Stránka 1 z 3
distribuce " + " v autě
Napsal: pon črc 21, 2008 13:27
od Patrac
protože jsem o víkendu do auta osadlil denní světla a mlhová světla, řeším problém kam a jak umístit pojistky. krom toho že tam jsou klasický nožovky na kabelch už mi začíná vadit neustálé přidávání plus přívodních kabelů na plus pól baterie. chtěl jsem to vyřešit koupí náhradní pojistkové skříňky. Koupil jsem malo plastovou po 5ti pojistkách takže na 10ks. zezdola pojistkvovky koukají kusy plíšků skoro jako na dvojky fastony. plus kabely bych na jedný straně natvrdo pájel přímo k tomuhle. řeším ale jakým stylem to přidělat na straně druhé. tedy jakým stylem dostat plus od baterky nějakým silnějším kabelem na tuhle svorkovnici.
měli jste někdo rozdělanou origo pojistkovku? jak je to řešeno uvnitř. Jak velký průřez kabelu bych měl dostat na tu podružnou pojistkovou skříň abych to měl naddimenzováno. počet spotřebičů, resp jejich pojistky znám. momentálně mám totiž na plus pól připojeno asi šest kabelů tak nějak zastrčených do mosazné svorky ale když šlověk potřebuje připojit další je to opruz a to se nebavím o tom že bych chtěl aby to bylo trošku přehlednější. viděl jsem něco podbného na fabii hned nad krytem baterie. podrobnosti jsem ale neměl čas prozkoumat.
Napsal: pon črc 21, 2008 22:28
od Maysner
jeden pajsl origo pojistkovky ti muzu darovat. jsou to dva tistaky k sobe spojeny pliskama ktery jsou pripajeny k cestam. u te me je jedna cesta prepalena a ja si koupil na ua novou na nozovky tak jebu opravu teto
Napsal: úte črc 22, 2008 06:31
od Patrac
Maysner píše:jeden pajsl origo pojistkovky ti muzu darovat. jsou to dva tistaky k sobe spojeny pliskama ktery jsou pripajeny k cestam. u te me je jedna cesta prepalena a ja si koupil na ua novou na nozovky tak jebu opravu teto
nejde mi ani tak o pajšl. Já mám origo pojistkovku taky na nožovky ale šlo mi o to jak je do toho přiveden a připojen ten hlavní kabel od Baterky. Pojistkovku nicméně vezmu pokud ji budeš vyhazovat. tak ji zkouknu a vyhodím pak sám.
( ps mám pro tebe doma ty pásy nepotřebuju je)
Napsal: úte črc 22, 2008 10:42
od Roman
Do origo poistkovky nie je privedeny ziadny hlavny plus. Su tam privedene jednotlive obvody a vsetky su privedene cez rovnake konektory. V konektoroch su standartne ploche fastony 6,3mm. Pre teba by bolo mozno riesenie pouzit plusovy kontakt na baterku z nejakeho golfa, ten ma na sebe niekolko pripojovacich bodov (zavit M6).... Pripadne kontakt co sa pouziva ked sa montuje do auta "vela muziky", tam byva tiez viac pripojovacich bodov, resp.pouzit tzv. distribucny blok, do toho byva jeden privod hruby kabel a niekolko vyvodov na tensie kable. Robi sa to v elegantnom pozlatenom prevedeni s priehladnym krytom.
Napsal: úte črc 22, 2008 10:55
od Patrac
Roman píše:Do origo poistkovky nie je privedeny ziadny hlavny plus. Su tam privedene jednotlive obvody a vsetky su privedene cez rovnake konektory. V konektoroch su standartne ploche fastony 6,3mm. Pre teba by bolo mozno riesenie pouzit plusovy kontakt na baterku z nejakeho golfa, ten ma na sebe niekolko pripojovacich bodov (zavit M6).... Pripadne kontakt co sa pouziva ked sa montuje do auta "vela muziky", tam byva tiez viac pripojovacich bodov, resp.pouzit tzv. distribucny blok, do toho byva jeden privod hruby kabel a niekolko vyvodov na tensie kable. Robi sa to v elegantnom pozlatenom prevedeni s priehladnym krytom.
