Stránka 1 z 3

Blikání kontrolky dobíjení

Napsal: pát říj 31, 2008 21:48
od Wenca084
Zdravím, objevila se mi dneska taková malá závada na mé 21061, Asi tak při 3000ot /min motoru začne problikávat kontrolka dobíjení a a problikává až do max. otáček motoru. Ale přitom napětí na baterii je stálé a světla při jízdě ve tmě nepohasínají a ani se nejeví známka poruchy dobíjení... Co by to mohlo způsobovat??? děkuji za radu...wenca

Napsal: pát říj 31, 2008 21:54
od Jelen
Podívej se na relátko kontrolky dobijeni - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.

Napsal: pát říj 31, 2008 21:58
od Wenca084
Jelen píše:Podívej se na relátko kontrolky blinkru - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.
Mohu se zeptat - - Jakou to může mít souvislost s kontrolkou dobíjení??Blikače jsou přece samostatný okruch né??No zkusím se zejtra na to mrknout až se vrátím z práce..

Napsal: pát říj 31, 2008 22:02
od Nemo
...Nebo pro začátek jen očistit jeho kontakt na kostru,a přívodní fastony.(+faston na altíku) Ono je na to zvlášť citlivé, vzhledem k minimálním proudům.

Napsal: pát říj 31, 2008 22:11
od Laďuša
Wenca084 píše:
Jelen píše:Podívej se na relátko kontrolky blinkru - je na pravém podběhu. Může mít vevnitř špatný kontakt a vibracema může zlobit. Zkus ho vyměnit.
Mohu se zeptat - - Jakou to může mít souvislost s kontrolkou dobíjení??Blikače jsou přece samostatný okruch né??No zkusím se zejtra na to mrknout až se vrátím z práce..
Kontrolka dobíjení je v obvodu, kterej spíná, resp. rozpíná relé v závislosti na napětí dodávaným alternátorem. Tam žádnej blikač neni, to má svítit, pokud nedobíjí. Jestliče problikává, tak by to opravdu mohlo bejt špatným relé.

EDIT: Ach jaj ty Jelene, toho blinkrů jsem si vůbec nevšim, viděl jsem relé, pak pravej podběh, znáš to, člověk si při čtení rychlejš domejšlí, než čte ;) (Ale to jako fakt). Takže tu citaci tu ale necham, jen ať to všichní vidí :P

Napsal: pát říj 31, 2008 22:18
od Jelen
Přečti si znova co jsem napsal. citoval jsi blbost, kterou jsem hned opravil, ještě před tvou citací a to dost dlouho. Tak nevim, proč jsi to přepsal, tak jsem to nenapsal.

Napsal: sob lis 01, 2008 08:58
od EMI
Wenca084, nemáš náhodou vyměněný regulační relátko dobíjení? mě to dělalo todle...já měl koupený polovodičový, dal ho tam a ono bylo tak "chytrý" že při plnej baterii a středních otáčkách motoru, kdy byla spotřeba menší než dával altík, tak ho v pravidelných intervalech odpínalo a vlastně nedobíjelo a kontorlka blikala :D jinak když budeš u kontroly kontaktů tak očisti i pojistku dobíjení, i když pokud píšeš že napětí nekolísá tak to asi zde nebude ale projistotu.

Napsal: ned lis 02, 2008 19:15
od FOMA
Já chtěl mermomocí elektronické relé na své auto tak jsem koupil od Vashenkova a ihned jej vyměnil vše o.k.Po ujetí cca 2000km mi občas (zejména při volnoběhu )začala problikávat kont.dobíjení ,původně jsem myslel,že se jedná o krátké uhliky,ale jak se začalo stmívat tak jsem zjistil,že el.soustava,,mrká,,....vše zapříčinila pouze volná pojistka!viz téma mrkání :wink:

Napsal: pon lis 03, 2008 13:44
od Wenca084
EMI píše:Wenca084, nemáš náhodou vyměněný regulační relátko dobíjení? mě to dělalo todle...já měl koupený polovodičový, dal ho tam a ono bylo tak "chytrý" že při plnej baterii a středních otáčkách motoru, kdy byla spotřeba menší než dával altík, tak ho v pravidelných intervalech odpínalo a vlastně nedobíjelo a kontorlka blikala :D jinak když budeš u kontroly kontaktů tak očisti i pojistku dobíjení, i když pokud píšeš že napětí nekolísá tak to asi zde nebude ale projistotu.
Né, nic jsem nevyměnoval, vše vypadá že je to tam už od výroby,jelikož jsem furt v práci ,tak jsem ani neměl čas na to relé se podívat.. Tak doufam že se na to nes večer juknu....wenca

Napsal: pon lis 03, 2008 20:29
od Wenca084
Nebudete tomu veřit, ale vrtal jsem se v těch spojích, napružil pojistky, nekolikrát zasebou jsem vždy v pohodě nastartoval a furt se zavada jeví stejně, až když jsem zase nastartoval v pohodě na jedno tuknutí tak se najednou rosvítila kontrolka dobíjení a už svítila furt (klínák nebyl spadlej), tak jsem to chcíp a že to skusím nastartovat znovu a vono ouhle, ani si to neškrtlo, motor se pomalinku převalil a to bylo vše , už jsem nenastartoval , nevím čím to je ale uplně vybito, za tu dobu co jsem to zkoušel tak jsem to natočil asi 5x a vždy to chytlo na otočení, tak nechápu jak se mohla najednou ta baterka takhle vybít... Dal jsem tam tedy jinou baterku z jinýho auta a chytlo to normálně, po nastartování kontrolky zhasla a už ani jednou nezablikla, zustala zhasnutá i když jsem to vytočil...myslíte že za vším mohla stát ta baterie?? Dal jsem jí na nabíječku, zejtra jí tam dám a uvidíse, jestli se to bude opakovat...No je mi to celé strašně divné a nepochopitelné..wenca

Napsal: pon lis 03, 2008 20:38
od Marek89
Môže za to batéria. Aká stara je ta baterka ?

Napsal: pon lis 03, 2008 21:06
od Wenca084
1 a půl roku , 62Ahod

Napsal: pon lis 03, 2008 21:12
od EMI
nabij baterku a pokud máš zátěžák tak změř a bude jasno :wink:

Napsal: úte lis 04, 2008 07:15
od Wenca084
zatěžák nemám, ale napadlo mě, jestli se náhodou nerosypal jeden článek. Furt nabíjím....

Napsal: úte lis 04, 2008 15:44
od Saša
Baterie může i takovým spůsobem odejít . Přeruší se propojka mezi nějakým článkem . Může se stát že se to na chvilku "opraví" (přivaří) , ale pokud je to "studeňák" uvnitř baterie tak to v zimně při velkém odběru uvnitř uhoří , a je "hotovo"
Pokud to nebyl jen špatný kontakt na svorce baterie a výměnou Si to neopravil .