Zrezlé výztuhy misek předních pružin
Moderátor: Moderátoři
Zrezlé výztuhy misek předních pružin
mám uplně rozpadlé takové ty vyztuhy, jsou montované na třech šroubech nad miskami pružin na přední nápravě, vypadají jako obrácené pružinové misky... Dají se normálně koupit v Ladě? nebo mám čekat s tim nějaké komplikace? setkal se s tim už někdo? Jinak náprava je v super stavu, jen tyto díly jsou uplně pryč....
Vítej v klubu,,,,, tohle je celkem bezna vec....
Pokud se dobre pamatuju tak koupit se daji, nekdo to tady uz probiral. Tusim ze Radek.
Jinak ja jsem si je vyrabel sam z 4mm plechu. Nejsou tak hezke, ale zase pevnejsi. Neni to zas tak tezke.
Foto momentalne nemam poruce, pokud chces muzu dodat...
Pokud se dobre pamatuju tak koupit se daji, nekdo to tady uz probiral. Tusim ze Radek.
Jinak ja jsem si je vyrabel sam z 4mm plechu. Nejsou tak hezke, ale zase pevnejsi. Neni to zas tak tezke.
Foto momentalne nemam poruce, pokud chces muzu dodat...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Vítej, jestli máš na mysli držáky dorazů přední nápravy, tak to jsem opravdu řešil já. Je to to, co je na přiložené fotce červeně lakováno?
Pokud jo, tak můžu říct, že to zas taková kalvárie není, ta výměna. V Ladě tady v Praze na Žižkově oba ty díly mívaj, dohromady vycházej na necelý dva tisíce, co se tak matně pamatuju. Horší je to se šroubama, já použil některý původní, jen jsem je zbavil rezu na té části co kouká ven, a namazal. Lada má bohužel nějaký unikátní stoupání závitu, takže tam, kde ti bude např. chybět už nepoužitelná matka, vyměň celej šroub. Hlavně se z prodavačů v Ladě snaž vyrazit matici, kterou se sešroubuje horní a spodní díl k sobě, ta původní bude asi v dost hrozným stavu. Já ji musel nakonec použít, ale nadšenej jsem z toho nebyl.
Doporučuju koupit v nějakým speciálním železářství šrouby odolný proti střihu, tj. že jdou mnohem hůř zlomit. Nejsou tak drahý. Dorazy sice seděj na takovým tom základním rámu karoserie, takže se ani nemůžou nějak hýbat, aby došlo ke zlomení šroubů, ale sichr je sichr.
Lakovat ty držáky nemusíš, ale dodávaj se v takový tý černý převozní barvě, takže základovka a nějaká vrchní barva jim určitě prodlouží životnost. Ty gumový dorazy doporučuju nasadit až po případným lakování. Chce to docela velkou sílu, normálně rukou by to tam nakroutil tak možná Železný Zekon.
Do horního dorazu gumu nasadíš jednoduše, stačí prostříknout lubrikantem (olej Konkor), dát do svěráku a tu gumu tam takhle narvat. Žádnej strach, ona se zas narovná, nic jí to neudělá. Spodní je rozměrnější, takže do svěráku nejde. Já to nakonec vyřešil tak, že jsem nadzvedl žigula, držák dorazu dal pod něj pod podlahu, gumu přidržel u podlahy v takovým přípravku z kusu tlustý fošny, do který jsem vydlabal díru na špičku gumy, aby neujížděla, a začal jsem auto spouštět, aby gumu do dorazu natlačilo vlastní vahou. Asi na třicátej pokus se to povedlo. Samozřejmě opět použít lubrikant
Na povolení těch vodorovnejch šroubů, co se lesknou na fotce za pružinou jsem si musel na radu Luďka Ondrůcha (ještě jednou thx) koupit takový prodlužovací tyčky na gola klíče, stačily mi dvě. Normálním očkem nemáš šanci to povolit, opět pouze práce pro Zekona, ale s těma tyčkama, který nasadíš na gola ořech, až ti koukaj ven z podběhu, nasadíš ještě nějakej zahnutej nástavec, na něj další tyč a díky délce tak máš při povolování takovej moment, že to jde povolit jen s o trochu větší silou než když povoluješ dobře utažený šrouby u kola. Ty gola přípravky taky nejsou dvakrát levný, ale když je máš v nářadí, tak můžu říct, že si na sebe setsakra vydělaj, takže nění třeba čehokoliv litovat. Naprostá lama jako já zvládla tu výměnu po večerech za tři dny, a dělal jsem to úplně sám.
Akorát při výměně bacha, když vytaháš všechny čtyři ty vodorovný šrouby, tak ti upadne nápravnice, takže je potřeba jí předtím podložit nebo přidržet druhým heverem. Na tohle vůbec budeš potřebovat minimálně dva hevery, nebo aspoň dostatek špalků, kusů fošen, cihel nebo podobnéhio podkladovacího materiálu.
Tak snad jsem to dal nějak dohromady, aby to mělo hlavu a patu. BTW, měnil jsem to zatím jen na levé straně, před cca dvěma lety, letos se chci v zimě konečně dokopat k tomu, že udělám i pravou.
Pokud jo, tak můžu říct, že to zas taková kalvárie není, ta výměna. V Ladě tady v Praze na Žižkově oba ty díly mívaj, dohromady vycházej na necelý dva tisíce, co se tak matně pamatuju. Horší je to se šroubama, já použil některý původní, jen jsem je zbavil rezu na té části co kouká ven, a namazal. Lada má bohužel nějaký unikátní stoupání závitu, takže tam, kde ti bude např. chybět už nepoužitelná matka, vyměň celej šroub. Hlavně se z prodavačů v Ladě snaž vyrazit matici, kterou se sešroubuje horní a spodní díl k sobě, ta původní bude asi v dost hrozným stavu. Já ji musel nakonec použít, ale nadšenej jsem z toho nebyl.
Doporučuju koupit v nějakým speciálním železářství šrouby odolný proti střihu, tj. že jdou mnohem hůř zlomit. Nejsou tak drahý. Dorazy sice seděj na takovým tom základním rámu karoserie, takže se ani nemůžou nějak hýbat, aby došlo ke zlomení šroubů, ale sichr je sichr.
Lakovat ty držáky nemusíš, ale dodávaj se v takový tý černý převozní barvě, takže základovka a nějaká vrchní barva jim určitě prodlouží životnost. Ty gumový dorazy doporučuju nasadit až po případným lakování. Chce to docela velkou sílu, normálně rukou by to tam nakroutil tak možná Železný Zekon.
Do horního dorazu gumu nasadíš jednoduše, stačí prostříknout lubrikantem (olej Konkor), dát do svěráku a tu gumu tam takhle narvat. Žádnej strach, ona se zas narovná, nic jí to neudělá. Spodní je rozměrnější, takže do svěráku nejde. Já to nakonec vyřešil tak, že jsem nadzvedl žigula, držák dorazu dal pod něj pod podlahu, gumu přidržel u podlahy v takovým přípravku z kusu tlustý fošny, do který jsem vydlabal díru na špičku gumy, aby neujížděla, a začal jsem auto spouštět, aby gumu do dorazu natlačilo vlastní vahou. Asi na třicátej pokus se to povedlo. Samozřejmě opět použít lubrikant
Na povolení těch vodorovnejch šroubů, co se lesknou na fotce za pružinou jsem si musel na radu Luďka Ondrůcha (ještě jednou thx) koupit takový prodlužovací tyčky na gola klíče, stačily mi dvě. Normálním očkem nemáš šanci to povolit, opět pouze práce pro Zekona, ale s těma tyčkama, který nasadíš na gola ořech, až ti koukaj ven z podběhu, nasadíš ještě nějakej zahnutej nástavec, na něj další tyč a díky délce tak máš při povolování takovej moment, že to jde povolit jen s o trochu větší silou než když povoluješ dobře utažený šrouby u kola. Ty gola přípravky taky nejsou dvakrát levný, ale když je máš v nářadí, tak můžu říct, že si na sebe setsakra vydělaj, takže nění třeba čehokoliv litovat. Naprostá lama jako já zvládla tu výměnu po večerech za tři dny, a dělal jsem to úplně sám.
Akorát při výměně bacha, když vytaháš všechny čtyři ty vodorovný šrouby, tak ti upadne nápravnice, takže je potřeba jí předtím podložit nebo přidržet druhým heverem. Na tohle vůbec budeš potřebovat minimálně dva hevery, nebo aspoň dostatek špalků, kusů fošen, cihel nebo podobnéhio podkladovacího materiálu.
