Stránka 1 z 2
Palivove cerpadlo - VYRESENO
Napsal: ned črc 13, 2008 14:09
od utia
Jelikoz mi tekl olej zpod palivoveho cerpadla nakoupil jsem tesneni a rozhodl se o vikendu opravovat. Bohuzel I po 3 pokusech a poradnem dotazeni pri jizde stale kape olej – co s tim? Postupoval jsem tak ze jsem koupil novou “tepelnou vlozku palivoveho cerpadla” (stara byla napraskla) a 4 tenke papirove podlozky, ktere jsem namazal skilikonem, dve jsem dal mezi motor a vlozku, na ni dalsi dve a pak cerpadlo a prisroubovat. Ted jsem to opet cele demontoval a zkusmo nasadil jaka je vzdalenost pri pritlaceni cerpadla na vlozku a kdyz zmacknu dolni stranu tak nahore je skoro milimetr, to bude ten prusak. Mate podobne zkusenosti, uvitam rady jak na to… Pochybuji ze se to spravi koupi noveho cerpadla (ze by melo rovnejsi “dno”). Diky !
Napsal: ned črc 13, 2008 14:14
od Ivo
Dát víc tmelu a jenom jedno těsnění z každé strany. Poskládat, ale nedotahovat. Počkat, až tmel trochu zaschne a potom dotáhnout.
Napsal: ned črc 13, 2008 14:25
od utia
Dik tak v pondeli jeste koupim dalsi podlozky a zkusim to znovu, uff... Ten tmel - pouzivam najaky sanitarni silikon SOUDAL staci toto nebo se pouziva nejaky spec?
Napsal: ned črc 13, 2008 14:31
od Ivo
Používá se speciální tmel na motory, který odolává teplotám, oleji, benzínu atd. Třeba toto:
http://shop.stak-d.cz/index.php?sec=det ... -na-motory
Napsal: ned črc 13, 2008 16:30
od Luděk Ondrůch
Použij červený silikon na motory, tuba stojí cca 180,- kč
Napsal: ned črc 13, 2008 19:09
od Křečík Barbuška
To s tím silikonem a těsněním navíc je sice hezké a dokonce i krátkodobě funkční, ale u mě to způsobilo jev, že čerpadlo není schopno uživit dlouhodobě vytočený motor nad 4 tis. otáček, asi se zmenšil dosah tyčky.
Napsal: ned črc 13, 2008 20:20
od Vašátor
Ano, na tloušťku těsnění mezi pumpou a motorem pozor. Pokud je těsnění moc tlusté, pumpa nebude stíhat dodávat palivo. Co jsme se se Zikem kvůli tomuto natrápili, než jsme na to přišli ...
Mno a postup utěsnění přesně jak píše Ivo. Jedno těsnění, silikon na motory, lehce dotáhnout, nechat zaschnout a normálně dotáhnout.
Napsal: ned črc 13, 2008 21:41
od utia
To mi zas tak nevadi - vetsinou jezdim na LPG. Tesneni navic jsme nezminovali, ony to jsou stejne jen tenounke papirove podlozky o temer zadnem prumeru... Puvodne jsem jich tam chtel dat vic aby utesnily tu zatracenou mezeru
![Guy with axe :axe:](./images/smilies/icon_axe.gif)
Ale udelam jak rikate
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Napsal: ned črc 13, 2008 21:44
od Vašátor
utia píše:ony to jsou stejne jen tenounke papirove podlozky o temer zadnem prumeru...
A přesto dokáží zapříčinit malý výkon čerpadla při vyšších otáčkách.
Napsal: ned črc 13, 2008 21:57
od utia
Koko Loko píše:To s tím silikonem a těsněním navíc je sice hezké a dokonce i krátkodobě funkční, ale u mě to způsobilo jev, že čerpadlo není schopno uživit dlouhodobě vytočený motor nad 4 tis. otáček, asi se zmenšil dosah tyčky.
Kratkodobe funkcni?
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nemusi to vydrzet na veky, ale kdyz mi kape olej na potrubi a vidim jak se nad kufrem hromadi para mam docela neprijemny pocit... Hned myslim na nejhorsi (hasicak s sebou nevozim)
Napsal: ned črc 13, 2008 22:50
od Little Red Riding Hood
když už jsem u toho seřizení.. co se děje když čerpá moc??... má čerpadlo v sobě nějakej ventilek, nema ne??:.
Napsal: ned črc 13, 2008 22:55
od utia
Little Red Riding Hood píše:když už jsem u toho seřizení.. co se děje když čerpá moc??... má čerpadlo v sobě nějakej ventilek, nema ne??:.
to se prave resi podlozkama...
Napsal: ned črc 13, 2008 23:06
od Little Red Riding Hood
utia, nařikej.... ale když dáš podložku malé tloušťky, tak ti čerpadlo tlačí vícem tak se ptám jestli je to nějak ošetřeno...
Napsal: ned črc 13, 2008 23:11
od Hurikán
Víc než svůj maximální výkon čerpadlo nedá. nejde asi ani tak o tlak, ale o dopravované množství. To je závislé na zdvihu membránky. Regulace množství je pak v karburátoru ve formě jehlového ventilu. V čerpadle jsou jen dva zpětné ventilky. Pokud netěsní, je snížený výkon čerpadla a benzín při zastaveném motoru klesne od karbu do čerpadla.
Napsal: ned črc 13, 2008 23:14
od Little Red Riding Hood
Hurikán, ano v karbeci je jehlovej ventil, ale ten bud udrží tlak, nebo prostě proteče, ale furt nevim co se děje s palivem když udrží tlak.... nebo čerpadlo není schopno talčit tolik aby to vedlo k jeho (:D) destrukci??... nebo spíše dojde k přetlačení ventilu v karbu??... nebo ani jedno??.