Spojka - nová, nevypne a klouže

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Spojka - nová, nevypne a klouže

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem v pátek s Tommelem osadil na bratránkův VAZ 21061 novou spojku. Jelikož byl lehce vyběhaný setrvák, koupil jsem přítlačák a lamelu typu 2106. Po smontování se objevil obligátní problém s hlavním spojkovým válcem, který jsem však včera vyřešil.
Spojka však nefunguje tak jak by měla, popravdě vůbec nechápu. Dělal jsem toto už x-krát a vždy bez jediné chybičky. Navíc na výměně přeci není co zku*...

Problém: Po nastartování a sešlápnutí spojky ( a to i když spojku "násilně" vypnu vyšroubováním štelovacího šroubu) nejde zařadit rychlost. Rychlost tam jde akorát narvat silou. Podle toho jak je nastaven spodní seřizovací šroub, spojka po násilném zařazení a puštění pedálu spojky buď úplně klouže (auto se lehce pohne) nebo klouže jen decentně. Ovšem při správném seřízení spojky rychlost zařadit nejde. Tak a teď babo raď. Při montáži jsme postupovali troufám si říct celkem odborně. Lamela vystředěna trnem, namontováno nové vypínací ložisko, správně usazené do vypínací vidlice, vypínací vidlice správně usazená na kulový čep, vypínací vidlice se zdála bez poškození. Při montáži převodovky jsme dávali pozor na třecí kroužek přítlačného talíře, kontroloval jsem těsně před doražením převodovky na blok motoru...

Spojkový mechanismus (čili oba spojkové válce) nyní už fungují bez problému. Celý systém odvzdušněn. Ovšem jak říkám, vše se děje i při vypnutí spojky "natvrdo" na seřizovacím šroubu.

Teď koukám na účet, že mi dali lamelu 2106, přítlačák 2101. Může být chyba v tom? Už jsem z toho tak zblbý, až mě napadají i pěkný hlouposti ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Napadají mě dvě věci:

- domeček ložiska má jiné rozměry a spojka pak správně nevypíná/nezapíná
- osazením širší lamely 2106 lamela bere jen krajem po nevyběhané části setrvačníku. Proto spojka klouže a nezabírá.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Vašátor píše:Teď koukám na účet, že mi dali lamelu 2106, přítlačák 2101. Může být chyba v tom? Už jsem z toho tak zblbý, až mě napadají i pěkný hlouposti ...
V tom to nebude, lamela na 2106ku pokiaľ viem má vonkajší priemer rovnaký, rozdiel je v tom vnútornom priemere tých "lamiel" či ako sa to volá. ja mám tiež lamelu z 2106. Ja sa prikláňam k druhej možnosti Hurikána, ak bol vybehaný... ale to by asi potom išli rychlosti hádzať dobre... :roll:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hurikán píše: Napadají mě dvě věci:

- domeček ložiska má jiné rozměry a spojka pak správně nevypíná/nezapíná
že by dělali až takové šmejdy?
Hurikán píše: - osazením širší lamely 2106 lamela bere jen krajem po nevyběhané části setrvačníku. Proto spojka klouže a nezabírá.
Lamela 2101 a 2106 má přeci průměr stejný = 200mm. Rozdíl je akorát v tloušťce obložení z 29mm na 35mm.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Vašátor píše:Lamela 2101 a 2106 má přeci průměr stejný = 200mm. Rozdíl je akorát v tloušťce obložení z 29mm na 35mm.
Rozdíl není v tloušťce (síle materiálu), ale v šířce pracovní části obložení. Tedy v rozdílu mezi vnějším a vnitřním průměrem. :idea:

Vnitřní průměr je

2101 - 143 mm
2106 - 137 mm
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Hurikán píše:ale v šířce pracovní části obložení
No áno, tak som to myslel, napísal som to až tak nezrorumineľne? :scratch: A je to aj pekne vidieť voľným okom ak sa priložia oba typy lamiel k sebe, ja som to až tak zistil, totiž som lamely pozorne "nepreštudovával" predtým

[ Komentář přidal: Hurikán: st říjen 01, 2008 22:19 ]
Napsals to srozumitelně. Já to ale napsal znovu vlastními slovy a přidal jsem i hodnoty. :P

Jasne, hodnoty som už nevedel :salute: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Taky bych to tipoval na Hurikanovu pricinu, ze to bere lamela jen krajem. To je taky napad na vybehanej setrvak davat sirsi lamelu :finga:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

nespadla ta lamela před montáží? zkoušel jsi na tom středícím trnu, jestli nemá nadměrné házení? Ono totiž mohla být "křivá"...
pokud měl setrvák velkou drážku, pak se lamela mohla ohnout, těžko říct. mmj, proč jste nepřetočili setrvák před montáží širšího obložení??? :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Pokud vím, tak spojka z 2106 má vyšší přítlak než z 2101. Bacha, jestli Ti už necestuje klika dopředu a dozadu....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.

To Drobek: lamelu jsem na trnu zkoušel a její házení mi trošku divné přišlo. Ovšem nejednalo se o házení axiální, tudíž jsem se tomu jen podivil.
Co se týká setrváku, tak vyjetou drážku po celé šířce lamely neměl. Byl pouze vydrážkován od nejtů - prostě jak když je nerovnoměrně ojetý kotouč brzdy od destiček.
A proč se nepřesoustružil? To je tak, když chce mít auto někdo rychle spravené ... navíc u nás byl blokáč, tudíž auto muselo být pojízdné.

Tudíž to mám zase celý rozebírat? Najde se dobrovolník, který by mi s tím v pátek na srazu pomohl?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel V. »

Vašátor píše:To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.

To Drobek: lamelu jsem na trnu zkoušel a její házení mi trošku divné přišlo. Ovšem nejednalo se o házení axiální, tudíž jsem se tomu jen podivil.
Co se týká setrváku, tak vyjetou drážku po celé šířce lamely neměl. Byl pouze vydrážkován od nejtů - prostě jak když je nerovnoměrně ojetý kotouč brzdy od destiček.
A proč se nepřesoustružil? To je tak, když chce mít auto někdo rychle spravené ... navíc u nás byl blokáč, tudíž auto muselo být pojízdné.

Tudíž to mám zase celý rozebírat? Najde se dobrovolník, který by mi s tím v pátek na srazu pomohl?
Dobrovolník jistě, bude špinavej a tak to budou zvažovat, ale čumilů a radilů tam bude HAFO!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak jsem nyní auto projížděl a po té, co s ním bratránek Mirek najel cca 30Km, spojka celkem sedla. Nyní už jde řadit podstatně lépe. By mě zajímalo, v čem bude zakopaný pes. Každopádně s tímto vozem dorazím dnes večer na sraz.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Vašátor píše:To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.
Tak to jo :)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“