Spojka - nová, nevypne a klouže
Moderátor: Moderátoři
Spojka - nová, nevypne a klouže
Tak jsem v pátek s Tommelem osadil na bratránkův VAZ 21061 novou spojku. Jelikož byl lehce vyběhaný setrvák, koupil jsem přítlačák a lamelu typu 2106. Po smontování se objevil obligátní problém s hlavním spojkovým válcem, který jsem však včera vyřešil.
Spojka však nefunguje tak jak by měla, popravdě vůbec nechápu. Dělal jsem toto už x-krát a vždy bez jediné chybičky. Navíc na výměně přeci není co zku*...
Problém: Po nastartování a sešlápnutí spojky ( a to i když spojku "násilně" vypnu vyšroubováním štelovacího šroubu) nejde zařadit rychlost. Rychlost tam jde akorát narvat silou. Podle toho jak je nastaven spodní seřizovací šroub, spojka po násilném zařazení a puštění pedálu spojky buď úplně klouže (auto se lehce pohne) nebo klouže jen decentně. Ovšem při správném seřízení spojky rychlost zařadit nejde. Tak a teď babo raď. Při montáži jsme postupovali troufám si říct celkem odborně. Lamela vystředěna trnem, namontováno nové vypínací ložisko, správně usazené do vypínací vidlice, vypínací vidlice správně usazená na kulový čep, vypínací vidlice se zdála bez poškození. Při montáži převodovky jsme dávali pozor na třecí kroužek přítlačného talíře, kontroloval jsem těsně před doražením převodovky na blok motoru...
Spojkový mechanismus (čili oba spojkové válce) nyní už fungují bez problému. Celý systém odvzdušněn. Ovšem jak říkám, vše se děje i při vypnutí spojky "natvrdo" na seřizovacím šroubu.
Teď koukám na účet, že mi dali lamelu 2106, přítlačák 2101. Může být chyba v tom? Už jsem z toho tak zblbý, až mě napadají i pěkný hlouposti ...
Spojka však nefunguje tak jak by měla, popravdě vůbec nechápu. Dělal jsem toto už x-krát a vždy bez jediné chybičky. Navíc na výměně přeci není co zku*...
Problém: Po nastartování a sešlápnutí spojky ( a to i když spojku "násilně" vypnu vyšroubováním štelovacího šroubu) nejde zařadit rychlost. Rychlost tam jde akorát narvat silou. Podle toho jak je nastaven spodní seřizovací šroub, spojka po násilném zařazení a puštění pedálu spojky buď úplně klouže (auto se lehce pohne) nebo klouže jen decentně. Ovšem při správném seřízení spojky rychlost zařadit nejde. Tak a teď babo raď. Při montáži jsme postupovali troufám si říct celkem odborně. Lamela vystředěna trnem, namontováno nové vypínací ložisko, správně usazené do vypínací vidlice, vypínací vidlice správně usazená na kulový čep, vypínací vidlice se zdála bez poškození. Při montáži převodovky jsme dávali pozor na třecí kroužek přítlačného talíře, kontroloval jsem těsně před doražením převodovky na blok motoru...
Spojkový mechanismus (čili oba spojkové válce) nyní už fungují bez problému. Celý systém odvzdušněn. Ovšem jak říkám, vše se děje i při vypnutí spojky "natvrdo" na seřizovacím šroubu.
Teď koukám na účet, že mi dali lamelu 2106, přítlačák 2101. Může být chyba v tom? Už jsem z toho tak zblbý, až mě napadají i pěkný hlouposti ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
V tom to nebude, lamela na 2106ku pokiaľ viem má vonkajší priemer rovnaký, rozdiel je v tom vnútornom priemere tých "lamiel" či ako sa to volá. ja mám tiež lamelu z 2106. Ja sa prikláňam k druhej možnosti Hurikána, ak bol vybehaný... ale to by asi potom išli rychlosti hádzať dobre...Vašátor píše:Teď koukám na účet, že mi dali lamelu 2106, přítlačák 2101. Může být chyba v tom? Už jsem z toho tak zblbý, až mě napadají i pěkný hlouposti ...

