Stránka 1 z 2

alternator

Napsal: pát zář 19, 2008 12:52
od vaz2106
asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky

Napsal: pát zář 19, 2008 12:54
od Patrac
a proč si myslíš že je pokažený, není to jen vadný regulátor,povolený řemen, nebo něco takového? :wink:
Pokud mermomocí chceš shánět altík tak téma přesunu do Bazaru. protože to tu nemá co dělat v Diskuzi.

Re: alternator

Napsal: pát zář 19, 2008 15:08
od JmJ
vaz2106 píše:asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky
treba v obchode? na slovensku... hmm, ze by treba byla nejaka prodejna v Bratislave? ;-)

trosku se nam rozepis, tohle je nic nerikajici.

Re: alternator

Napsal: sob zář 20, 2008 08:49
od vaz2106
JmJ píše:
vaz2106 píše:asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky
treba v obchode? na slovensku... hmm, ze by treba byla nejaka prodejna v Bratislave? ;-)

trosku se nam rozepis, tohle je nic nerikajici.
no najlespie by to bolo objednat cez net. Som hladal aj v bazaroch a nikde nic. A teraz nemozem jazdit :(. potrebujem to co najskor

Napsal: sob zář 20, 2008 11:26
od Marek89
Odkiaľ si ? Keby si napísal, možno by ti niekto poradil obchod v tvojom okolí. Ináč podľa čoho si zistil, že altík je zlý ? Meral si napätie alebo to iba tak tipuješ ? Máš doma multimeter ? Zmeraj napätie keď je motor vypnutý, potom keď ho naštartuješ, tak mu pridaj aby motor mal otáčky nad 1500 a zmeraj napätie na baterke. Ak tam nameráš niečo okolo 13,7-14,1V, tak altik dobíja dobre.

Napsal: ned zář 21, 2008 14:08
od vaz2106
Marek89 píše:Odkiaľ si ? Keby si napísal, možno by ti niekto poradil obchod v tvojom okolí. Ináč podľa čoho si zistil, že altík je zlý ? Meral si napätie alebo to iba tak tipuješ ? Máš doma multimeter ? Zmeraj napätie keď je motor vypnutý, potom keď ho naštartuješ, tak mu pridaj aby motor mal otáčky nad 1500 a zmeraj napätie na baterke. Ak tam nameráš niečo okolo 13,7-14,1V, tak altik dobíja dobre.
hej hej, to som robil. urcite je chyba v tom

Napsal: ned zář 21, 2008 15:54
od Hurikán
Možná budou jen sjeté uhlíky, příp. vadný regulátor. Potom nový alternátor kupovat netřeba.

Kdyby ses trochu rozepsal a sdělil jaký máš typ auta, alternátoru atd. tak bychom Ti mohli nějak poradit. :wink: Ono je takhle těžké radit, když nic nevíme.

Napsal: pon zář 22, 2008 09:02
od čmelák
mne dobija 13,3 -13,4.... vymenil som uhliky, regler, aj tie diody... stale tak isto co stym je :x

Napsal: pon zář 22, 2008 09:04
od Patrac
čmelák píše:mne dobija 13,3 -13,4.... vymenil som uhliky, regler, aj tie diody... stale tak isto co stym je :x
Kostra?

Napsal: pon zář 22, 2008 09:19
od čmelák
kde ju mam najst? motorova kostra je ok, dokonca je tam este jedna pridana, na baterke je kostra...
altik je nejako kostreny? idu tam len dva+jeden kabel pod maticku, a potom jeden s dutinkou na vyvod s uhlikov

Napsal: pon zář 22, 2008 10:33
od Patrac
čmelák píše:kde ju mam najst? motorova kostra je ok, dokonca je tam este jedna pridana, na baterke je kostra...
altik je nejako kostreny? idu tam len dva+jeden kabel pod maticku, a potom jeden s dutinkou na vyvod s uhlikov
Zeptej se wolfa. co si užil s kostrou... Taky mu to dobíjelo takhle pak šel po veškerejch kablech a rozebíral kontroloval spoje a čistil a ejhle postupně to vylezlo na 14,2.
dtto jsem si užil já u 07. 3 týdny poctivé práce po odpoledních všechny fastony rozebrat opucovat nastříkat a zase složit

Napsal: pon zář 22, 2008 13:36
od čmelák
aha, tak to teda skusim, mam presjt cez kable doradu, toho som sa bal... inak obcas mi to dobija viac potom to klesne :roll:

Napsal: pon zář 22, 2008 15:10
od Saša
čmelák píše:stale tak isto co stym je
Pomineme li nepřesnost některých multimetrů (hlavně z supermarketů za 100kč) které Vám ukáží třeba i 16V na 12V bateriji nebo opačně .
Skus změřit napětí přímo na altíku (po sundání "šusplechů") Pokud tam napětí bude OK tak "poslechni" Pátrače . Měř proti "tělu" altíku .
Kostru si altík bere přes napínák .

Napsal: pon zář 22, 2008 17:12
od Marek89
Motorová kostra je ten kábel čo je pri prevodovke ?

Napsal: pon zář 22, 2008 18:23
od Jelen
Marek89, no to je jedno ukostření, ale motor má být ukostřen kovovým páskem někde v místě prvního válce u sání na kostru k čelu.