Stránka 1 z 2

Záludnosti dobijania na - Favorit 1,3 spi

Napsal: pát lis 21, 2008 18:34
od Cory
Zdar, kamarat ma problem s dobijanim na favorite. Altik prestal dobijat, tak sa vymenil za iny a teraz kontrolka dobijania svieti nejak divne - ked nastartuje kontrolka sa slabo rozsvieti a s pridavanim sa intenzita zvysuje

Napsal: pát lis 21, 2008 22:00
od FOMA
Vypadá to na klasickou závadu u favasu v dobíjení-vadné pomocné diody(popř.někde na diodovým bloku studený spoj)ale spíš zázím na provalenou pomocnou diodu(to jsou ty malé)

U Favase to bývaly většinou jen dvě závady na altíku a to(špatné relé s uhlíky nebo diodový blok zejména pomocné(budící)diody).

Napsal: sob lis 22, 2008 10:57
od Saša
Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .

Napsal: sob lis 22, 2008 12:34
od Zajda
Saša píše:Altíky Fa a Fe trpí vrozenou (výrobní) vadou . Povolují se tam šroubové spoje na diodovém můstku a pak odejde nějaká dioda . Po opravě je dobré dát pod matičky vějířkové podložky .
a zakapnout barvou

Napsal: pon lis 24, 2008 10:06
od Marek
Přesně tak, jednoznačně dioda. O této vadě MAGNETONových alternátorů u Favoritů už bylo napsáno mraky věcí.

Napsal: čtv říj 14, 2010 20:54
od MartasBrno
Využiju tohoto tématu.

Řešil jsem dobíjení na feldě.

Diagnoza byla taková, že altík na volnoběh nedával nic, se zvyšujícíma otáčkama napětí stoupalo někam k 17 - 18V. Tak jsem jen koukl na světla, jestli tam sou ještě žárovky a vyměnil regulátor v altíku za jeden opravdu pěkný, skoro nový, snad jen lehce zajetý.
Výsledek: Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.

Sedají si uhlíky, nebo je tam jiná vada? Uvidíme co to bude dělat po pár (desítkách?) km.

Napsal: čtv říj 14, 2010 21:15
od Ivo
MartasBrno píše:Po nastartování svítí kontrolka dobíjení a altík nedobíjí. Stačí ale ťuknout do plynu, nebo jej jakkoliv ovládnout a dobíjení se ihned srovná a krásně, přímo vzorově funguje.
Vím, že toto bylo normální na favoritech. Bratranec ke mě s jedním jezdil a zásadně startoval bez toho, aby se aspoň trochu dotkl plynu. A pokaždé si stěžoval, že mu to nedobíjí. Nebyl jsem schopný mu vysvětlit, že se nemusí bát šlápnout na plynový pedál, protože to není žádný Ferat, z filmu. Počítám, že u felicie to může být obdobné.

Napsal: čtv říj 14, 2010 21:24
od MartasBrno
Ano, to je asi identická situace. Takže su klidnej. Děkuju. Ikdyž ale moje představa o funkci je trochu jiná...

Napsal: čtv říj 14, 2010 21:27
od Ivo
Ještě si vybavuju, že v práci jsme měli služebního formana a tam to bylo to samé. Po nastartování se muselo ťuknout po plynu, aby se altík chytl a začal dobíjet.

Napsal: čtv říj 14, 2010 22:19
od MartasBrno
No, ale dotyčný mi psal, že mu to po cestě domů udělalo zase nějakej pras, takže to příště rozeberem kompletně...

Napsal: pát říj 15, 2010 07:44
od Marek
Jj, Favority a Felicie to mívaly úplně běžně, zejména na 55A alternátorech (70A už to moc nedělaly). Neřešil bych to, stejně to vyřešit nelze a v zásadě to není špatně.

Napsal: pát říj 15, 2010 07:46
od dvk
Jo, potvrzuju, mám doma v lesním samohybu altík 55A z Favorita, dělá přesně co popisujete.

Napsal: pát říj 15, 2010 09:11
od MartasBrno
Jasně. ale kamošovi prý to nabíjení vypadlo prý na chvíli během cesty, což je špatně. A když čtu o těch povolených diodách, tak bych to radši otevřel a zkontroloval, než odpráskne další regler.

Napsal: pát říj 15, 2010 10:36
od Petr HC
Marek píše:Jj, Favority a Felicie to mívaly úplně běžně, zejména na 55A alternátorech (70A už to moc nedělaly). Neřešil bych to, stejně to vyřešit nelze a v zásadě to není špatně.
Šroubovací 15 A diody se běžně povolovaly ("tečením" měděných upevňovacích šroubů - obdoba"tečení" hliníkových vodičů pod svorkami) , což bylo podporováno značnými výkyvy okolních i vlastních teplot. U novějších alternátorů se používaly 20 A diody upevněné zalisováním do chladícího tělesa.

Napsal: pát říj 15, 2010 17:03
od Saša
Typická závada Škodováckých altíků až po Fábie je povolování vnitřních šroubových spojů ! Pomůže jedině demontáž a Loctite .