Přeběh pístu

Moderátor: Moderátoři

Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Přeběh pístu

Příspěvek od Pája »

Zdravím klub našich velkých hlav.
Koupil sem si písty, co sou o 1,7mm od čepu nahoru vyšší než origo 2121(1,7i). S nedoběhem původních pístů 0,9mm vychází přeběh 0,8mm. S tloušťkou těsnění 1mm by se to do sebe mělo ještě o 0,2mm vejít. Myslíte, že může nastat nějakej problém, nebo to bude všecko v pohodě? Kompresní poměr mám v mezích...teoretocky.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

nevyda.

Uz samotnych 0,2mm je dost riskantnych, ale co je najhorsie, ak tam das 1,7 vacku tak na 100percent sa to potka. Ostru tam samozrejme tiez ziadnu nedostanes. Jedine ze by to malo vybratie na ventily, co nejak nepredpokladam.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Pro upřesnění (pokud si vzpomenu detailně o čem jsme to mluvili s Pájou po telefonu):
písty by měly být z nějaký Lancie a údajně mají obdobné vybrání (ale téměř přes celé dno pístu) jako 21213.
To Pája: byl by vhodný obrázek inkriminovaného pístu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Toho potkání bych se tolik nebál. Písty sou z Integrale 1,6 turbo a tak maj vybrání 4,8 mm hluboký. Jukněte:
Přílohy
malejbokem.jpg
malejvrch.jpg
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jo tak pánovi se zachtělo T-pístů ??? :-) Blahopřeju, po těch jsem pásl celé roky.....

Myslím, že ten chloupek navíc nic neznamená, protože to vybrání je dost velké (čímž se tam ventily nejspíš vejdou, pokud neplánuješ vačku s nápadně vyššími zdvihy).

S jakým kompresním poměrem počítáš (aspoň odhadem)???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Dle výpočtů je to 10,2:1, ale Téčka to bohužel nejsou, vypadaj nižší, než v reálu. A vačka má zdvih jen nepatrně vyšší. (Apropo: kolik má zdvih sériová 1,7ková vačka?) Spíš se mi jedná o tu sílu těsnění. Jestli nebude v utaženym stavu moc placatý??? Přece jen 0,2 mm není moc velká fuka.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

U vačky pro motory 1,7i je rozdíl pouze ve zdvihu vaček sacích ventilů, a to o 0,5 mm. Výfukové vačky mají stejný zdvih jako klasický VH motorů s karburátorem.


To nejsou Téčka??? Vždyť pod spodním kroužkem je tělo pístu výrazně zúžené......... Nebo ten snímek zkresluje ?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Zkesluje. Sou to klasický písty na 1,6 turbo integrále. Maj o sto gramů víc než origo písty.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Aha, to je ale škoda.

Stejně mi to přijde legrační - přeběhy se řeší u naftových motorů, a najednou se člověk podívá do tématu a hle - už i Lada.... :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

pajo prosim hod mi spravu o priemere a vyske toho piestu... dakujem...moc napadne sa mi to podoba na jeden piest ktory zhaname dakujem
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

průměr má 83,96mm, vysokej je 74,5mm, a od čepu nahoru má cca 28,6mm. Ale díra pro čep je asi o 0,08mm větší než žigulácká díra.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Minimalne o tych 0,08 maju vacsiu dieru aj ceske piesty Metaz do Lady, tiez som ten problem riesil....
Ja mam prebeh piestov 0,4mm u kombika a 0,1mm u Nivy, asi fakt riesime problemy ako na dizel fore :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

a co antidetonační mezera? nebude ten motor klepat? :?:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Na Dieselpower.cz se motory moc nestavěj. A už vůbec ne z různejch motorů. Bastlej jen silnější turba, vstřiky, spojky a vejfuky. Takže vlastně jen periferie motoru.
Antidetonační mezeru sem neřešil. Po pravdě pořádně nevim, co si pod tim představit... :oops:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pája píše:Antidetonační mezeru sem neřešil. Po pravdě pořádně nevim, co si pod tim představit...
Je to prostor mezi pístem a hlavou v místě nejtěsnějšího přiblížení (obvykle okolo spalovacího prostoru) . Prostě když je píst v HÚ nesmí bejt nezera mezi písten a hlavou menší než (a teď mně opravte - nejsem si jist cca 0.3mm) .
Když je tato mezera menší dochází zde k detonačnímu hoření směsi (známé "cvrlikání") a velkému namáhání klikového mechanizmu . Může prasknout ojnice nebo klika .
Asi tak...určitě je tu někdo kdo to vysvětlí lépe .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“