(standart)2101 :? ...ovšem proti gustu,žádný dišputát... :D
-To že 1500 a vyšší pojede víc než slušně očekávám když sem s 1200 naklepnul kdejakýho favorita.
-Co se týče nových modelů tak mám k nim výhrady ohledně vzhledu, 01 je prostě klasika, ale kařdýmu se líbí něco jinýho
-A ohledně znaku nechci zakrývat příslušnost ke znčce lada ale úpravu chci vést v decentním duchu hladkých linií (proto chci sundat znak) které by nálepka na kapotě rušila(myslím tu velkou nálepku co je přes celou kapotu) možná se ale oběví malá nálepka se znakem v rohu kapoty-buď nad světlem nebo u okna