Stránka 1 z 4
Litá kola
Napsal: čtv pro 11, 2008 17:17
od ondrej.fila
Chtěl bych si pořídit liťáky na moji 2101, ale nevím co přesně k tomu potřebuji vědět, tímto bych vás chtěl požádat o radu.
Napsal: čtv pro 11, 2008 17:21
od Kewint
rozhodně rozteč 4x98
a nebo jinou rozteč,ale s podložkami....
Napsal: čtv pro 11, 2008 18:11
od Pája
Kewint píše:rozhodně rozteč 4x98
a nebo jinou rozteč,ale s podložkami....
...na změnu roteče. Dej pozor ať se ti do kol vejdou bubny. S 13 ti palcovejma bejvá občas problém. Bez větších problémů jdou napasovat až 15ky s obutím 195/50. Ale moje auto na nich docela dost plave v kolejích. Jako optimální bych volil 185/60 R14. Akorát se nevejdou do techničáku
.
Napsal: čtv pro 11, 2008 20:45
od čmelák
ja by som volil 175/50 R13 ET 25 tusim a to je ok
Napsal: pát pro 12, 2008 08:31
od Patrac
jak píše Čmelák. buď dát origo 13" resp stejný rozměr jako je originál plech a nebo pořídit něco třeba z Fiata a ten je v rozměru 14" to ale znamená pořídit i nové pneu. 15" už bych nedával je to nízkoprofil a nebo pak hrozný balóny, vzniká problém že se nemusí vlézt při zatáčení do podběhů, popřípadě při náklonu může škrtat o horní rameno předního kola.
Navíc 15" kola sou na první pohled vidět. 14" nejsou vůbec ani od 13" rozeznat.
rozteč šroubů 4*98mm jakýkoliv jiný bych nedával protože pak to znamená podložky pod kola a nebo excentrické pod šrouby
první varianta vytahuje kola ven z obrysu takže pak je potřeba volit jiný ET disku a v neposlední řadě podložky pod kolama enormě zvyšují zátěž na ložiska..
druhá varianta je podle mne dost na houby protože umožňuje použít max rozteč která se ti vleze do otvorů tzn max 4*100mm a podle mého nikdy šrouby nesednou tak dobře jako když jdou proti středu ovorů.. ale sou tu i šílenci co jezdí na 4*100 a to bez podlořžek pro změnu rozteče....
Napsal: pát pro 12, 2008 08:59
od Majo
Pája píše:Jako optimální bych volil 185/60 R14. Akorát se nevejdou do techničáku
.
vejdou....
Napsal: pát pro 12, 2008 19:19
od Jozef Matuška
na Slovensku áno
Napsal: sob pro 13, 2008 18:11
od peet2101
ty štefty co sou v náboji mají nějaký účel nebo tam sou jenom kvúli usnadnění nasazování kola???
Napsal: sob pro 13, 2008 18:26
od Křečík Barbuška
Ano i k tomu slouží, ale ve předu drží brzdový kotouč, aby ti při sundaném kole "neplandal" a v zadu dělá to stejné, ale s bubnem.
Napsal: sob pro 13, 2008 18:30
od Laďuša
Účel mají vzadu. Jsou prošroubovaný až na poloosu a taky se s tim teoreticky dá buben sundat.
Vepředu nevim, ale asi to tam taky bude k něčemu. Když se mě podělal ten čep a docházely metody, jak čep vyndat, tak se Vašek rozhod sundat kotouč a vybavuju si, jak se snažil ten čudlík vyšroubovat. Takže to bude asi jako na zadním kole.
Napsal: sob pro 13, 2008 19:04
od peet2101
Ale když budu chtit dat liťaky tak mi budou ty šrouby zavazet ne??
To jako musim vyvrtat dulek do kola??
Napsal: sob pro 13, 2008 19:11
od Křečík Barbuška
Analyzuj to co se ti řeklo a až budeš ty liťáky držet v ruce uvidíš sám v čem budeš muset zaimprovizovat. U mě liťákům (možná příliš silný výraz pro ty 13" ohavnosti) ty šteftíky nevadily.
Napsal: sob pro 13, 2008 20:42
od Puhi
ee, mne sa nezdá žeby tam to muselo byť, ak sa koleso dotiahne so šrubami, tak je jedno či tam sú, či nie... novšie autá majú kotúče prikrútené len smiešnou šrubkou, napr felda a favo, už som videl aj autá s odtrhnutou a v pohode to jazdilo
Napsal: ned pro 14, 2008 20:29
od rosta
já mám na 05 litý kola z una abarth-pasují bez problému jen středící otvor bylo nutný protočit na soustruhu o 0,3 mm
Napsal: ned pro 14, 2008 20:40
od Křečík Barbuška
Puhi píše: ee, mne sa nezdá žeby tam to muselo byť, ak sa koleso dotiahne so šrubami, tak je jedno či tam sú, či nie... novšie autá majú kotúče prikrútené len smiešnou šrubkou, napr felda a favo, už som videl aj autá s odtrhnutou a v pohode to jazdilo
Ale samozřejmě, ale pak se ti to může vrtět, když zhazuješ kolo a může ti to znepříjemňovat trefení, když se ti třeba buben posune. Ten šteftík není o nic masivnější než ty směšné šroubky o kterých se zmiňuješ, koncekonců není přeci problém si zahloubit dosedací plošku a šupnout tam šrouby se zápustnou hlavou, samozřejmě z kvalitního, proti korozi chráněného materiálu.