Stránka 1 z 4
Dobijeni(hodne velka zaludnost)
Napsal: ned srp 17, 2008 16:30
od Mirek999
Omlouvam se,ze zakladam nove tema,ale mam dost velky problem.Ve ctvrtek se sednul do auta a nastartoval,ale voltmetr se nehnul z prostredka,takze nedobiji.Dojel jsem na chalupu a meril,ani na digi meraku nic neukazovalo.Tak jsem si rikal,ze treba uz spatne uhliky v regulatoru napeti,tak jsem rozebral altik,vycistil slozil,uhliky byly dobre a vratil zpet,ale nedobiji furt.Meril jsem ho a altik dobiji,ale je problem nekde jinde.Zadna pojistka neni praskla,kostra vyborna,spinaci skrinka dobra.A ted ta pojistkovka,mel jsem ji celou rozebranou,teda jeste mam,auto muselo zustat na chalupe proste jsem to nestihl a zitra jdu do prace.Muzu kontrolovat studenaky z obou stran,ale zevntr to neudelam,kldyz je to sletovany na sebe ty dve desky.Takze tedka radte.Jsem z toho docela v haji,celej vikend,od ctvrtka az do dneska se v tom stouram a nic.Vsude mi couhaj kabely,vsechno rozhozeno.Diky za kazdou dobrou radu.
Napsal: ned srp 17, 2008 16:39
od Křečík Barbuška
Mirek999 píše: ... ale nedobiji furt.Meril jsem ho a altik dobiji,ale je problem nekde jinde ...
Mluvíš v hádankách. Předně, kolik voltů měříš na baterii při zvýšených otáčkách? Zkontoluj obvod buzení G67, má samostatnou pojistku. Pokud opravdu nedobíjíš, může být v tahu regulátor. Co se týče pojistkovky, je to loterie, za svůj život jsem dělal dvě, jednu ruskou a jednu jugoslávskou, jedna byla tuším trojpatrová, druhá měla patra jen dvě, rozdělat mi šly obě, ale funkční pak byla jen ta trojřadá, v té druhé mi pak "vyšívaly" relátka. Pracuj hlavně pečlivě, ať z toho nemáš podpalovač.
Napsal: ned srp 17, 2008 18:03
od Mirek999
Na baterii merim okolo 11V,ale proste to nedobiji.Kdyz jsem si ho zapojil samostatne,tak jsem na altiku nameril cca 13,8V.Takze ten je ok.Kde je to buzeni G67?Regulatory jsem zkousel tri a dal jsem am ten nejlepsi s tema nejvetsima uhlikama.A dobiji,zkousel jsem ho.Jo ta pojistkovka je pakarna,mam jugoslavskou a je to dvojpatro.Podpalovac z toho rozhodne nechci mit.Je to pakarna.Nemuze byt nekde problem pod palubkou?Nebo kam to vubec vede ty ruzove draty,ktere se ztraci v tech dvvou kontektorech co jdou do posjistkovky.
Napsal: ned srp 17, 2008 18:07
od Saša
Mirek999 píše:Na baterii merim okolo 11V,ale proste to nedobiji.Kdyz jsem si ho zapojil samostatne,tak jsem na altiku nameril cca 13,8V.Takze ten je ok.
? Jak jsi to měřil? "samostatně"
Napsal: ned srp 17, 2008 18:10
od Mirek999
No ono je to tezke popsat.Ty dva silone ruzove draty jsem pripojil startovacim kabelem rovnou na baterku,ten co jde od altiku k baterce jsem nezapojoval.A buzeni jsem si natahl od baterky a potom sem meril na tom sroubu B+ napeti.Snad jste me nekdo pochopil.
Napsal: ned srp 17, 2008 18:45
od Saša
Z alternátoru s el. regulací vedou jen dva dráty . Jeden (6-ka šroub)B+ jde přímo na bateriji a druhý (faston) vede na kontrolku dobíjení a přes ní a klíček na + .
Když je vadná žárovka altík nedodíjí .