že by dělali až takové šmejdy?Hurikán píše: Napadají mě dvě věci:
- domeček ložiska má jiné rozměry a spojka pak správně nevypíná/nezapíná
Lamela 2101 a 2106 má přeci průměr stejný = 200mm. Rozdíl je akorát v tloušťce obložení z 29mm na 35mm.Hurikán píše: - osazením širší lamely 2106 lamela bere jen krajem po nevyběhané části setrvačníku. Proto spojka klouže a nezabírá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
No áno, tak som to myslel, napísal som to až tak nezrorumineľne?Hurikán píše:ale v šířce pracovní části obložení

[ Komentář přidal: Hurikán: st říjen 01, 2008 22:19 ]
Napsals to srozumitelně. Já to ale napsal znovu vlastními slovy a přidal jsem i hodnoty.

Jasne, hodnoty som už nevedel


-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
nespadla ta lamela před montáží? zkoušel jsi na tom středícím trnu, jestli nemá nadměrné házení? Ono totiž mohla být "křivá"...
pokud měl setrvák velkou drážku, pak se lamela mohla ohnout, těžko říct. mmj, proč jste nepřetočili setrvák před montáží širšího obložení???
pokud měl setrvák velkou drážku, pak se lamela mohla ohnout, těžko říct. mmj, proč jste nepřetočili setrvák před montáží širšího obložení???

Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Pokud vím, tak spojka z 2106 má vyšší přítlak než z 2101. Bacha, jestli Ti už necestuje klika dopředu a dozadu....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.
To Drobek: lamelu jsem na trnu zkoušel a její házení mi trošku divné přišlo. Ovšem nejednalo se o házení axiální, tudíž jsem se tomu jen podivil.
Co se týká setrváku, tak vyjetou drážku po celé šířce lamely neměl. Byl pouze vydrážkován od nejtů - prostě jak když je nerovnoměrně ojetý kotouč brzdy od destiček.
A proč se nepřesoustružil? To je tak, když chce mít auto někdo rychle spravené ... navíc u nás byl blokáč, tudíž auto muselo být pojízdné.
Tudíž to mám zase celý rozebírat? Najde se dobrovolník, který by mi s tím v pátek na srazu pomohl?
To Drobek: lamelu jsem na trnu zkoušel a její házení mi trošku divné přišlo. Ovšem nejednalo se o házení axiální, tudíž jsem se tomu jen podivil.
Co se týká setrváku, tak vyjetou drážku po celé šířce lamely neměl. Byl pouze vydrážkován od nejtů - prostě jak když je nerovnoměrně ojetý kotouč brzdy od destiček.
A proč se nepřesoustružil? To je tak, když chce mít auto někdo rychle spravené ... navíc u nás byl blokáč, tudíž auto muselo být pojízdné.
Tudíž to mám zase celý rozebírat? Najde se dobrovolník, který by mi s tím v pátek na srazu pomohl?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Pavel V.
- Příspěvky: 265
- Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
- Bydliště: Loucká u Velvar
- Kontaktovat uživatele:
Dobrovolník jistě, bude špinavej a tak to budou zvažovat, ale čumilů a radilů tam bude HAFO!Vašátor píše:To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.
To Drobek: lamelu jsem na trnu zkoušel a její házení mi trošku divné přišlo. Ovšem nejednalo se o házení axiální, tudíž jsem se tomu jen podivil.
Co se týká setrváku, tak vyjetou drážku po celé šířce lamely neměl. Byl pouze vydrážkován od nejtů - prostě jak když je nerovnoměrně ojetý kotouč brzdy od destiček.
A proč se nepřesoustružil? To je tak, když chce mít auto někdo rychle spravené ... navíc u nás byl blokáč, tudíž auto muselo být pojízdné.
Tudíž to mám zase celý rozebírat? Najde se dobrovolník, který by mi s tím v pátek na srazu pomohl?
Tak jsem nyní auto projížděl a po té, co s ním bratránek Mirek najel cca 30Km, spojka celkem sedla. Nyní už jde řadit podstatně lépe. By mě zajímalo, v čem bude zakopaný pes. Každopádně s tímto vozem dorazím dnes večer na sraz.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak to joVašátor píše:To Jimmi: vyšší přítlak má přítlačný talíř. Ten je v tomto případě ale typu 2101.

Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red