Asi Regler zo zigule
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Asi Regler zo zigule
Caute kupil som maly traktorik ukrajinskej vyroby,nejako mi blbne dobijenie alebo neviem co presne lebo znicoho nic mi vybilo baterku po merani na 2,5V.Nabijal som ju a ma znovu 14,4V a uz ju nechcem nabijat lebo sa bojim ze mi odide baterka.Je uplne nova neviem si rady.Vybral som nieco co by malo byt reglerom.Neviem ci tam je dynamo alebo alternator lebo to nikde nemozem najst neviem ako to ma vyzerat.Rad by som zohnal nejaky ten servis manual ale marne hladam a nic.Da sa to aj startnut pomocou paky na boku motora v predu,no bez baterky nie.Prosim dajte nejaku radu dik
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Těch 14,4 měříš na baterce připojené k vrčícímu traktůrku? Pak by to mohlo být snad v pořádku. Také změř klidový proud jestli něco nežere baterku. Jinak v tom regleru očisti zoxidované věci a prozkoumej tu součástku co je kolem ní podezřele černo, očisti místa připojení a třeba to bude šlapat. Bohužel internet na toto téma mlčí co je to PP362 zač, zdali na alternátor či dynamo, to by se musel vyjádřit nějaký odborník na točivé stroje, našel jsem jen hezčí fotečku toho regulátoru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Nie tych 14,4 som nameral ked som tu baterku vybral von a nabil,lebo mi nieco urobilo ubytok napatia na 2,4V .Nieco ktomu traktoriku zhanam uz dlho aj ten karburator ci ac pumpa ma serie neviem vobec co to je.Chcem to len bez problemov nastartovat,alebo najradsej by som kupil k tomu nejaky diesel motor len neviem co by som k tomu mohol pripojit ku prevodovke.Sa to babre a preto nemozem ani v pohode nastartovat a poriadne premerat napatie atd.Koko Loko píše:Těch 14,4 měříš na baterce připojené k vrčícímu traktůrku? Pak by to mohlo být snad v pořádku. Také změř klidový proud jestli něco nežere baterku. Jinak v tom regleru očisti zoxidované věci a prozkoumej tu součástku co je kolem ní podezřele černo, očisti místa připojení a třeba to bude šlapat. Bohužel internet na toto téma mlčí co je to PP362 zač, zdali na alternátor či dynamo, to by se musel vyjádřit nějaký odborník na točivé stroje, našel jsem jen hezčí fotečku toho regulátoru.
Pokud ti něco vymlátilo baterku na stojícím traktůrku, typoval bych to na spálenou diodu v alternátoru. To, co nám ukazuješ na fotce - pokud se jedná opravdu o obvod z dobíjení, bude s největší pravděpodobností regulátor pro alternátor. Regler pro dynamo by měl kontakty tři. Tudíž připoj baterku, nech všechny spotřebiče vypnuté (včetně zapalování) a změř "černý" odběr proudu. Čili zapoj ampérmetr sériově mezi kontakt autobaterie a připojovací kabel autobaterie (prostě kontakt baterky a kabel ampermétrem propoj). Ampérmetr musí ukázat velice malé čísílko, typoval bych u tohoto traktůrku i nulu. Pokud tomu tak nebude, pokračoval bych odpojováním pojistek a sledoval, kdy "černý" odběr zmizí. Pokud nezmizí, je tam buď něco špatně zapojenýho nebo právě propálená dioda v alternátoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Regler a karburator
Ahojte tak toto som zistil o tom traktoriku neviem ani kde som to zohnal ale chcem tym povedat ze zhanam tiez rusky karburator K 45M.Neviete niekto prosim ci sa to nepouziva na nejakych ruskych strojoch.Alebo azda mate nieco take na predaj?Dik vopred krakoblade
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Dakujem Ti za radu skusim postupovat podla toho chronologicky ako pises a zistovat kde moze byt zavada.Najhorsie je ze neviem kde je ten alternator a bojim sa ze bude treba rozobrat motor uplne.Lebo v prednej casti sa tiez nakopuje a ta suciastka co je hore akoze regler uz viem ze je to regler.Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ bo bol odpaleny uplne a ziadne znacenie a tak len tipovanim som tam dosadil iny vykonnejsi.Vyskusam a dam vediet asi cez vikend.Zatial dikyVašátor píše:Pokud ti něco vymlátilo baterku na stojícím traktůrku, typoval bych to na spálenou diodu v alternátoru. To, co nám ukazuješ na fotce - pokud se jedná opravdu o obvod z dobíjení, bude s největší pravděpodobností regulátor pro alternátor. Regler pro dynamo by měl kontakty tři. Tudíž připoj baterku, nech všechny spotřebiče vypnuté (včetně zapalování) a změř "černý" odběr proudu. Čili zapoj ampérmetr sériově mezi kontakt autobaterie a připojovací kabel autobaterie (prostě kontakt baterky a kabel ampermétrem propoj). Ampérmetr musí ukázat velice malé čísílko, typoval bych u tohoto traktůrku i nulu. Pokud tomu tak nebude, pokračoval bych odpojováním pojistek a sledoval, kdy "černý" odběr zmizí. Pokud nezmizí, je tam buď něco špatně zapojenýho nebo právě propálená dioda v alternátoru.
