Stránka 1 z 1

Karburátor- nepravidelný chod

Napsal: úte srp 19, 2008 22:33
od Wenca084
Ahoj. zdravím všechny..

Můj jeden dobrý kamarád má problém s karburátorem, a oba dva si stím už nevíme rady, proto jsem mu slíbyl že se zeptám tady na foru a pokusím se s Vaší pomocí to vyřešit.
Než jsem toto téma založil, tak jsem řádně celé forum prohledal ( asi 2.5hodiny) ale nenarazil jsem na téma stímto podobným problémem.
Tak tedy k věci: Kamarád má Vaz 21061 r.v. 86, origo v tom byl myslím , dyštak mě opravte karburátor Ozon 2107 s podlakovou regulací na rozdělovači, auto s tímto ustrojím docela jezdilo slušně ale nebylo to úplně ono.
Proto si sehnal karburátor weber z Vaz 2106, karburátor jsme celý důkladně rozebraly a vyčistili, dali zpět dohromady a namontovaly( vyměnily jsme akcelerační membránku , a daly nové těsnění pod víko plováku, pro informaci - vzdušníky tam byly a jsou tet 150 na 1 komoře a 150i na druhé, tryska na první komoře je 107 , a tryska na druhé je 162).Po namontování jsme motor bez problému nastartovali a seřídily jsme volnoběžné otáčky a směs(bohatost).Jeli jsme tedy na zkušební jízdu s vercajkem na podlaze vozu,Už za studena motor divně se zacukával při rychejším přidáním plynu, nevěnovali jseme tomu tolik pozornost,po ohřání motoru a se staženým sytičem a plnem sešlápnutí plynu se motor zacukne( zahltí) a pak vystřelí jak střela a táhne až do nejvyšších svých možných otáček, ale když se chce člověk normálním stylem v klidu za normálních otáček motoru rozjet,tak to prostě škube, má tendenci chcípnout, a tak mu člověk naloží a on se najednou chytne a vystřelí jak střela a jede jak z praku.Nebo když chci například stím jet 60km/hod po rovince tak to škube a jde velmi nestále až pomalu slyším jak zvoněj( TUKNOU) kžížky na kardanu.
Ale přišel jsem na to že když povytáhnu sytič , stačí jen na 1/4 - max na 1/2, tak auto jede nádherně zdáse že i bez cukání a skoro bez díry v plynu.... Při příležitosti výměny karburátoru jsem vyměnily ještě tyto věci na motoru, _ svíčky, olej , vzduch filtr, VN kabely, víčko rozdělovače, palec, kladívka, kondenzátor,seřídil odrh na kladívku na 0.4, předstich podle tůmy, a napnul rozvodový řetěz,benzínová pumpa má novou membránku,. Tak bych Vás chtěl poprosit jestli někdo z Vás odborníku by nevěděl co stím může být... Za všechny odpovědi děkuji Wenca

Napsal: stř srp 20, 2008 05:11
od Štěpán
Dej na první komoru trysku 1,3 a na druhou 1,35 nebo 1,4 a uvidíš, že to bude v pohodě. Nebo aspoň zkus dát na první komoru 1,25, když nebudeš mít 1,3.

Napsal: stř srp 20, 2008 06:31
od Wenca084
Štěpán Getsko píše:Dej na první komoru trysku 1,3 a na druhou 1,35 nebo 1,4 a uvidíš, že to bude v pohodě. Nebo aspoň zkus dát na první komoru 1,25, když nebudeš mít 1,3.
No to zas není tak jednoduché, jiné trysky nemám, a asi je už ani nigde neseženu, budu se muset něgde poptat....Ale při plném plynu to jede jak raketa, opravdu pěkně táhne...

Napsal: stř srp 20, 2008 08:00
od Pája
Trysky koupíš normálně v mototechně. A ještě se podívej, jestli ti stříká akceleračka.