Tak snad jsem to dal nějak dohromady, aby to mělo hlavu a patu. BTW, měnil jsem to zatím jen na levé straně, před cca dvěma lety, letos se chci v zimě konečně dokopat k tomu, že udělám i pravou.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
OK
Díky chlapy, hned mám o tom lepší obrázek.... venku je přeci jen zima a ze zkušenosti vím že je lepší se zeptat, protože ne všechny veci jsou tak jednoduchý jak vypadaj...
myslím nakonec že to zvladnu vyrobit z plechu, ...
myslím nakonec že to zvladnu vyrobit z plechu, ...
2000,-
tak to jsem rad, ze sem se po tom ani nepidil....
No a co se tyce povolovani, mam takovej svuj postup....
ocistit ocelakem - nastrikat olejem - horkovzdusna pistole (autogen lepsi) - Nekolik poradnych ran kladivem do matky - no a pak povolit
Rusky srouby nemaji specielni stoupani, normalni jemnej zavit. takze trebas u 12mm je to 1.25
No a tyhle srouby, se daji normalne koupit, aspon u nas. Samozrejme tzv. "ocelaky" 8.8 nebo vic.
prikladam par fotek, neni to tak hezke, ale drzi to....
tak to jsem rad, ze sem se po tom ani nepidil....
No a co se tyce povolovani, mam takovej svuj postup....
ocistit ocelakem - nastrikat olejem - horkovzdusna pistole (autogen lepsi) - Nekolik poradnych ran kladivem do matky - no a pak povolit
Rusky srouby nemaji specielni stoupani, normalni jemnej zavit. takze trebas u 12mm je to 1.25
No a tyhle srouby, se daji normalne koupit, aspon u nas. Samozrejme tzv. "ocelaky" 8.8 nebo vic.
prikladam par fotek, neni to tak hezke, ale drzi to....
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
viku, máš můj obdiv, náhodou to nevypadá vůbec zle, na to že je to dělaný doma. BTW, jak jsi tam přidělal ten horní gumovej doraz? Nebo jsi ho vypustil?
Ty dva tisíce za držáky na jedný straně jsou "cca", matně si pamatuju, že ten menší horní stál "cca" něco pod tisícovku, plácnu např. 700, a ten větší dolní držák už byl přes litr, opět nahodím "cca" 1200, takže suma sumárum něcelý dva tisíce, no... Holt kdybych měl doma svářečku a další mechanizmezečky na obrábění kovů, tak bych si to taky radši vyrobil, z toho má pak člověk úplně jinej životní pocit Každopádně mě to finančně určo vyšlo i s nákupem těch gola tyček a ořechů za litr levnějc než v nějakým servise, kde by to tam namontovali jen tak v převozní barvě a já bych dneska už byl naštvanej, jak je to zase zrezlý.
Jinak potvrzuju, že ty matky jsem taky prolil nejprv důkladně WéDéčkem, a až pak povoloval.
S tím stoupáním závitu - vycházel jsem jenom z toho, že jsem nebyl schopnej sehnat tu spojovací matku, co by pasovala, a poté, co jsem s tím držákem udělal lamerské kolečko po všech Baumaxech, Hornbaších a Obi wanech, jsem pohořel i ve dvou spešl obchodech se spojovacím materiálem.
Ještě dotaz: na těch dalších fotkách je vidět, že spáry mezi těmi držáky máš, odborně řečeno, zablemcány jakýmsi šedobílým hlenem. Hádám správně, že je to proti vlhkosti? A co to vlastně je, nějakej silikon nebo podobnej syntetickej sekret?
OT: Ehm, omlouvám se za svůj sloh, mám poněkud vyhulenou náladičku, ačkoliv jsem ničehož nepožil...
Ty dva tisíce za držáky na jedný straně jsou "cca", matně si pamatuju, že ten menší horní stál "cca" něco pod tisícovku, plácnu např. 700, a ten větší dolní držák už byl přes litr, opět nahodím "cca" 1200, takže suma sumárum něcelý dva tisíce, no... Holt kdybych měl doma svářečku a další mechanizmezečky na obrábění kovů, tak bych si to taky radši vyrobil, z toho má pak člověk úplně jinej životní pocit Každopádně mě to finančně určo vyšlo i s nákupem těch gola tyček a ořechů za litr levnějc než v nějakým servise, kde by to tam namontovali jen tak v převozní barvě a já bych dneska už byl naštvanej, jak je to zase zrezlý.
