Stránka 1 z 9
Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Napsal: pát črc 25, 2008 19:21
od Vašátor
Jelikož se cesta do Bulharska blíží čím dál více, rozhodl jsem se pořešit to moje chlazení. Po několika propláchnutí celé chladící soustavy, kdy po prohřátí motoru vždy tekla rezavá voda, ručička teploměru stále stoupala za půlku. Vyměnil jsem tedy termostat (nový, funkčnost proměřena), ovšem teplota opět lehce lezla přes půlku. Tož sem dnes dal do výměny chladiče a co jsem uviděl po odmontování trubek mi dnes asi nedá spát. Ve vstupním hrdle chladiče (horní hadice) usazená a zatvrdlá 4mm tlustá vrstva rzi. Při pohledu do chladiče trubky vypadají dosti podobně. Možná by někdo poznamenal, proč tento chladič řešit, když mám druhý. Ano, to mám, ovšem má pokřivenou dosedací plochu víčka a voda z expanzní nádoby skrz víčko vytíká ven. Navíc bych rád měl v autě chladič originální.
Napadá někoho jak tuto usazenou a zatvrdlou rez, s největší pravděpodobností i s vodním kamenem, odstranit aniž bych musel chladič montovat do auta? Průplach tohoto humusu bych na chlazení v autě dělal nerad. Tudíž jak na to při vymontovaném chladiči a čím?
Napsal: pát črc 25, 2008 19:39
od Nemo
To vypadá opravdu zoufale.
Jestli je totéž i uvnitř, (jakože ano)....
Dostat to úspěšně ven a přitom nezničit chladič, bude běh na dlouhou trať.
Chtělo by to trvalý průtok mírně kyselé vody, ideálně dešťovky s nějakým odstraňovačem vodního kamene. (třeba ten z reklamy na chcíplou pračku
) nebo technickou sodu.
Prostě ponořit chladič do škopku s rozpouštěcím roztokem, tak aby koukalo jen hrdlo nátrubku, a do něj hnát čerpadýlkem ten roztok.
A nepočítám, že se viditelný výsledek dostaví dřív než za týden.
Když to v tom bude jen stát, usazenina změkne, začne se rozpadat na kusy a ty pak ucpou i ten zbytek průchozích lamel.
Bude to obrovská práce s nejistým výsledkem.
Napsal: pát črc 25, 2008 19:58
od Vašátor
Také mě napadlo to nějak podobně udělat. Kurník technickou sodu bych měl někde mít ... ale kde? Naposledy jsem v ní vařil před 6ti rokama karburátor do Jawy.
Hmm .... už vidím nadšení mátí, když se jí bude ve vaně týden válet chladič
Hmm .... mno ještě teda budu muset pohledat čerpadýlko od pračky
Napsal: pát črc 25, 2008 20:15
od Nemo
Vašátor píše:budu muset pohledat čerpadýlko od pračky
Ano, ideální pro tenhle účel
Napsal: pát črc 25, 2008 21:23
od Šubi
Zkus se pozeptat v mototechně, třeba nějaký roztok na zbavení vodního kamene autochladiče existuje. Jinak já bych to řešil výměnou celýho chladiče za jinej.
Napsal: pát črc 25, 2008 21:25
od rosta
hele mám doma chladič z 2101 v dobrým stavu tak kdyby byl zájem napiš SZ a domluvíme se
Napsal: pát črc 25, 2008 21:30
od Roman
A aby to bolo idealne, chcelo by to este cele prihriat..... To vodny kamen nema rad
Napsal: pát črc 25, 2008 22:15
od Petr HC
Na Slovensku v "termálech" (Kováčová ,Čalovo a další) čistí vrty a potrubí od vodního kamene kyselinou fosforečnou (koncentraci neznám) a do starých parních kotlů se dávkoval fosforečňan sodný nebo draselný a mám dojem ,že to je ten Calgon(asi 50x předražený).
Napsal: pát črc 25, 2008 22:31
od Teepee
Ale sakra, kde se tam tolik rzi vzalo? Kdepak asi ten materiál chybí!?
Člověk by sice měl být tvor učenlivý, ale časově racionálnější cesta nejmenšího odporu je zaopatření jiného chladiče, nejlépe asi vícero, protože co jest v chladiči bude asi i jinde (to by mě zajímalo jak je na tom topení). A oprosti se od myšlenek, jak to asi vypadá v motoru, snad tam nikde moc nechybí.
Pokud opravdu trváš na tomto chladiči v Oranžádě, pak bych radil použít jiný chladič (rozhodně nenechávej motor na "suchu" jen se zbytky průplachové vody, i za noc dokáže být zrzavá) a s tímhle si hrát ve volných chvílích. Mezitím se ještě něco dostane z motoru a topení a pak ho tam třeba vrátíš.
Napsal: sob črc 26, 2008 08:05
od Dusan
Demontovat vonku.... je to praca na 30min. ZApchat c osa da a naliat fixinelu pre odvaznych hcl + voda cakat a miesat neliat do plna aby sa dalo dobre miesat trasenim a prelievanim .... ja som tak cistil vymenik supis to pomohlo a zatial netecie. Inak riadne kysy s toho vychadzali
Inak ak to raz zacnes rozpustat nieje cesty spat
Napsal: ned črc 27, 2008 11:43
od Laďuša
Vašku, a co se zásobovat tou kyselinou sírovou od kamoše z bazénu? Samozřejmě tu brutálnější... Aspoň ten vodní kámen by to mohlo nahlodat ....
Napsal: ned črc 27, 2008 11:46
od Jelen
Laďuša, A proč rovnou nevyzkoušet dynamit?
já bych asi zkusil nalejt do chladící soustavy něco na vodní kámen, třeba bref a nechat to prohřát, třeba by to pomohlo...
Napsal: ned črc 27, 2008 11:50
od Laďuša
Jelen píše: něco na vodní kámen
Však sírovka je na vodní kámen, že jo, Vašátore
Napsal: ned črc 27, 2008 12:45
od Štěpán
A co takhle nasypat tak 2 -3 pytliky s kyselinou citronovou? Podle mně je to menší zlo, než HCl.
Napsal: ned črc 27, 2008 17:19
od Roman
Podla tej fotky 2 - 3 poriadne pytle