Stránka 1 z 2
alternator
Napsal: pát zář 19, 2008 12:52
od vaz2106
asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky
Napsal: pát zář 19, 2008 12:54
od Patrac
a proč si myslíš že je pokažený, není to jen vadný regulátor,povolený řemen, nebo něco takového?
Pokud mermomocí chceš shánět altík tak téma přesunu do Bazaru. protože to tu nemá co dělat v Diskuzi.
Re: alternator
Napsal: pát zář 19, 2008 15:08
od JmJ
vaz2106 píše:asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky
treba v obchode? na slovensku... hmm, ze by treba byla nejaka prodejna v Bratislave?
trosku se nam rozepis, tohle je nic nerikajici.
Re: alternator
Napsal: sob zář 20, 2008 08:49
od vaz2106
JmJ píše:vaz2106 píše:asi mam pokazeny alternator, neviete niekto kde by som mohol zohnat novy? najlepie zo Slovenska. A co najsilnejsi. diky
treba v obchode? na slovensku... hmm, ze by treba byla nejaka prodejna v Bratislave?
trosku se nam rozepis, tohle je nic nerikajici.
no najlespie by to bolo objednat cez net. Som hladal aj v bazaroch a nikde nic. A teraz nemozem jazdit
. potrebujem to co najskor
Napsal: sob zář 20, 2008 11:26
od Marek89
Odkiaľ si ? Keby si napísal, možno by ti niekto poradil obchod v tvojom okolí. Ináč podľa čoho si zistil, že altík je zlý ? Meral si napätie alebo to iba tak tipuješ ? Máš doma multimeter ? Zmeraj napätie keď je motor vypnutý, potom keď ho naštartuješ, tak mu pridaj aby motor mal otáčky nad 1500 a zmeraj napätie na baterke. Ak tam nameráš niečo okolo 13,7-14,1V, tak altik dobíja dobre.
Napsal: ned zář 21, 2008 14:08
od vaz2106
Marek89 píše:Odkiaľ si ? Keby si napísal, možno by ti niekto poradil obchod v tvojom okolí. Ináč podľa čoho si zistil, že altík je zlý ? Meral si napätie alebo to iba tak tipuješ ? Máš doma multimeter ? Zmeraj napätie keď je motor vypnutý, potom keď ho naštartuješ, tak mu pridaj aby motor mal otáčky nad 1500 a zmeraj napätie na baterke. Ak tam nameráš niečo okolo 13,7-14,1V, tak altik dobíja dobre.
hej hej, to som robil. urcite je chyba v tom
Napsal: ned zář 21, 2008 15:54
od Hurikán
Možná budou jen sjeté uhlíky, příp. vadný regulátor. Potom nový alternátor kupovat netřeba.
Kdyby ses trochu rozepsal a sdělil jaký máš typ auta, alternátoru atd. tak bychom Ti mohli nějak poradit.
Ono je takhle těžké radit, když nic nevíme.
Napsal: pon zář 22, 2008 09:02
od čmelák
mne dobija 13,3 -13,4.... vymenil som uhliky, regler, aj tie diody... stale tak isto co stym je
Napsal: pon zář 22, 2008 09:04
od Patrac
čmelák píše:mne dobija 13,3 -13,4.... vymenil som uhliky, regler, aj tie diody... stale tak isto co stym je
Kostra?
Napsal: pon zář 22, 2008 09:19
od čmelák
kde ju mam najst? motorova kostra je ok, dokonca je tam este jedna pridana, na baterke je kostra...
altik je nejako kostreny? idu tam len dva+jeden kabel pod maticku, a potom jeden s dutinkou na vyvod s uhlikov
Napsal: pon zář 22, 2008 10:33
od Patrac
čmelák píše:kde ju mam najst? motorova kostra je ok, dokonca je tam este jedna pridana, na baterke je kostra...
altik je nejako kostreny? idu tam len dva+jeden kabel pod maticku, a potom jeden s dutinkou na vyvod s uhlikov
Zeptej se wolfa. co si užil s kostrou... Taky mu to dobíjelo takhle pak šel po veškerejch kablech a rozebíral kontroloval spoje a čistil a ejhle postupně to vylezlo na 14,2.
dtto jsem si užil já u 07. 3 týdny poctivé práce po odpoledních všechny fastony rozebrat opucovat nastříkat a zase složit
Napsal: pon zář 22, 2008 13:36
od čmelák
aha, tak to teda skusim, mam presjt cez kable doradu, toho som sa bal... inak obcas mi to dobija viac potom to klesne
Napsal: pon zář 22, 2008 15:10
od Saša
čmelák píše:stale tak isto co stym je
Pomineme li nepřesnost některých multimetrů (hlavně z supermarketů za 100kč) které Vám ukáží třeba i 16V na 12V bateriji nebo opačně .
Skus změřit napětí přímo na altíku (po sundání "šusplechů") Pokud tam napětí bude OK tak "poslechni" Pátrače . Měř proti "tělu" altíku .
Kostru si altík bere přes napínák .
Napsal: pon zář 22, 2008 17:12
od Marek89
Motorová kostra je ten kábel čo je pri prevodovke ?
Napsal: pon zář 22, 2008 18:23
od Jelen
Marek89, no to je jedno ukostření, ale motor má být ukostřen kovovým páskem někde v místě prvního válce u sání na kostru k čelu.