Stránka 1 z 3

Elektrika u íčka

Napsal: stř zář 24, 2008 15:18
od Luděk Ondrůch
Občas mi vypadávala elektrika a nastartovat občas šlo pouze po propojení svorek relé zapalování. Furt jsem nemoh přijít na to, čím to je. Včera mi to udělalo znovu a po proměření jsem zjistil že napětí na spínací skříňce je 6,2 V (přitom na baterce bylo 11,9 V) Takže jsem se vydal po kabeláži od baterky a problém byl u alternátoru. (kdo má nivu tak ví jakej je přístup ke svorkám altíku :evil: ) Už od pohledu vypadaly dráty poněkud divně, a upevňovací matice po použití síly povolila i se šroubem. Takže jsem musel altík vyndat ven a rozebrat ho, přičemž jsem zjistil, že ten zbytek šroubu nejde vyndat tudíž jsem musel vzít matku, na ní navařit kus závitovky a tenhle nástavec našroubovat na zbytek závitu původního šroubu. Jediný plus je, že tentokrát už to nezrezaví protože jak závitovku tak matice jsem použil nerezový.

Napsal: stř zář 24, 2008 17:12
od Dusan
super ocko tam si mal :)

Napsal: čtv zář 25, 2008 17:16
od Majo
:shock: videl som uz kadeco, ale toto je moc :shock:

Napsal: čtv zář 25, 2008 17:30
od Luděk Ondrůch
Dneska jsem celý dopoledne vystříhával nabastlený káble od dvou nefunkčních alarmů a tahal novou kabeláž.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt říjen 09, 2008 16:26 ]
:shock: jedno auto, ještě ke všemu plečka a dva alarmy v tom (jak na sviňu ani jeden funkční) :D :D :D ..... auto krzevá zbytečný gáble o půl metráku těžší :roll:

Napsal: sob lis 08, 2008 17:38
od čmelák
mne robi haluze s motorom cidlo na kluke mam tam predraty droty musim to dako opravit ale neviem ako :roll:

Napsal: sob lis 08, 2008 18:03
od Saša
čmelák píše:mam tam predraty droty musim to dako opravit ale neviem ako

Přestřihnout v místě předření , o kousek skrátit a pak kousek odizolovat cca4mm , navléci teplem smrštitelnou bužírku s lepidlem a dráty zasunout do sebe (jako suchý zip) . S dostatečným množstvím kalafůny a cinu zapájet . Přetáhnout smrštivku a horkovzduškou zafoukat . Smrštivka musí bejt s lepidlem ! Absolutně vodotěsná izolace . Spoj je venku a do spoje by se dostala vlhkost a uhnilo by to .

Napsal: ned lis 09, 2008 09:00
od čmelák
no pockaj toto uplne chapem len ono je to zlomene hned ako to vychadza z konektora:(

Napsal: ned lis 09, 2008 09:30
od Saša
Nakreslit si kam který drát vedl a ustřihnout dráty . Vyndat (opatrně) silikonovou ucpávku co těsní dráty v konektoru a vyndat "piny" . U většiny konektorů to jde bez problému jen se stačí podívat jak to drží (zjistím Ti to).
Teď možnosti . Obvykle jdou piny do konektorů použít znova , tak je opatrně zbavit starých drátů a nové (skrácené) připájet . Nezapomenout napřed na dráty nasunout těsnící gumu.
Nebo "piny" jdou koupit nové ale jen ve spec. obchodech pak to samé .

Napsal: pon lis 10, 2008 00:23
od čmelák
no je to z cidla kluky tam su len dva kable, zajtra teda skusim rozobrat ten konektor

Napsal: pát pro 05, 2008 20:44
od Saša
Dnes jsem při testu zapalování také vyskoušel vyndání "pinů" konektorů . Jde to velmi snadno . Zezadu se "vyndá" těsnící guma (nebo posune po kabelech) a zepředu se pod pin strčí špendlík a vodič s pinem se lehce vysune dopředu . Viz foto .

Napsal: ned pro 14, 2008 10:08
od čmelák
no je presne ono, ale mam novy konektor takze to odcvaknem a prehodim a bude ale diky za radu

Napsal: pát led 09, 2009 13:58
od Saša
Jak jsem vlastní blbostí u Muzea koroze spůsobil patrně velkou škodu na elektronice .
Vše začalo den předem , tím že byla v chladiči ledová tříšť ale bylo to tekuté . Auto stálo 3 měsíce tak jsem chtěl nastartovat - jen tak líně se otočil motor a dost - vybitá baterie . Páč "kovářova kobyla a ševcovi děti chodí bos" ani já nemněl nabíječku . Tak přišla na řadu destrukce starého videa a za necelou hoďku už nabíjím baterku , proud sice nic moc (2A) ale to stačí .
Dnes vítězoslavně nesu nabitou baterku do auta a startuji . Motor chytá na druhé otočení klikovky , třese se jak list Osiky a běží na tři válce . Od zapalování je slyšet "lusk..lusk" jak někde skáče jiskra z porušené izolace VN kabelů a cosi cvaká i v přepínači LPG/benzín . Po chvíli motor už spokojeně přede na 4 a jen sem tam sebou škubne . Pak ale znovu slyším známý zvuk jisker a v zápětí se motor zastavuje . Tím se spouští sled nempříjemných událostí .
Skouším nastartovat a nic , pak si všímám že nesvítí přepínač LPG/benzín zjišťuji vadnou pojistku , páč nemám novou přepínám ručně na benzín a startuji . motor opět naskočí , tak ho chvilku nechám běžet , pak vypínám a jdu vypustit trochu vody pro dolití fridexu . Snažím se dostat k šroubu na bloku jenže je tam u í-čka okolo moc hadic , proto vytahuji VN kabely od 1 a 2 svíčky a skouším tudy procpat ruku . To se mi nedaří nadávám a hledám šroubovák k povolení hadice . Po chvilce hledání toho nechávám a napadá mně nápad opět nastartovat-vždyť jak se bude motor ohřívat část vody vyteče otevřeným chladičem . Sedám do auta , otáčím klíčkem a nevědomky "tím vypisuji" úmrtní list zapalovacímu bloku . Po asi 3 vteřinovém točení mně to dochází že jsem nenasadil zpět kabely k svíčkám , činím tak , ale pokus nastartovat je již marný . Zjišťuji vadnou pojistku č.6 (zelená-zapalovací modul) . "Půjčuji" si jinou která ale okamžitě po otočení klíčku odchází . Skouším dát pojistku i k LPG systému ale i tá hoří .
Zjišťuji také že nesvítí "check engine" ale to již neřeším . Jsem na sebe nasrán a jdu napsat tento ZATRACENĚ NEPOVEDENÝ POKUS o dolití fridexu .

Psal jsem to již několikrát jenže i mistr tesař se někdy utne . NESKOUŠEJTE NIKDY JISKRU NA Í-ČKU "PŘESKOKEM" stojí to moc peněz .
Nezapomeňte po práci na motoru skontrolovat kabely k svíčkám a nepodceňujte jejich stav .

Napsal: pát led 09, 2009 14:22
od Hurikán
Hmmm, tak to na.ere a přijde i líto. :evil:

Budiž to tedy i poučením pro ostatní. V tomhle směru zlaté kladívko. 8)

Napsal: pát led 09, 2009 15:18
od Křečík Barbuška
Ano v tomto případě nenaštve tak ani ztráta věci jako uvědomění vlastní chyby, která nelze na nikoho svést, člověk je občas zbrklý.

Napsal: pát led 09, 2009 16:33
od Puhi
No ale stane sa :roll: čo už