Stránka 1 z 3
Blikání kontrolky dobíjení
Napsal: pát říj 31, 2008 21:48
od Wenca084
Zdravím, objevila se mi dneska taková malá závada na mé 21061, Asi tak při 3000ot /min motoru začne problikávat kontrolka dobíjení a a problikává až do max. otáček motoru. Ale přitom napětí na baterii je stálé a světla při jízdě ve tmě nepohasínají a ani se nejeví známka poruchy dobíjení... Co by to mohlo způsobovat??? děkuji za radu...wenca
Napsal: pát říj 31, 2008 21:54
od Jelen
Podívej se na relátko kontrolky dobijeni - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.
Napsal: pát říj 31, 2008 21:58
od Wenca084
Jelen píše:Podívej se na relátko kontrolky blinkru - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.
Mohu se zeptat - - Jakou to může mít souvislost s kontrolkou dobíjení??Blikače jsou přece samostatný okruch né??No zkusím se zejtra na to mrknout až se vrátím z práce..
Napsal: pát říj 31, 2008 22:02
od Nemo
...Nebo pro začátek jen očistit jeho kontakt na kostru,a přívodní fastony.(+faston na altíku) Ono je na to zvlášť citlivé, vzhledem k minimálním proudům.
Napsal: pát říj 31, 2008 22:11
od Laďuša
Wenca084 píše:Jelen píše:Podívej se na relátko kontrolky blinkru - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.
Mohu se zeptat - - Jakou to může mít souvislost s kontrolkou dobíjení??Blikače jsou přece samostatný okruch né??No zkusím se zejtra na to mrknout až se vrátím z práce..
Kontrolka dobíjení je v obvodu, kterej spíná, resp. rozpíná relé v závislosti na napětí dodávaným alternátorem. Tam žádnej blikač neni, to má svítit, pokud nedobíjí. Jestliče problikává, tak by to opravdu mohlo bejt špatným relé.
EDIT: Ach jaj ty Jelene, toho blinkrů jsem si vůbec nevšim, viděl jsem relé, pak pravej podběh, znáš to, člověk si při čtení rychlejš domejšlí, než čte
(Ale to jako fakt). Takže tu citaci tu ale necham, jen ať to všichní vidí
Napsal: pát říj 31, 2008 22:18
od Jelen
Přečti si znova co jsem napsal. citoval jsi blbost, kterou jsem hned opravil, ještě před tvou citací a to dost dlouho. Tak nevim, proč jsi to přepsal, tak jsem to nenapsal.
Napsal: sob lis 01, 2008 08:58
od EMI
Wenca084, nemáš náhodou vyměněný regulační relátko dobíjení? mě to dělalo todle...já měl koupený polovodičový, dal ho tam a ono bylo tak "chytrý" že při plnej baterii a středních otáčkách motoru, kdy byla spotřeba menší než dával altík, tak ho v pravidelných intervalech odpínalo a vlastně nedobíjelo a kontorlka blikala
jinak když budeš u kontroly kontaktů tak očisti i pojistku dobíjení, i když pokud píšeš že napětí nekolísá tak to asi zde nebude ale projistotu.
Napsal: ned lis 02, 2008 19:15
od FOMA
Já chtěl mermomocí elektronické relé na své auto tak jsem koupil od Vashenkova a ihned jej vyměnil vše o.k.Po ujetí cca 2000km mi občas (zejména při volnoběhu )začala problikávat kont.dobíjení ,původně jsem myslel,že se jedná o krátké uhliky,ale jak se začalo stmívat tak jsem zjistil,že el.soustava,,mrká,,....vše zapříčinila pouze volná pojistka!viz téma mrkání
Napsal: pon lis 03, 2008 13:44
od Wenca084
EMI píše:Wenca084, nemáš náhodou vyměněný regulační relátko dobíjení? mě to dělalo todle...já měl koupený polovodičový, dal ho tam a ono bylo tak "chytrý" že při plnej baterii a středních otáčkách motoru, kdy byla spotřeba menší než dával altík, tak ho v pravidelných intervalech odpínalo a vlastně nedobíjelo a kontorlka blikala
jinak když budeš u kontroly kontaktů tak očisti i pojistku dobíjení, i když pokud píšeš že napětí nekolísá tak to asi zde nebude ale projistotu.
Né, nic jsem nevyměnoval, vše vypadá že je to tam už od výroby,jelikož jsem furt v práci ,tak jsem ani neměl čas na to relé se podívat.. Tak doufam že se na to nes večer juknu....wenca
Napsal: pon lis 03, 2008 20:29
od Wenca084
Nebudete tomu veřit, ale vrtal jsem se v těch spojích, napružil pojistky, nekolikrát zasebou jsem vždy v pohodě nastartoval a furt se zavada jeví stejně, až když jsem zase nastartoval v pohodě na jedno tuknutí tak se najednou rosvítila kontrolka dobíjení a už svítila furt (klínák nebyl spadlej), tak jsem to chcíp a že to skusím nastartovat znovu a vono ouhle, ani si to neškrtlo, motor se pomalinku převalil a to bylo vše , už jsem nenastartoval , nevím čím to je ale uplně vybito, za tu dobu co jsem to zkoušel tak jsem to natočil asi 5x a vždy to chytlo na otočení, tak nechápu jak se mohla najednou ta baterka takhle vybít... Dal jsem tam tedy jinou baterku z jinýho auta a chytlo to normálně, po nastartování kontrolky zhasla a už ani jednou nezablikla, zustala zhasnutá i když jsem to vytočil...myslíte že za vším mohla stát ta baterie?? Dal jsem jí na nabíječku, zejtra jí tam dám a uvidíse, jestli se to bude opakovat...No je mi to celé strašně divné a nepochopitelné..wenca
Napsal: pon lis 03, 2008 20:38
od Marek89
Môže za to batéria. Aká stara je ta baterka ?
Napsal: pon lis 03, 2008 21:06
od Wenca084
1 a půl roku , 62Ahod
Napsal: pon lis 03, 2008 21:12
od EMI
nabij baterku a pokud máš zátěžák tak změř a bude jasno
Napsal: úte lis 04, 2008 07:15
od Wenca084
zatěžák nemám, ale napadlo mě, jestli se náhodou nerosypal jeden článek. Furt nabíjím....
Napsal: úte lis 04, 2008 15:44
od Saša
Baterie může i takovým spůsobem odejít . Přeruší se propojka mezi nějakým článkem . Může se stát že se to na chvilku "opraví" (přivaří) , ale pokud je to "studeňák" uvnitř baterie tak to v zimně při velkém odběru uvnitř uhoří , a je "hotovo"
Pokud to nebyl jen špatný kontakt na svorce baterie a výměnou Si to neopravil .