Stránka 1 z 15

Výměna tlumičů pérování

Napsal: pát pro 21, 2007 19:35
od tavri
Chystám se na zadní tlumiče, podle návodu by nemusel být potřeba stahovák, který beztak nemám. Už jste to někdo měnil?

Napsal: pát pro 21, 2007 19:56
od Štěpán
Já jsem to dělal na SAMAŘE. Zvedneš zadek za kastli, tak aby viselo kolo. Odšroubuješ spodní šroub a vytáhneš ho. Potorm odšroubušeš horní matku a tlumič máš venku. Zpětně ho tam hodiš tak, že tyč z tlumiče vytáhneš co nejvíc a strčiš do díry pro tlumič a bez malý podložku bys měl chytit aspoň na jeden-dvy závity. Potom upevníš spodek a dotáhneš ho a nasadíš kolo a lehce spustíš auto dolu, aby jsi trošku stlačil pružinu a pak odšroubuješ horní matku strčíš všechny podložky a dotáhneš matici.
Já jsem měl levej vyměněnej ani né za hodinku, včetně očištění pružiny a namazání pružiny a tlumiče vazelinou, aby nerezavěli.

Napsal: ned pro 23, 2007 16:12
od tavri
ok díky, to zvládnu. Mám obavu, jak jsem tam dával kdysi ty kostky, tak té nápravě se moc nechtělo prověsit dolů, tedy jako že tam už nebude moc vůle pro nestačenou pružinu a nechytím šroub do oka tlumiče. Potřebovat budu tak dalších 5 cm... To bych musel povolit obě strany naráz, což při montáži v garáži zrovna moc nejde. Uvidíme, nějak si poradím. ;-)
Zajímavý článek o tlumičích pro 2112 jsem našel tady: http://www.autoreview.ru/archive/2006/1 ... absorbers/

Napsal: ned pro 23, 2007 19:03
od plavec
Jaký tam budeš dávat tlumiče? Ruský, nebo nějakou běžnou značku? A cena? :roll:

Napsal: pon pro 24, 2007 10:55
od tavri
Budu tam dávat ruský. Jsou to originály na Samaru. Cena? Bylo to součástí balíku nových ND na Samaru, který jsem koupil. Co se hodí si nechám, zbytek prodám dál.

Napsal: pon pro 24, 2007 16:38
od plavec
tavri píše:Budu tam dávat ruský. Jsou to originály na Samaru. Cena? Bylo to součástí balíku nových ND na Samaru, který jsem koupil. Co se hodí si nechám, zbytek prodám dál.
Kdyby Ti něco přebývalo nabídneš taky nějaký to haraburdí tady na klubu? Hodila by se mi komplet elektrika a motor. :D počítač, řídící jednotka, blok zapalování, ale dík tu krabici si můžeš nechat, třeba ještě někdo dává papír do sběru . :P


Ale teď vážně: nemáš v tý záhadný krabici mlhovky?a Těsnění pod hlavou?

Napsal: pon pro 24, 2007 17:59
od tavri
Byly to díly na Samaru. Termostat, destičky, pakny, víčko nádržky, výfuk, tlumiče, rozvoďák atd. si nechávám. Všechno co nepasuje na 211x a je pouze pro Samaru - nárazník, sklíčka, kličky, klíňák, hadice, zap. blok, cívka, kabely a jiný kraviny prodávám. Něco už jsem dal do sekce Bazar. Když nebude zájem tady, střelím to nějakému servisu nebo to půjde do annonce či na aukro.
Zatím je zima, v mrazu se do toho poušťět nebudu. Mrkám na www.autolada.ru co s předníma tlumičema, jestli tam půjdou nebo ne :-)
Mimochodem, taky tam jsou novořaďáci extra v «Десятое» семейство :-D a jednoznačně mají nejvyšší topic 486521 příspěvků. V těsném závěsu je sekce Samara 474131 a poklábosme (Кофейня и курилка - nádherný název) 452539 příspěvků. Mimochodem, krabice jsou na pokraji zájmu 173064 (nebo tam kam už dávno patří - ve šrotu :twisted: )
Ale to jsem odbočil... v té krabici zas toho tolik nebylo... bral jsem to hlavně kvůli těm tlumičům.
Počítač jsem viděl tady http://www.allegro.pl/item283150674_kom ... amara.html
Těsnění tam bude taky... nebo doporučuji zajet na Gieldu v Lubinu, je to každou sobotu. Ještě se nestalo, že by tam něco nebylo. I když u Lady 211x jeden neví...

