Stránka 1 z 2
Niva je fulltime4x4? ANO. Popis "fulltajmu"+ offr
Napsal: stř říj 29, 2008 17:59
od xavier911
ahoj, som tu novy a zaujimam sa o kupu Nivy a mam dotaz, na ktory som zatial nenasiel odpoved, je Niva fulltime 4x4, alebo ma pripojitelny predok, ak ma pripojitelny predok, tak manualne pakou, alebo ma nejake pneumaticke rychlobezky, alebo ako sa to vola?
diky za odpoved
Napsal: stř říj 29, 2008 18:00
od Cory
niva ma staly pohon prednej a zadnej napravy + uzavierku medzinapravoveho diferencialu....volnobezky nema. A najdes tam ja redukciu.
Napsal: stř říj 29, 2008 18:02
od xavier911
Cory píše:niva ma staly pohon prednej a zadnej napravy + uzavierku medzinapravoveho diferencialu....volnobezky nema. A najdes tam ja redukciu.
super, diky za odpoved, takze nieco ako subaru, hej?
Napsal: čtv říj 30, 2008 09:11
od vik2
Covece tak Subi nevim, ale tenhle system maji nekery Toyoty(LC80 a vyssi) Mercedes G(novejsi modely), LR Discovery, Nova GrandVitara, a dalsi...
Napsal: sob lis 01, 2008 17:16
od citron
Forestr je permanentní 4x4 jako další Subárka.
Napsal: pon lis 24, 2008 13:10
od Komunar
Pokud je Niva fulltime 4x4 tak mám
asi nějakou chybu. Potřeboval jsem shodit zadní
brz.buben zvedl jsem zadní hnané kolo, zařadil 5q.
šlapal na plyn, podle tacháče "rychlost otřesná" a nic.
Máňa stála jako by nevěděla, že má přední náhon.
Je to normální stav?
Po zařazení uzávěrky šplhá jako veverka.
Napsal: pon lis 24, 2008 13:12
od Cory
Komunar píše:"rychlost otřesná" a nic.
pretoze ma medzinapravovy diferencial a po zaradeni uzavierky sa musi pohnut.
Napsal: pon lis 24, 2008 13:17
od Komunar
Uzávěrka je mi jasná,
ale s tím zvednutým kolem tom nerozumím.
Potřeboval bych to vysvětlit - ale jako blbému
Napsal: pon lis 24, 2008 13:33
od Cory
tak predstav si prednu napravu ako lave koleso a zadnu napravu ako prave koleso a medzi nimi diff (v nasom pripade medzinapravovy). Ked zdvihnes prave koleso (zadnu napravu), tak sa bude tocit vo vzduchu a lave koleso (predna naprava) bude stat. A teraz sa urcite pytas, preco sa netocia obidve kolesa na zadnej naprave.Odpoved je jednoducha - je tam dalsi diferencial, takze tocit sa bude len to zvihnute koleso.
Da sa to povedat aj tak, ze tocivy moment sa prenasa tou "lahsou cestou"
Napsal: pon lis 24, 2008 13:50
od Komunar
Jasné poňal,
a že na šlizkem podkladu při protáčení kola to funguje
Napsal: pon lis 24, 2008 16:41
od vik2
ach jo, dalsi, kolikrat se na to jeste nekdo zepta..... kolikrat se to sem jeste naspise...
Napsal: pon lis 24, 2008 20:08
od Luděk Ondrůch
Viku bomba schéma.
Napsal: úte lis 25, 2008 08:43
od Komunar
Konečně polopatistické objasnění.
Za všechny mně podobné DÍK
Napsal: úte lis 25, 2008 16:07
od termi4x4
vik2 píše:ach jo, dalsi, kolikrat se na to jeste nekdo zepta..... kolikrat se to sem jeste naspise...
viku hezkej obrazek, mohl bys na nem popsat jak funguje spera v zadu
Napsal: úte lis 25, 2008 20:10
od vik2
Ty wado takovej uspech s jednim obrazkem
offrotec funguje takto, oranžove kolicky spoji ozubene kolo s obalem kose. tim se vyradi funkcediferencialu...
Jsou i jine systemy: