Stránka 1 z 2

Nastavení polohy omezovače

Napsal: sob črc 12, 2008 23:25
od popest
Ahoj, lidi prosím vás popište mi jako blbcovi nastavení polohy omezovače. Ja to z teh knížek prostě nechápu. Mezi čím mám měřit tu vzdálenost? Musí být vyvěšená zadní náprava od karoserie(v jedné z knížek se o něčem takovém snad i zmiňují)?

Dneska jak pršelo, jsem si při prudším brždění dal málem na hubu. Zadní kola se blokly podstatně dřív než přední a auto šlo moc pěkně do prdele.... Nastavoval jsem ho od oka. Za sucha to je v pohodě, ale běda jak je mokro. Od toho tam přeci hlavně je, že.... Kdyby jste byli tak hodní a ideálně mi to doplnili fotkama. Mnohokrát díky.

Napsal: ned črc 13, 2008 09:36
od Marek
Pokud mně je známo omezovač brzd se nenastavuje. Vzdálenost tlačné tyčky je nastavena z výroby a těžko si umím představit, že by to šlo nějak předělat.

Jestli Ti kola blokují, je pravděpodobně omezovač zaseklý nebo zarezlý v maximálně otevřené poloze. Tím vlastně nereguluje a kola brzdí maximálním možným účinkem. Vyměnil bych ho.

Napsal: ned črc 13, 2008 10:06
od Křečík Barbuška
Podle jistého dokumentu, který se vyskytoval v "technice" na knihovně Ladaklubu to lze, ovšem tento dokument se při úpravě stránek pravděpodobně navždy ztratil, bohužel.

Napsal: ned črc 13, 2008 10:18
od Ivo
Ano, jde to trochu nadstavit. první bod je namontování omezovače na svoje místo s tím, že šroubky zůstanou povolené. Dál podle návodu.
Jak moc to ale pomůže, to netuším. Je to spíš postup, při montáži nového.

Napsal: ned črc 13, 2008 11:45
od popest
Marek píše:Pokud mně je známo omezovač brzd se nenastavuje. Vzdálenost tlačné tyčky je nastavena z výroby a těžko si umím představit, že by to šlo nějak předělat.

Jestli Ti kola blokují, je pravděpodobně omezovač zaseklý nebo zarezlý v maximálně otevřené poloze. Tím vlastně nereguluje a kola brzdí maximálním možným účinkem. Vyměnil bych ho.
Omezovač je nový a nastavit se dá. Mám to vyzkoušený. Úplně nahoře kola nebrzdí téměř vůbec, úplně dole až moc. V té konzoli kde je našroubován, se s ním dá posouvat.

Pro Ivo: Díky, už to začínám chápat. Snad mi to pomůže.

Můžeš prosím ještě poslat jednu stránku z té knížky? V tom textu jsou čísla, které odkazují ještě asi na jeden obrázek. Díky.

Napsal: ned črc 13, 2008 12:20
od Ivo
Myslíš tento?

Napsal: ned črc 13, 2008 12:40
od popest
To bude on, mnohokrát díky. Co je to za chytrou knížku?

Napsal: ned črc 13, 2008 13:18
od Jozef Matuška
bol by veľký problém dať sem detail toho prípravku A72245? - výkres

Napsal: ned črc 13, 2008 13:52
od Ivo
Dílenská příručka pro opravu automobilů VAZ 2101 2102 2103 a jejich modifikací, druhé opravné vydání. 362 stran, 70kčs :lol: .
Pokud by vedení klubu mělo zájem a nebyla v naší knihovně, tak můžu zapůjčit ke zpracování.
Bohužel, nákresy přípravků v této knize nejsou.

Napsal: ned črc 13, 2008 14:07
od Laďuša
Ivo píše:Bohužel, nákresy přípravků v této knize nejsou.
Hm, ale zato je tam pěknej seznam :P Koukam mam to samý vydání, ovšem zajímalo by mě třetí, páč chyby tam jsou...