Napsal: stř srp 20, 2008 08:44
od Saša
Pravděpodobně je to chudá směs (viz sitič) . Napadla mně taková blbost , nepřehodili jste dyfuzory (pokud to jde) ? První komora má menší průměr díry (a bejvá špinavější) Pokud né , tak jinak natryskovat .
Do oblasti "přechodů" z volnoběhu do otáček a nízkého výkonu kecá nastavení bohatosti směsi na volnoběh . Chodí Vám elektroventil ?
Rozdělovači jste podle popisu věnovali pozornost , ale koukli ste se na stav UKOSTŘENÍ ložiska podtlaku ? (častá závada s podobnými příznaky)

Napsal: stř srp 20, 2008 09:09
od Wolf
Ty trysky jsou opravdu pro Weber absolutně nevhodné a musí se vyměnit. Ale to, myslím, nevyřeší popisovanou závadu. Tou může být skutečně vadné ukostření základní desky podtlaku rozdělovače, anebo vadné ložisko (vyklápí se) a při správné funkci rozdělovače je pravděpodobnou příčinou (při předpokladu nevyběhaného hřídelníku škrtící klapky) buď přicpaná nebo nesprávná funkce trysky volnoběhu, anebo špatně průchodné přechodové otvory kolem škrtící klapky. Náprava je ve všech případech evidentní.

Napsal: stř srp 20, 2008 10:38
od Wenca084
Na ten elektroventil se ještě jednou podívám, tomu ukostření jsem vůbec nevěnoval zatím pozornost - takže se taky na to mrknu, je tedy možné že ten elektro ventil může být náky přidřený a tím pádem třeba uplně neotvírá?? Dyfuzéry při rozebraném karbecu jdou volně rukou vytáhnout , to asi taky není dobré co??Při vyšroubování vdušníků jdou i emulzní trubice volně vytáhnout, na obouch dvou je označení F15,, jaké tedy trysky a vzušníky tam mají být (volnoběžná, 1stupen,2stupen - Rozměry díry??) akcelerační pumpička stříká,,,....wenca

Napsal: stř srp 20, 2008 10:57
od Wolf
Základní osazení tu již psal Marek tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5520&start=0 . Jinak pro zajímavost - trysky (pokud mne paměť neklame) 1,07 a 1,62 jsou z Ozonu pro slabsi motory. Ventilu stačí i třeba drobná nečistota, aby ztratil plnou funkčnost.

Napsal: stř srp 20, 2008 11:09
od Puhi
wenca, ja by som ti odporučil najprv všetko dobre nastaviť a až potom hladat chyby, ja si myslim že natryskovanie toto nemôže robiť, mne to ide dobre či mam mojho ozona natryskovaneho na origo trysky alebo ho trysknem na webra :) jednoducho, daj dokopy rozdelovač, nastav plavak, prečisti sviečky, dobre nastav karbec a ak to potom nepojde, hladaj chyby :wink: ja som to tak spravil a auto ide krasne :D
ps. mne sa difúzory ani nepohnu, ani na ozone ani na webri na súčiastky :roll:

Napsal: stř srp 20, 2008 13:36
od Atex
to sem uz resil i ve svem tematu.. vyresily to trysky 140 a 162 - je po problemech a motor jede jak splaseny...

Napsal: stř srp 20, 2008 17:51
od Wenca084
Tak jsme sehnaly náké trysky a laborujem, ale furt mám malou na 1 komoru, mám jen 112, nemužem zatím sehnat větší. Zejtra zajedu do lady...,,,,

Tak jsem nakonec sehnal 130, dal ji tam a zdá se že to bude na 90% dobré, na druhé komoře mám stále tryska 162 vzdušník 150 , difuzer 40, a zdá se mi že je to moc, myslím že by tam stačila tak 150-155 , nebo mámdát větší vzdušník, Objevuje se totiž díra v plynu při přechodu kdy se otevírá druhá komora...

Napsal: čtv srp 21, 2008 12:18
od Puhi
Wolf tu dal odkaz na dobrý príspevok od Mareka, nerozmýšľaj a natryskuj to podla toho :wink:
Alebo napíš Corymu, on má na to nejaký vzorec a ti to prepočíta, mne to tiež počítal, macher jeden :D

Napsal: čtv srp 21, 2008 16:32
od Stanley__001x
Nehejbli jste náhodou s předstihem?