Alternátor NESMÍ běžet bez zátěže hrozí reálné zničení usměrňovacích diod .
Napsal: ned srp 17, 2008 18:50
od Mirek999
Ja tam zarovku nemam.Mam voltmetr.Kabely z nej vedou dohromady ctyri.Jeden slabej budici,2x silny do pojistkovky,1x silnej k baterce.Obadva silne jsou na B+.Jinak nebezel nejak dlouho,chvili,musel sem vyloucit jednu zavadu.Jinak diody jsou taky ok,ty jsem promeroval.
Napsal: ned srp 17, 2008 18:53
od Křečík Barbuška
Sašo, toto není íčko, žárovka tu nehraje roli. Na altecu bude M6, tam se připojí baterka a odchod dál do vozu a jeden až dva fastony, jeden jde na pojistku 9 (G67) a druhý, který tam někdy je a někdy není, je střed vinutí a odchází na relé kontrolky dobíjení. Podle toho co tazatel popisuje se zřejmě nedostává alternátoru buzení, neb když to dá přímo na baterku, tak dobíjí, takže je třeba zkontrolovat obvod ve kterém je pojistka č. 9.
Edit Mirek999 píše:dohromady ctyri.Jeden slabej budici,2x silny do pojistkovky,1x silnej k baterce.
Tři, ten silný jde od baterky ke startéru, nebo se pletu? Jsem zmaten.
Napsal: ned srp 17, 2008 18:58
od Saša
Sorry napsal jsem "dva dráty" a myslel jsem dvě připojovací místa . Takže : s pčipijenou baterijí k B+ to nedobíjí (je tam jen napětí baterie) . A s odpojenou baterkou máš na B+ 13.8 V . Je tak ? Měřils odpor rotoru ?
Napsal: ned srp 17, 2008 19:09
od Saša
Koko Loko píše:Sašo, toto není íčko
Já měl tento altík i na 043 r.v. 90 . A když čtu že měřil i diody v altíku (to už asi neví kudy kam) předpokládám že elektrice trochu rozumí a že si napřed oměří buzení .
Napsal: ned srp 17, 2008 19:19
od Mirek999
Jo ten silny jde od baterky ke starteru,ale jde jeden i k alternatoru.
Sasa:Presne,takhle to dela,ze kdyz tam mam B+ na baterku,tak nedobiji.Jinak meril jsem ho a jsou to cca 3ohmy.Buzeni funguje,po otoceni klicku mi tam jde normal 12V.Takze v tomto chyba neni.Jsem vyuceni autoeletrikar,tak v tom trosku fusuju.Je to spise samouka,ale snazim se.To vite,na skole cloveka nic nenauci.
Napsal: ned srp 17, 2008 19:40
od Saša
Pak mě napadá jen velký přechodový odpor v samotném altíku na šroubech . Změř proud tekoucí buzením je to cca 2.5A +- skus to i za běhu . Už jsem řešil závadu kdy došlo vlivem odstředivé síly k odpojení buzení .
Napsal: ned srp 17, 2008 19:43
od Mirek999
Sice jsem nemeril proud na buzeni,ale mel jsem pripojeny a altiku jeden startovaci kabel na dekl toho alternatoru a druhy konec rovnou na -baterky,abych zajistil 100% kostru a buzeni jsem mel svoje natazene od baterky.Ale je pravda,jak rikas o tom vypnuti pri odstredivych silach.
Napsal: ned srp 17, 2008 20:14
od Křečík Barbuška
Jen tak mě napadlo, píšeš 11V, není v háji baterka? Ale asi startuješ ... takže asi nic.
Napsal: ned srp 17, 2008 20:40
od Petr HC
Zkus změřit budící proud - odporem 3 ohmy by měl téci proud 4 A a Saša psal 2,5 A . To by vedlo na mezizávitový zkrat na rotoru . Podívej se na
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=45 ,kde se podobné problémy řešily a zkus jestli póly rotoru přitahují stejně nějaký kus železa .