Romane tohle je mi jasný šlo mi o to jakým stylem pak tehle silnej kabel rozdělit a připojit k jednotlivým vývodům na pojistky. zezdola té přídavné pojistkovky sou toiž taky něco jako fastony. ale bohužel jen malé. pokusím se najít na netu a nebo vyfotím.
jinak distribuční blok ani nebude potřeba protože do svorky bezproblémově chytnu 3 kabely. ale ne 10 kabelů..
je to něco jako kdyby si měl vedle sebe
10 ks tohodle kde každá pojistka má svůl přívod a vývod. jde mi o to jakým stylem spojit všechny přívody do jednoho kusu tak aby ven šel jen jeden kabel třeba průřezu 10mm2 například. z baterky taky standardně vede jeden kabel na mínus na kostru a dva na plusu. tak bych chtěl aby šly jen tři. momenálně mi jich de asi 8 a ještě vím že určitě další 2-3 přibudou
Napsal: úte črc 22, 2008 21:06
od Maysner
u icka ti jdou od plusu tri draty. silnej cervenej na altik, slabsi cervenej a cernej k icku
Napsal: čtv črc 24, 2008 19:39
od Little Red Riding Hood
co koupit distribuční blok s pojistkama??.. sice to není nejlevnější řešení.. zato se zárukou... například..
http://www.hificar.cz/montazni-material ... d-4gf.html
Napsal: čtv črc 24, 2008 20:06
od Roman
Ten blok s poistkami nie je najstastnejsie riesenie, idu do toho HiFacke poistky, ktore su kapanek vacsie ako bezne predavane a vacsinou pozlatene, drahe a na vacsi prud. Ale Patrac ako pise ma problem skor s pripojenim hrubeho kabla na poistkovy blok co uz ma kupeny. Mna teraz napadlo, ze by sa dal pouzit kus kabla co sa pouziva na napajanie HiFi zariadeni, hrubsieho prierezu, napr. 16 - 20mm2, jednym koncom na baterku a druhy koniec rozpliest na tych desat pramenov a pripojit na jednotlive poistky. oni tie kable byvaju spletane z niekolkych tensich pramenov a tie pripojit jednotlivym poistkam. Inac ja som pouzival takyto externy poistkovy blok, ten ma vstupy aj vystupy na 6,3mm fastony. (akurat, ze ho mali iba v prevedeni na 4 alebo 8 poistiek )
Napsal: čtv črc 24, 2008 20:54
od Pisty
OT : Jej oltcit. Ako pekne spravene ja som to robil uplne inac.
Napsal: pát črc 25, 2008 00:19
od Little Red Riding Hood
Roman, tvoje pojistkovka je taky zajimavá....
ale jestli píšeš že je třeba připojit tlustej kábel, tak ten právě připojíš do něčeho podobného co jsem ukazoval na odkaze... má to jeden velkej vstup a více malejch výstůpů... o ceně samozřejmě nená řeč... není to nic levneho...
kábel pátrač muže koupit v kabelcentru... jde o drát ke svářečce.. (ted nevim jestli napajecí či zemnící)... ja ted kupoval 5 metrů 35mm průřez a vyšlo mě to na 700... je to dvojnásobně levnější než kabely na caraudio....