Jinak potvrzuju, že ty matky jsem taky prolil nejprv důkladně WéDéčkem, a až pak povoloval.
S tím stoupáním závitu - vycházel jsem jenom z toho, že jsem nebyl schopnej sehnat tu spojovací matku, co by pasovala, a poté, co jsem s tím držákem udělal lamerské kolečko po všech Baumaxech, Hornbaších a Obi wanech, jsem pohořel i ve dvou spešl obchodech se spojovacím materiálem.
Ještě dotaz: na těch dalších fotkách je vidět, že spáry mezi těmi držáky máš, odborně řečeno, zablemcány jakýmsi šedobílým hlenem. Hádám správně, že je to proti vlhkosti? A co to vlastně je, nějakej silikon nebo podobnej syntetickej sekret?
OT: Ehm, omlouvám se za svůj sloh, mám poněkud vyhulenou náladičku, ačkoliv jsem ničehož nepožil...
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Vsade na Lade je stupanie zavitu 1.25 co je uplne bezne, akurat to samozrejme nemaju v kazdom malom zeleziarstve. Ak bude mat niekto nejaky problem so sroubom ci matkou, kludne nech mi napise sz, neni problem zohnat ktorekolvek srouby ci matky lepsie ako origo aj s origo stupanim....
Pravdu povediac, ja doma zvaracku mam, ale za 1000ku by som sa s tou vyrobou nejebal
Akurat asi kym to mam zdrave to radsej vytiahnem a dam pozinkovat, kedze v tom stoji bahno a ine fajnoty, ziadna farba tomu dlho odolavat nebude.
Pravdu povediac, ja doma zvaracku mam, ale za 1000ku by som sa s tou vyrobou nejebal
Akurat asi kym to mam zdrave to radsej vytiahnem a dam pozinkovat, kedze v tom stoji bahno a ine fajnoty, ziadna farba tomu dlho odolavat nebude.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Horni doraz tam samozrejme mam. Navrtal jsem diru a jeste okolo privaril pasky aby se pri stlaceni neohybal do stran.
jj nacpal(napatlal, opatlal:) jsem tam silikon. lepsi nez aby se tam drzelo bahno....
Vyroba trvala cca 2hod. coz me za usetrenou 1000,- stoji.....
Kdyz jsem Nivku koupil, umel jsem tak leda vymenit svicky na motoru. Dneska uz vymejslim a montuju na ni kdejake kraviny. Takze sem se diky ni i neco naucil!
jj nacpal(napatlal, opatlal:) jsem tam silikon. lepsi nez aby se tam drzelo bahno....
Vyroba trvala cca 2hod. coz me za usetrenou 1000,- stoji.....
Kdyz jsem Nivku koupil, umel jsem tak leda vymenit svicky na motoru. Dneska uz vymejslim a montuju na ni kdejake kraviny. Takze sem se diky ni i neco naucil!
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Holt všechno je sranda, když se to umí... A když se to neumí, je to velký umění, nebo až magie... Ale líbí se mi na tom "domorobo" jedna věc, že je to vpředu otevřený, takže větší část bordýlku může volně odtékat a neusazuje se to, nebo ne tolik. Aspoň to dělá takovej dojem.vik2 píše:Vyroba trvala cca 2hod. coz me za usetrenou 1000,- stoji.....
Tak to jsme dva, ačkoliv do toho, abych si postavil druhou Nivu čistě do terénu podle vzoru "takhle to mělo tehdy na tom rýsovacím prkně vypadat, molodci!", mám ještě hooodně dalekovik2 píše:Kdyz jsem Nivku koupil, umel jsem tak leda vymenit svicky na motoru. Dneska uz vymejslim a montuju na ni kdejake kraviny. Takze sem se diky ni i neco naucil!
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
To ze to ma Vik otvorene sa paci aj mne a kedze to je take hrube tak to aj vydrzi - ten origo profil by sa zbortil keby to niekto tak narezal.
S tymi svieckami - ja ked som kupil prvu Ladu, nevedel som ani kde take sviecky vobec su
S tymi svieckami - ja ked som kupil prvu Ladu, nevedel som ani kde take sviecky vobec su
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4