Stránka 1 z 4

Přeběh pístu

Napsal: pon zář 08, 2008 08:22
od Pája
Zdravím klub našich velkých hlav.
Koupil sem si písty, co sou o 1,7mm od čepu nahoru vyšší než origo 2121(1,7i). S nedoběhem původních pístů 0,9mm vychází přeběh 0,8mm. S tloušťkou těsnění 1mm by se to do sebe mělo ještě o 0,2mm vejít. Myslíte, že může nastat nějakej problém, nebo to bude všecko v pohodě? Kompresní poměr mám v mezích...teoretocky.

Napsal: pon zář 08, 2008 09:43
od Majo
nevyda.

Uz samotnych 0,2mm je dost riskantnych, ale co je najhorsie, ak tam das 1,7 vacku tak na 100percent sa to potka. Ostru tam samozrejme tiez ziadnu nedostanes. Jedine ze by to malo vybratie na ventily, co nejak nepredpokladam.

Napsal: pon zář 08, 2008 10:01
od Luděk Musil
Pro upřesnění (pokud si vzpomenu detailně o čem jsme to mluvili s Pájou po telefonu):
písty by měly být z nějaký Lancie a údajně mají obdobné vybrání (ale téměř přes celé dno pístu) jako 21213.
To Pája: byl by vhodný obrázek inkriminovaného pístu. L.

Napsal: pon zář 08, 2008 10:32
od Pája
Toho potkání bych se tolik nebál. Písty sou z Integrale 1,6 turbo a tak maj vybrání 4,8 mm hluboký. Jukněte:

Napsal: pon zář 08, 2008 11:20
od Marek
Jo tak pánovi se zachtělo T-pístů ??? :-) Blahopřeju, po těch jsem pásl celé roky.....

Myslím, že ten chloupek navíc nic neznamená, protože to vybrání je dost velké (čímž se tam ventily nejspíš vejdou, pokud neplánuješ vačku s nápadně vyššími zdvihy).

S jakým kompresním poměrem počítáš (aspoň odhadem)???

Napsal: pon zář 08, 2008 13:20
od Pája
Dle výpočtů je to 10,2:1, ale Téčka to bohužel nejsou, vypadaj nižší, než v reálu. A vačka má zdvih jen nepatrně vyšší. (Apropo: kolik má zdvih sériová 1,7ková vačka?) Spíš se mi jedná o tu sílu těsnění. Jestli nebude v utaženym stavu moc placatý??? Přece jen 0,2 mm není moc velká fuka.

Napsal: pon zář 08, 2008 15:22
od Marek
U vačky pro motory 1,7i je rozdíl pouze ve zdvihu vaček sacích ventilů, a to o 0,5 mm. Výfukové vačky mají stejný zdvih jako klasický VH motorů s karburátorem.


To nejsou Téčka??? Vždyť pod spodním kroužkem je tělo pístu výrazně zúžené......... Nebo ten snímek zkresluje ?

Napsal: pon zář 08, 2008 22:22
od Pája
Zkesluje. Sou to klasický písty na 1,6 turbo integrále. Maj o sto gramů víc než origo písty.

Napsal: úte zář 09, 2008 06:53
od Marek
Aha, to je ale škoda.

Stejně mi to přijde legrační - přeběhy se řeší u naftových motorů, a najednou se člověk podívá do tématu a hle - už i Lada.... :wink:.

Napsal: úte zář 09, 2008 07:09
od čmelák
pajo prosim hod mi spravu o priemere a vyske toho piestu... dakujem...moc napadne sa mi to podoba na jeden piest ktory zhaname dakujem

Napsal: úte zář 09, 2008 08:19
od Pája
průměr má 83,96mm, vysokej je 74,5mm, a od čepu nahoru má cca 28,6mm. Ale díra pro čep je asi o 0,08mm větší než žigulácká díra.

Napsal: úte zář 09, 2008 20:16
od Majo
Minimalne o tych 0,08 maju vacsiu dieru aj ceske piesty Metaz do Lady, tiez som ten problem riesil....
Ja mam prebeh piestov 0,4mm u kombika a 0,1mm u Nivy, asi fakt riesime problemy ako na dizel fore :lol:

Napsal: úte zář 09, 2008 21:03
od rosta
a co antidetonační mezera? nebude ten motor klepat? :?:

Napsal: stř zář 10, 2008 06:15
od Pája
Na Dieselpower.cz se motory moc nestavěj. A už vůbec ne z různejch motorů. Bastlej jen silnější turba, vstřiky, spojky a vejfuky. Takže vlastně jen periferie motoru.
Antidetonační mezeru sem neřešil. Po pravdě pořádně nevim, co si pod tim představit... :oops:

Napsal: stř zář 10, 2008 07:48
od Saša
Pája píše:Antidetonační mezeru sem neřešil. Po pravdě pořádně nevim, co si pod tim představit...
Je to prostor mezi pístem a hlavou v místě nejtěsnějšího přiblížení (obvykle okolo spalovacího prostoru) . Prostě když je píst v HÚ nesmí bejt nezera mezi písten a hlavou menší než (a teď mně opravte - nejsem si jist cca 0.3mm) .
Když je tato mezera menší dochází zde k detonačnímu hoření směsi (známé "cvrlikání") a velkému namáhání klikového mechanizmu . Může prasknout ojnice nebo klika .
Asi tak...určitě je tu někdo kdo to vysvětlí lépe .