Napsal: pát črc 25, 2008 06:54
od Patrac
mám podobný blok jako má na obrázku Roman. kurnik musím nafotit. je na 5-10 pojistek. po debatě+ s KokoLokem jsem usoudil že jeden z mých nápadu není až tak špatný a tak jsem jej vylepšil návrhem od KL a hups řešení je na světě. Udělám malej tišťák. do něj prořežu patřičné drážky pro zaletování pojistkovky a patřičné cestičky. Přívodní kabel třeba 4mm průřez přivedu a přiletuju k hlavní cestičce (defakto to proletuju po celé délce) a na druhé straně pak do tišťáku připájím nože fastonů. celé to přijkde usadit do takového kusu plastu aby to bylo za co dobře přidělat ke karoserii a zároveň v plastu budou drážky do kterých nože fastonů zapadnu aby bylo zabezpečené že se nevylomí. na ně už pak zapojím klasický protikusy. Fotky jak jsme to vyřešil sem postupně přidám asi během příštího týdne protože to hodlám během příštího týdne postupně vyrábět. pokud stihnu vyrobit tišťák
Napsal: pát črc 25, 2008 10:06
od Roman
S plosakom je to dobre riesenie, len pozor na dimenzovanie privodneho kabla, ak das 4mm2 na 10 poistiek tak mas 0,4mm2 na jednu a to by mohlo byt niekedy malo.....
Napsal: pát črc 25, 2008 10:43
od Petr HC
For Pátrač , navrhl bych Ti malou změnu v konstrukci přívodu . Nedávej tam tišťák – jeho zatižitelnost je pro daný účel malá a pokud nenaleješ silnou vrstvu cínu ,přepálí se .Budeš-li nalévat silnou vrstvu Sn hrozí odpaření Cu od podložky . Místo tišťáku dej Cu plech tloušťky cca 1mm ,na konci stoč trubičku pro připájení kabelu (nakonec převlékni smršťovací bužírku) a zachovej všude proudové zatížení 8 – 10 A/mm2 (při použití nového moderního autokabelu se zvýšenou teplovzdorností izolace) - viz katalog Kablo – autokabely .Přívodní kabel podle toho ,co jsem četl doporučuji 6 mm2.
Napsal: pát črc 25, 2008 10:50
od Patrac
Petr HC píše:For Pátrač , navrhl bych Ti malou změnu v konstrukci přívodu . Nedávej tam tišťák – jeho zatižitelnost je pro daný účel malá a pokud nenaleješ silnou vrstvu cínu ,přepálí se .Budeš-li nalévat silnou vrstvu Sn hrozí odpaření Cu od podložky . Místo tišťáku dej Cu plech tloušťky cca 1mm ,na konci stoč trubičku pro připájení kabelu (nakonec převlékni smršťovací bužírku) a zachovej všude proudové zatížení 8 – 10 A/mm2 (při použití nového moderního autokabelu se zvýšenou teplovzdorností izolace) - viz katalog Kablo – autokabely .Přívodní kabel podle toho ,co jsem četl doporučuji 6 mm2.
vidíš to mne vůůůbec nenapadlo
a na výstupy můžu přímo připájet faston za ten kus co se do něj chytá kabel a nůž pak založit do plastu aby z něj nic nekoukalo. super nápad dík za inspiraci. možná než plech stáčet do trubičky využiju očko otvor a šroubek.
jinak kolik by byl doporučený průřez kabelu pro 10ks 20-25A pojistek? už teď vím že minimálně 4-5ks bude sice "jen" 10A ale raději to naddimenzuju
Napsal: pát črc 25, 2008 12:55
od Petr HC
Pátrači ,nepřeháněj to . Při dimenzování vodičů a pojistek se počítá s tzv. soudobostí – to znamená , že se nepředpokládá zapnutí všech spotřebičů současně . Při Tvém požadavku by vycházela spotřeba 13 V x 200 A = 2,6 kW a to je téměř trojnásobek výkonu alternátoru . Jištění dimenzuj tak ,aby jmenovitý proud pojistky nepřekročil o 10 – 40 % proud jištěného spotřebiče (spotřebičů) . Takže dejme tomu 13 V x 10 pojistek x průměrně 10 A máš 1,3 kW, soudobost 60 % (ať nežeru) a jsi na plném výkonu alternátoru 780 W (800) ,tj. 60 A . Ty tam dostaneš průřezem 6 mm2 jak jsem psal . Když dáš 10 mm2 nic nezkazíš ,ale je to podle mne již značně předimenzované .