Dobijeni(hodne velka zaludnost)
Moderátor: Moderátoři
Dobijeni(hodne velka zaludnost)
Omlouvam se,ze zakladam nove tema,ale mam dost velky problem.Ve ctvrtek se sednul do auta a nastartoval,ale voltmetr se nehnul z prostredka,takze nedobiji.Dojel jsem na chalupu a meril,ani na digi meraku nic neukazovalo.Tak jsem si rikal,ze treba uz spatne uhliky v regulatoru napeti,tak jsem rozebral altik,vycistil slozil,uhliky byly dobre a vratil zpet,ale nedobiji furt.Meril jsem ho a altik dobiji,ale je problem nekde jinde.Zadna pojistka neni praskla,kostra vyborna,spinaci skrinka dobra.A ted ta pojistkovka,mel jsem ji celou rozebranou,teda jeste mam,auto muselo zustat na chalupe proste jsem to nestihl a zitra jdu do prace.Muzu kontrolovat studenaky z obou stran,ale zevntr to neudelam,kldyz je to sletovany na sebe ty dve desky.Takze tedka radte.Jsem z toho docela v haji,celej vikend,od ctvrtka az do dneska se v tom stouram a nic.Vsude mi couhaj kabely,vsechno rozhozeno.Diky za kazdou dobrou radu.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mluvíš v hádankách. Předně, kolik voltů měříš na baterii při zvýšených otáčkách? Zkontoluj obvod buzení G67, má samostatnou pojistku. Pokud opravdu nedobíjíš, může být v tahu regulátor. Co se týče pojistkovky, je to loterie, za svůj život jsem dělal dvě, jednu ruskou a jednu jugoslávskou, jedna byla tuším trojpatrová, druhá měla patra jen dvě, rozdělat mi šly obě, ale funkční pak byla jen ta trojřadá, v té druhé mi pak "vyšívaly" relátka. Pracuj hlavně pečlivě, ať z toho nemáš podpalovač.Mirek999 píše: ... ale nedobiji furt.Meril jsem ho a altik dobiji,ale je problem nekde jinde ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Na baterii merim okolo 11V,ale proste to nedobiji.Kdyz jsem si ho zapojil samostatne,tak jsem na altiku nameril cca 13,8V.Takze ten je ok.Kde je to buzeni G67?Regulatory jsem zkousel tri a dal jsem am ten nejlepsi s tema nejvetsima uhlikama.A dobiji,zkousel jsem ho.Jo ta pojistkovka je pakarna,mam jugoslavskou a je to dvojpatro.Podpalovac z toho rozhodne nechci mit.Je to pakarna.Nemuze byt nekde problem pod palubkou?Nebo kam to vubec vede ty ruzove draty,ktere se ztraci v tech dvvou kontektorech co jdou do posjistkovky.
? Jak jsi to měřil? "samostatně"Mirek999 píše:Na baterii merim okolo 11V,ale proste to nedobiji.Kdyz jsem si ho zapojil samostatne,tak jsem na altiku nameril cca 13,8V.Takze ten je ok.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Z alternátoru s el. regulací vedou jen dva dráty . Jeden (6-ka šroub)B+ jde přímo na bateriji a druhý (faston) vede na kontrolku dobíjení a přes ní a klíček na + .
Když je vadná žárovka altík nedodíjí .
Alternátor NESMÍ běžet bez zátěže hrozí reálné zničení usměrňovacích diod .
Když je vadná žárovka altík nedodíjí .
Alternátor NESMÍ běžet bez zátěže hrozí reálné zničení usměrňovacích diod .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Sašo, toto není íčko, žárovka tu nehraje roli. Na altecu bude M6, tam se připojí baterka a odchod dál do vozu a jeden až dva fastony, jeden jde na pojistku 9 (G67) a druhý, který tam někdy je a někdy není, je střed vinutí a odchází na relé kontrolky dobíjení. Podle toho co tazatel popisuje se zřejmě nedostává alternátoru buzení, neb když to dá přímo na baterku, tak dobíjí, takže je třeba zkontrolovat obvod ve kterém je pojistka č. 9.
Edit
Edit
Tři, ten silný jde od baterky ke startéru, nebo se pletu? Jsem zmaten.Mirek999 píše:dohromady ctyri.Jeden slabej budici,2x silny do pojistkovky,1x silnej k baterce.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne ned srp 17, 2008 18:59, celkem upraveno 2 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Sorry napsal jsem "dva dráty" a myslel jsem dvě připojovací místa . Takže : s pčipijenou baterijí k B+ to nedobíjí (je tam jen napětí baterie) . A s odpojenou baterkou máš na B+ 13.8 V . Je tak ? Měřils odpor rotoru ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Já měl tento altík i na 043 r.v. 90 . A když čtu že měřil i diody v altíku (to už asi neví kudy kam) předpokládám že elektrice trochu rozumí a že si napřed oměří buzení .Koko Loko píše:Sašo, toto není íčko
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jo ten silny jde od baterky ke starteru,ale jde jeden i k alternatoru.
Sasa:Presne,takhle to dela,ze kdyz tam mam B+ na baterku,tak nedobiji.Jinak meril jsem ho a jsou to cca 3ohmy.Buzeni funguje,po otoceni klicku mi tam jde normal 12V.Takze v tomto chyba neni.Jsem vyuceni autoeletrikar,tak v tom trosku fusuju.Je to spise samouka,ale snazim se.To vite,na skole cloveka nic nenauci.
Sasa:Presne,takhle to dela,ze kdyz tam mam B+ na baterku,tak nedobiji.Jinak meril jsem ho a jsou to cca 3ohmy.Buzeni funguje,po otoceni klicku mi tam jde normal 12V.Takze v tomto chyba neni.Jsem vyuceni autoeletrikar,tak v tom trosku fusuju.Je to spise samouka,ale snazim se.To vite,na skole cloveka nic nenauci.
Pak mě napadá jen velký přechodový odpor v samotném altíku na šroubech . Změř proud tekoucí buzením je to cca 2.5A +- skus to i za běhu . Už jsem řešil závadu kdy došlo vlivem odstředivé síly k odpojení buzení .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zkus změřit budící proud - odporem 3 ohmy by měl téci proud 4 A a Saša psal 2,5 A . To by vedlo na mezizávitový zkrat na rotoru . Podívej se na http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=45 ,kde se podobné problémy řešily a zkus jestli póly rotoru přitahují stejně nějaký kus železa .