Stránka 1 z 3
Otáčky stúpnu keď sa zapne ventilátor?
Napsal: úte črc 08, 2008 22:09
od Majo
Stretli ste sa už s niečím takým?
Keď sa zapne ventilátor otáčky vystúpia z 900 na 1300, čím to môže byť??
Ja mám skôr opačný problém, toto mi písal MarkoVisacki zo Srbska, ale ma to skutočne zaujalo, ešte som sa s tým nestretol...
Napsal: úte črc 08, 2008 22:22
od Drobek81
zajímavé, napadá mne jen, že má ventilátor natolik velký odběr, že poklesne napětí a v důsledku toho zvýší otáčky, aby to lépe dobíjelo. Teda pokud tam má nějakou jednotku nebo něco takového. Jinak taky nechápu:-))
U 17ky je nějaká fce, že když je slabá baterka tak to vypne ohřev v sacím potrubí
Napsal: stř črc 09, 2008 07:58
od Saša
U MPI-ček to tak je .Při poklesu napětí řj. dá povel ke zvýšení otáček . Jestli se tak chová i řj. SPI (GM 1.7) nevím .
Napsal: stř črc 09, 2008 08:33
od Petr HC
Algoritmy starších ŘJ neznám ,ale Bosch 7.0x (2112) při sepnutí ventilátoru aktivuje proměnnou Вентилятор радиатора включен . Ta nastaví proměnnou Частота вращения коленвала на холостом ходу na vyšší hodnotu a regulátor Количество шагов регулятора холостого хода nastaví (a udržuje)vyšší otáčky motoru po dobu chodu ventilátoru ,bez ohledu na napětí akumulátoru . Současně se tím urychlí oběh chladiva (a tím se zkrátí doba běhu ventilátoru) .
P.S. nemáte někdo zdrojový kód ŘJ Bosch 7.0x ? Mnohem lépe (a hlavně rychleji) by se mi studovala řada věcí okolo ŘJ.
Napsal: stř črc 09, 2008 08:36
od Majo
ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm
Napsal: stř črc 09, 2008 08:45
od Petr HC
Majo ,zdravím do Zvolena - často jsem jezdil na dovolenou do Kováčové - nepříjemný tam byl jen provoz těžkých vrtulníků z TriDubů . Jinak - řídící algoritmy všech ŘJ jsou si podobné, takže platí i určité analogie mezi Bosch a GM (obojí stejně rusové "pajcují" od vyspělejších automobilek a vývoj v této oblasti není zdaleka u konce).Pro nás "Ladisty je nejdůležitější ,že na ruských webech je o této problematice mnohem více informací (neplacených) než třeba o ŘJ vozů Škoda .
Napsal: stř črc 09, 2008 08:53
od Drobek81
Majo píše:ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm
asi nějaká vyspělejší inteligence...nezbývá, než kouknout do schématu, jestli to není na stejné větvi s něčím od altíku.
Napsal: stř črc 09, 2008 11:14
od Krwel
Majo píše:ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm
A není náhodou na plyn?
Napsal: stř črc 09, 2008 14:46
od markovisacki
U stvari, to e 2103, 1600cm3, na Plin (LPG).
Napsal: stř zář 24, 2008 10:07
od Hnojar
u mne je to běžné při chudé směsi ( LPG) .... za jízdy volnoběh drží , když stojím tak to škytá a když začne hučet ventilátor tak je to ok. Při bohaté směsi přesně naopak. Nejlepších výsledků ( spotřeba, akcelerace ) dosahuji při směsi mírně přiškrcené (na stojícím autě ) ....
Napsal: stř zář 24, 2008 12:09
od Majo
na stojacom aute som spotrebu nemeral, ale verim, ze dokaze byt najnizsia zo vsetkych moznych rezimov
Napsal: stř zář 24, 2008 12:13
od Hnojar
tak to ne, nejnižší spotřebu (LPG) mám když chlastám, ale to zas mám tuze velkou spotřebu rumu......
Napsal: stř říj 01, 2008 17:00
od Marek89
Mne otáčky na voľnobehu kolíšu samé od seba. Podľa otáčkomera to klesá medzi 800 - 1000 ot./min. Keď pridám plyn tak aby otáčky stúpli na cca 2000ot. , tak potom trocha klesnú a znova sú na 2000ot. Tiež som si všimol, že motor na 3 qualte pri rýchlosti cca 40km/h , tak motor začne trhať, nie veľmi ale trhá. Už som pozrel viečko rozdeľovača, palec, prerušovač, káble, indučku. Všetko je ok. Potom má už len napadá iba karb a jeho nastavenie
Napsal: stř říj 01, 2008 18:06
od Cory
alebo falosny vzduch
Napsal: čtv říj 02, 2008 12:03
od Marek89
Problém je vyriešený. Bol zanesený voľnobežný kanál a preto to kolísalo.