Napsal: pon pro 24, 2007 19:00
od tavri
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t= ... FB&start=0
Dobrá hláška:
economist6 píše:...Создателем верхнего крепления задней стойки дать бы по голове за это извращение....
A tady dobrý nápad udělat si šmrdlací trubku:
Волк píše:Извините за качество фотки:Obrázek

Napsal: pon pro 24, 2007 19:49
od rudo.
Keď som to dvíhal na kocky, tak sa mi maximálne nedarilo. Všetko bolo zapečené na tlmičoch aj dole aj hore. Musel som použiť rozbrusovačku a dole skrutky ňou odrezať. Jeden tlmič som pri tej príležitosti vymenil, pretože manžeta bola spadnutá a tyčka od nečistoty vyhryzená a tlmič bol v prdeli. Dosť som sa na tom narobil. Robil som to podľa RU návodu. Je pre mňa ťažké popísať čo všetko to obnáša, lebo sa mi nedarilo, na ktorú skrutku, či maticu som siahol, tak neišla. Ak toto porovnám s Tavriou, tak práve pri tom bola určite lepšie aj kvalitou aj konštrukčným riešením, aspoň si to myslím. Zadné tlmiče boli OK aj po 110000 km a, že som ich vyberal a menil, (dával som predné tlmiče do zadu a to bol môj výmysel na ktorý som bol vtedy patrične hrdý, lebo to sedelo, ako šerbeľ na zadok a auto zmenilo jazdné vlastnosti) tak toto bolo naozaj oproti mojej terajšej Lade hračka. Takže ti poprajem len veľa zdaru, Tavri, ale to to som ti veľmi nepomohol, čo ma dosť mrzí. Prajem veselé vianoce.

Napsal: pon pro 24, 2007 20:04
od rudo.
Na zadné tlmiče netreba sťahovák!!! Opravujem, čo som napísal: dával som predné pružiny na Tavrii do zadu. Na zasunutie tyčky hore do karosérie som použil, nepametám už aký trubkový kľúč. Tlmič som kúpil slovenský do Samary a vlastnosťami sa len približoval pôvodnému. Boli aj horšie a lacnejšie na UA. Viem, že som mal dať originál desiatkový a to je ku Samaráckemu jeho vlastnosťami pán tlmič aspoň si to myslím, no ja tu po diaľnici nechodím a do 150-siat mi to stačí, viac som na tom neišiel, vlastne jazdí na tom, ako z Tavriou.

Napsal: úte pro 25, 2007 10:02
od tavri
A jak se chová samarácký tlumič oprotí desítkovému? V čem je rozdíl?
Auto se mi strašně houpe a do zatáček se bojím.
Na Tavrii byl na zadku tlumič řešen jako sestava, dole jeden šroub a nahoře tři a tlumič šel ven jako celek. Pružiny na Tavrii měly stejný průměr, pravda.

Napsal: úte pro 25, 2007 13:28
od Čahoun
tavri píše:nebo doporučuji zajet na Gieldu v Lubinu, je to každou sobotu. Ještě se nestalo, že by tam něco nebylo. I když u Lady 211x jeden neví...
Tavri,do Lubinu jezdím šest let,ale na Ladu nemají nic ani prodejci druhovýroby,ani blbý čelní okno,natož lidi co prodávají použitý věci.Jen jeden týpek vedle parkoviště má na objednání výfuk.

Napsal: úte pro 25, 2007 19:46
od zelvotron
tavri píše:Dobrá hláška:
economist6 napsal:
...Создателем верхнего крепления задней стойки дать бы по голове за это извращение....
No jenže tomu prdlačku rozumim a překladač se taky nechytá, přitom článek o crashtestu desítky zvlád docela dobře :-)

A jak je to s těma kostkama, takže jak sem to pochopil tak na to stačí hever a gola?

Napsal: úte pro 25, 2007 19:57
od tavri
Váňa píše, že by těm, co vymysleli horní uchycení zadního tlumiče dal po hlavě - volně přeloženo
Kostky jsou v pohodě, stačí hever a gola nebo spíš stranový klíč, na oříšek od goly tam nebylo místo, protože se tam plete brzdová hadička nebo něco... už si to nepamatuji. Ale je to brnkačka. Uvidíme, jestli ten šroub po letech opět povolím :-D

Napsal: čtv pro 27, 2007 09:39
od rudo.
Tlmič do Desiatky ide úplne ľahúčko do vnútra a ťažko von, do Samary ťažšie do vnútra a ťažko von, dokonca predávajú aj také tlmiče do Samary, že idú rovnako ťažko do vnútra ako von. Ešte spomeniem, že spodné skrutky na tlmičoch som mal tak zapečené v gumených puzdrach v tlmiči, že som ich musel odrezať rozbrusovačkou a keď som vybral tlmič von, tak ani potom vo zveráku som tú skrutku vybiť nemohol, tak som to musel vymlátiť von aj s tým gumeným puzdrom, ktoré som musel nahradiť novým a až tak som pôvodný dobrý tlmič založil naspäť. Na vkladanie toho puzdra sa používa špeciálny prípravok, keďže ten nemám tak som sa pri tom zapotil, ale aj tak sa to dá, ale ide to naozaj dosť blbo.