Napsal: ned črc 13, 2008 14:11
od Ivo
To jo. Seznam přípravků je tam dost dlouhý. To nám ale bohužel v ničem nepomůže. Chtělo by to knížku, jenom s těma přípravkama. Ikdyž, dost věcí se dá udělat i bez nich.

Napsal: ned črc 13, 2008 14:36
od popest
Podle mě ten přípravek nutný není. Stačil by možná jen kus dřívka o délce 200mm. Alespoň z toho druhého obrázku č. 330 to ja tak patrné. Jestli se pletu tak mě opravte.

ADD: V jedné knížce píšou 200mm +/- 5mm pro vozy do roku 12/76. Pro vozy po je to 140mm +/-5mm

Napsal: ned črc 13, 2008 21:13
od Maysner
to marek: kdyz by nastavovat nesel potom by kazdymu autu brzdil zadek tak jak nema diky stavu pruzin. nastavit se to ma pri vymene pruzin(snizeni x zvyseni). timto to taky funguje, cim vic nahoru ti jde pri brzdeni zadek tim min sily jde na zadni kola aby nesli do bloku. pri nakoplym zadku by tudiz zadek nebrzdil vubec. naopak pri snizenym aute by brzdil porad moc

jsou i taci kteri jezdi bez tohoto omezovace nebo jej maj zarezlej v otevreny polozer. kdyz se s tim clovek nauci jezdit da se to :P

Napsal: ned črc 13, 2008 23:05
od Little Red Riding Hood
Maysner, tak tak.. omezovač se naopak musí nastavit.... já se na nějakej připravek vyprdl... nastavit se to má tak že ta zkrutná tyčinka má být myslím v těsném dotyku s telesem pístku a tečka... na technické spokojenost... při jizdě taky... prostě to slož, nastav jak píšu a prostě si to vyzkoušej například na nějakém zaprášeném povrchu... a uvidiš jak a při jakém sešlápnutí pedálu ti to brzdí.. podle toho to doladíš.... dalo by se říct že čím víc ti ta tyč tlačí tím víc to brzdí (doufám ovšem že se nepletu - nemám po ruce literaturu abych to mohl tvrdit na 100%, když sem si to tak narychlo představil.. když auto naložíš tak se ti vzdalenost karoserie vuči nápravě zmenší a tím pádem, jelikož "vstup" a "výstup" zkrutne tyčinky chodí společně tak ti na pístek tlačí více a tím ho více otvírá.... pístek má totiž v sobě pružinku, která působí proti směru otvírání a zavírá jej... zároveň by se tak dalo říct že by měla být fáma že omezovač muže zatuhnout v uplne zavřene poloze, jelikož když ho seřizuješ tak ho seřizuješ pro minimálně otevřenou možnost... )...


mimojiné když omezovač zatuhne v nějaké poloze tak to bývá spíše tím že má v sobě (ovšem mimo těleso pístku) kluzný váleček (tím je prostrčená zkrutná tyčinka), který zarezne do pístku a nemuže se otáčet, tím vyřadí omezovač z činosti a pístek zatuhne až po nějaké době....

tolik co povim já a ted do mě... :mrgreen:

Napsal: úte črc 15, 2008 21:06
od popest
Takže bez úspěchu... Zkrutná tyč byla odpojená od nápravy. Dřívkem vymezená přesně vzdálenost 200mm i teh 140mm jsem zkoušel a prostě ať hýbu omezovač kamkoli, tak ta tyč se toho pístku dotýká pořád. Nastavil jsem to opět od oka. Vypadá to že to bude dobrý, ale uvidí se až bude pršet...

Napadlo mě použití redukčního ventilu na brzdy, maj to v tuning dílech... Pak by vlastně bylo jedno jak je ten omezovač nastaven. Křivka té regulace bude podle mě pořád stejná, jen se tím nastavováním polohy omezovače celá posouvá. No a místo omezovačem, bych jí posouval ventilem. To by mohlo fungovat bezvadně a ještě by sa dal nastavit přesně poměr brzd.