Otáčky stúpnu keď sa zapne ventilátor?

Moderátor: Moderátoři

Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Otáčky stúpnu keď sa zapne ventilátor?

Příspěvek od Majo »

Stretli ste sa už s niečím takým?
Keď sa zapne ventilátor otáčky vystúpia z 900 na 1300, čím to môže byť??

Ja mám skôr opačný problém, toto mi písal MarkoVisacki zo Srbska, ale ma to skutočne zaujalo, ešte som sa s tým nestretol...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

zajímavé, napadá mne jen, že má ventilátor natolik velký odběr, že poklesne napětí a v důsledku toho zvýší otáčky, aby to lépe dobíjelo. Teda pokud tam má nějakou jednotku nebo něco takového. Jinak taky nechápu:-))
U 17ky je nějaká fce, že když je slabá baterka tak to vypne ohřev v sacím potrubí
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

U MPI-ček to tak je .Při poklesu napětí řj. dá povel ke zvýšení otáček . Jestli se tak chová i řj. SPI (GM 1.7) nevím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Algoritmy starších ŘJ neznám ,ale Bosch 7.0x (2112) při sepnutí ventilátoru aktivuje proměnnou Вентилятор радиатора включен . Ta nastaví proměnnou Частота вращения коленвала на холостом ходу na vyšší hodnotu a regulátor Количество шагов регулятора холостого хода nastaví (a udržuje)vyšší otáčky motoru po dobu chodu ventilátoru ,bez ohledu na napětí akumulátoru . Současně se tím urychlí oběh chladiva (a tím se zkrátí doba běhu ventilátoru) .
P.S. nemáte někdo zdrojový kód ŘJ Bosch 7.0x ? Mnohem lépe (a hlavně rychleji) by se mi studovala řada věcí okolo ŘJ.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne stř črc 09, 2008 08:37, celkem upraveno 1 x.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Majo ,zdravím do Zvolena - často jsem jezdil na dovolenou do Kováčové - nepříjemný tam byl jen provoz těžkých vrtulníků z TriDubů . Jinak - řídící algoritmy všech ŘJ jsou si podobné, takže platí i určité analogie mezi Bosch a GM (obojí stejně rusové "pajcují" od vyspělejších automobilek a vývoj v této oblasti není zdaleka u konce).Pro nás "Ladisty je nejdůležitější ,že na ruských webech je o této problematice mnohem více informací (neplacených) než třeba o ŘJ vozů Škoda .
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Majo píše:ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm
:lol: :lol: asi nějaká vyspělejší inteligence...nezbývá, než kouknout do schématu, jestli to není na stejné větvi s něčím od altíku.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

Majo píše:ide o Ladu 2103 s motorom 1500ccm :P
A není náhodou na plyn?
Ex: Lada 2105, Lada 2107
Lancia Kappa 2.4JTD SW "Parníček"
markovisacki
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 24, 2006 22:01
Bydliště: Vrsac

Příspěvek od markovisacki »

U stvari, to e 2103, 1600cm3, na Plin (LPG). :D
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

u mne je to běžné při chudé směsi ( LPG) .... za jízdy volnoběh drží , když stojím tak to škytá a když začne hučet ventilátor tak je to ok. Při bohaté směsi přesně naopak. Nejlepších výsledků ( spotřeba, akcelerace ) dosahuji při směsi mírně přiškrcené (na stojícím autě ) ....
VAZ 2106 ............... обессмертилься
East Runner БРИГАДА
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

na stojacom aute som spotrebu nemeral, ale verim, ze dokaze byt najnizsia zo vsetkych moznych rezimov :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

tak to ne, nejnižší spotřebu (LPG) mám když chlastám, ale to zas mám tuze velkou spotřebu rumu...... :roll:
VAZ 2106 ............... обессмертилься
East Runner БРИГАДА
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Mne otáčky na voľnobehu kolíšu samé od seba. Podľa otáčkomera to klesá medzi 800 - 1000 ot./min. Keď pridám plyn tak aby otáčky stúpli na cca 2000ot. , tak potom trocha klesnú a znova sú na 2000ot. Tiež som si všimol, že motor na 3 qualte pri rýchlosti cca 40km/h , tak motor začne trhať, nie veľmi ale trhá. Už som pozrel viečko rozdeľovača, palec, prerušovač, káble, indučku. Všetko je ok. Potom má už len napadá iba karb a jeho nastavenie
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

alebo falosny vzduch
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Problém je vyriešený. Bol zanesený voľnobežný kanál a preto to kolísalo.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“