Že je to tranzistor víš jak? Naíc otázka jestli NPN nebo PNP (to se dá zjistit se zapojení) ale může to bejt darlinkton a to se zjistit lehce nedá atd.. No nic.krakoblade píše:Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ
Co se týče měření "bludných" proudů NEMNĚŘ to hned A- metrem páč by to mohlo bejt poslední měření toho A-metru . Protože předem není jasné kolik tama "poteče" , a při vadné diodě v altíku tam může bejt rovnou skrat a tím pádem tudy může téci slušný proud který ampérmetr spolehlivě zničí !
V těhle případech se místo A-metru použije obyčejná žarovka (do série) třeba 5W a ta spolehlivě ukáže jestli někde něco má odběr a nehrozí při hledání a případném skratu zničení A-metru . Pokud je vše vypnuto a je vše OK tak žárovka nesmí svítit . Jakýkoli "černý"odběr spůsobí žhnutí (žeraveně) žárovky nebo rovnou plný svit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Ahoooojte takze tak ,cez vikend som meral ci ten traktorik nema odber vo vypnutom stave............a maaaa
nervy vyberal som poistky a nic az dokial som nedosiel na poistku ktora zabezpecuje nabijanie.Ked som ju vybral tak prestalo mat odber zhruba od 0,7-1,5A.Nebolo to vzdy pevne pri kazdom merani to ukazovalo vzdy v inom rozmedzi.Traktorik ak som nastartovat tak mi na baterke neukazovalo nejake velke napatie 13,6V no ked som na volnobehu trochu pridal tak napatie zacalo stupat neviem ci to tak ma byt???no neviem
nervy vyberal som poistky a nic az dokial som nedosiel na poistku ktora zabezpecuje nabijanie.Ked som ju vybral tak prestalo mat odber zhruba od 0,7-1,5A.Nebolo to vzdy pevne pri kazdom merani to ukazovalo vzdy v inom rozmedzi.Traktorik ak som nastartovat tak mi na baterke neukazovalo nejake velke napatie 13,6V no ked som na volnobehu trochu pridal tak napatie zacalo stupat neviem ci to tak ma byt???no neviem
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Tak to veru presne neviem u rusov to clovek nikdy nevie,typoval som .Ale dal som tam typ PNP.Dufam ze dobre no isty si niesom.Jeden kbal isiel z bat a druhy asi z alternatora alebo neviem od coho lebo neviem kde ten alternator je .Saša píše:Že je to tranzistor víš jak? Naíc otázka jestli NPN nebo PNP (to se dá zjistit se zapojení) ale může to bejt darlinkton a to se zjistit lehce nedá atd.. No nic.krakoblade píše:Mal som tam chbny jeden tranzistor len neviem aky typ
Co se týče měření "bludných" proudů NEMNĚŘ to hned A- metrem páč by to mohlo bejt poslední měření toho A-metru . Protože předem není jasné kolik tama "poteče" , a při vadné diodě v altíku tam může bejt rovnou skrat a tím pádem tudy může téci slušný proud který ampérmetr spolehlivě zničí !
V těhle případech se místo A-metru použije obyčejná žarovka (do série) třeba 5W a ta spolehlivě ukáže jestli někde něco má odběr a nehrozí při hledání a případném skratu zničení A-metru . Pokud je vše vypnuto a je vše OK tak žárovka nesmí svítit . Jakýkoli "černý"odběr spůsobí žhnutí (žeraveně) žárovky nebo rovnou plný svit .
Altík nalezneš určitě jednoduše . Pokud je to altík bude mít řemenici páč pro svou funkci potřebuje velké otáčky . Tak k němu povede řemen .krakoblade píše:lebo neviem kde ten alternator je
Psal jsi že po přidání otáček napětí stoupá tak to dobíjí , ale zmněř zda li to nepřebíjí . Max napětí by nemnělo překročit 14.4V .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř zář 24, 2008 03:41
- Bydliště: slovakia
Petr HC píše:Je-li motor chlazený vzduchem , může být alternátor ev. dynamo uvnitř ventilátoru (jako u Tatry 603).krakoblade píše:lebo neviem kde ten alternator je
Dik chlapi na traktoriku nemam ziadnu remenicu ,takze to bude niekde na motore,v predu je taka velka vortula a pod nou kto vieSaša píše:Altík nalezneš určitě jednoduše . Pokud je to altík bude mít řemenici páč pro svou funkci potřebuje velké otáčky . Tak k němu povede řemen .
Psal jsi že po přidání otáček napětí stoupá tak to dobíjí , ale zmněř zda li to nepřebíjí . Max napětí by nemnělo překročit 14.4V .
zatial dik a caute